2020-04-08, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Backman börjar.
Även han tar upp Palme som exempel........
Ha ha ha, Alla hänvisar till Palmemordet

Noterade själv att den här tråden snart är lika lång som den om Palmemordet. Och då är vi inte i HR än. Får se hur Peterson kontrar det nu i vår.
Citera
2020-04-08, 13:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
JA - varför har försvaret INTE inkommit med fler krav på utredning?
Domhar ju fått alla chanser!

ÅK sa ju själv att hon sköt fram åtalet ytterligare några dagar just för att dom skulle ha tid att gå igenom det stora materialet OCH möjlighet att inkomma med önskemål om vidare utreding.

Och VARFÖR har Sfefan INTE gått med på att lämna ut sin inloggning till sitt Google-konto
Där det finns mail, hans rörelsemönster (Google maps) och bilder (lagringsplatsen Google Foto).

Där hade ju kunnat finnas vital information kunnat fria honom!?
Eftersom han påstår att han är oskyldig.

" Det finns en rad tänkbara gärningsmän. Polisen har inte utrett dem tillräckligt. De borde ha gått igenom deras chattar och konversationer."

Det ekar lite tomt när FUP är på 14.000 sidor och sidomaterialet på nästan lika mycket. Hur mycket konversationer har man inte gått igenom om man jämför med vilken annan utredning som helst.

" Det finns en rad tänkbara gärningsmän. Polisen har inte utrett dem tillräckligt. De borde ha gått igenom deras chattar och konversationer."
//
"– Det enda vi vet om tiden är att Lenas registrering på Google maps upphörde 23.28. Men telefonen stängdes av först 01.41"

Här trodde jag att försvaret skulle sätta in en fot, men det gick inte närmare in på osäkerheten. Istället inriktade de sig på skriken, som jag tror att de flesta trots allt tänker att det måste ha handlat om L*enas skrik. Det backas ju upp av deras samtal till polisen, deras bils registrering och att L*ena strax innan gick hastigt ut. Ingen annan har ringt in och meddelat att det var de som skrek, eller att någon annat brott har registrerats.

Om de nu anser att det fanns svagheter här, varför begärde de inte utredning om detta med google maps, din tidslinje. Därför att de vet att det inte går att få ut mer.

https://www.na.se/artikel/just-nu-advokaten-det-ar-tidpunkten-som-det-har-malet-bygger-pa-folj-direktrapporten-fran-rattegange n-om-hjarstamordet

Men som du påpekar; SD sitter inne själv med en stor del av svaret. Som han undanhåller.

VARFÖR?

Jag känner inte som att försvaret kommit med några tunga motargument mot åklagarens bevisning, utan kör mest med tomma ord, att det inte är färdigutrett, eller att det finns brister.

Jag ska läsa igenom deras försvarstal igen senare när jag har tid. Men just nu LÅTER det mest, men det skramlar tomt.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Precis.
Advokatens ord om Stefans leksinne:
Advokaten tar nu upp att 45-åringen skrattat och skämtat under rättegången.
– Det är en person som inte gräver ned sig. Han ser hela tiden framåt. Han har väldigt lätt att skämta om allting.

Nä, precis...efter de 17 slagen drog han glatt till USA med sin drömkvinna...och fortsatte lång tid att obekymrat skutta omkring ute i naturen med denna....
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Inte alls konstigt att de i Nya Hjärsta inte hörde skriken, men att de på andra sidan motorvägen gjorde det. Lena låg bakom bullerplanket som effektivt dränker ljud avsevärt.

Däremot är det helt öppet till bostadsområdet på andra sidan motorvägen. Mitt i nattens tystnad och med mycket gles trafik är det inte konstigt att paret dalaans hörde skriken. De hade dessutom fönstren öppna.

Hade man dörrknackat även i det området så är det mycket möjligt att fler än dalaans har hört skriken.

Btw: Tycker du att det är konstigt att en person som håller på att bli mördad skriker för sitt liv?

Det som är konstigt, tycker jag, är att GM
”lät” henne skrika så högt och länge.
Och att hon över huvudtaget kunde skrika.
Citera
Bannlyst
Detta har varit ett mycket märkligt fall.
Här på Flashback har vi som vanligt haft alla typer av tyckare och experter.
Och vi får ju inte glömma dom som håller på själva mördaren och tycker att offret får skylla sig själv.
Här på Flashback får alla plats och alla kan göra sig hörda.
Troll har kommit och gått.

Men när det börjar knipa och fallet börjar närma sig ett slut, så visar vi alla vilka vi är....
Då går vi samman och hjälps åt.
Och Pang Boom så visar sig Flashback från den absolut bästa sidan.
Vi är en handfull, med Puttinot i spetsen, som tar i lite extra och ser till att vi äntligen kan få loss
en FUP.
Väldigt många bidrar ekonomiskt.
Jag själv sitter två långa kvällar/nätter och scannar in 14.000 sidor.
Det menar jag är Flashback när det är som bäst.
JÄVLAR VILKET RACE DETTA HAR VARIT !!!!!

Och till sist fick vi vara med om en rättegång.
Åsa och Tette har gjort ett otroligt arbete med att på näst intill bara indicier lyckats få
Stefan bakom Lås o Bom.
Det är bara att bocka o Buga, och personligen kan jag inte annat än imponeras av deras arbete.

Denna historia med en Pastorn som vigde ett par, och som sen började ligga med maken under flera års tid, och som till sist har hittats ihjälslagen bakom ett bullerplank... Den historien kan man inte ens fantisera ihop.
Tack tråden, för ett fantastiskt och jävligt märkligt fall !!!
Citera
2020-04-08, 13:07
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han har ju meddelat att polisen gjort ett undermåligt arbete och att de begått en rad missar. Dessa tänker han ju sälja till NA. Kanske NA kan göra en egen undersökning och få fast den "riktige" mördaren?

Han har underskattat det svenska rättsväsendet och överskattat sig själv då han trott fram tills idag att han legat fem steg före. Därför tror jag att han börjar peka ut människor nu och kommer göra allt för att rädda sitt egna skinn. Skulle inte förvåna mig om han gör exfrun till syndabock i Hovrätten.
Citera
2020-04-08, 13:08
Medlem
Vad tyckte ni om försvarets talan idag enligt NA?
Det var ingen direkt glöd i försvarstalet.
Håller med Beh.ass om att när advokaten häpnadsväckande
meddelar att han VET att SD inte är mördaren, borde det tyda på
att han vet vem mördaren är.
Pekar han åt HD:s håll?
Citera
2020-04-08, 13:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jo.. jag förstår det.
Tänker bara att valet av ord som "vet" kanske är dumt?
Kanske: "Jag anser att han är oskyldig till mord" vore bättre än
"Jag vet att han är oskyldig till mord"..?

Tyckte inte heller att det var riktigt rätt av målsägarbiträdet att säga att bara mördaren kan beskriva mordplatsen in i minsta detalj. Fler har varit där och HD beskrev platsen i detalj. Och hon är avskriven.
Men ni kanske förstod vad jag menade...?
Att åklagare och advokater, om några, ska hålla sig till sanningen..?
Äh.... Det är väl bara jag som hakar upp mig på ord, men i mina ögon blir det ju något av en lögn.
Säkert en petitess...

Jag har varken utbildningen el erfarenheten men spontant så ser ju det där väl just ut som något man borde dra sig för att säga i det längsta. Det är ju argumenterandets slut också, och advokater ska argumentera för sina saker. Det passar kanske bättre i en häktningsförhandling. Eller inför bilan.
Citera
Medlem
Från igår. Ber om ursäkt om artikeln redan är citerad.
https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-antligen-forklarar-aklagarna-vad-bevisningen-betyder

"Det är med råge ställt utom allt rimligt tvivel att det är han som mördat Lena Wesström", säger hon.

/---/

Han har beskrivit personerna som låg i bakhåll som ungdomar, män med utomeuropeiskt utseende och vid något annat tillfälle har han sagt att det var kvinnor.

/…/

Och för första gången säger åklagarna rakt ut vad de tror att det påstådda bakhållet egentligen handlade om.
"Vi påstår att han redan då planerat att gå ut för att mörda Lena".
Den misstänkte mannen är klädd i en vit stickad tröja. Jeans. Sneakers. Han brister plötsligt ut i ett av sina många skratt och slår sig demonstrativt för pannan.

/---/
"Idiot". Munnen på 45-åringen rör sig och formar ordet tyst så att ingen hör. Hans ögon vilar på på åklagaren Åsa Hiding.

Undrar vem det är som är idioten här...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är så mycket man inte får veta av vad som sägs under rättegången. Därför ska det bli väldigt intressant när rättegångsljudet redovisas i www.youtube.com/rättegången

Vet du när det kan tänkas bli tillgängligt?
Citera
2020-04-08, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"45-åringen ska var kvar i häktet i väntan på dom."

"Domen kommer att meddelas 6 maj klockan 11"

"45-åringen tittar rakt fram när domaren kommer med sitt besked. Han rör inte en min
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-advokaten-det-ar-tidpunkten-som-det-har-malet-bygger-pa-folj-direktrapporten-fran-rattegange n-om-hjarstamordet

Nu fastnade skrattet i halsen!

Duktig idiot Herr: Ingv*r Backm*n.

Jag har långt tillbaka inom denna tråden sagt, att Ingv*r Back-man kommer att få Back-a i sista stund beträffande hans mycket oskyldige klients frigivning, detta sagt med anledning av, att det har länge varit uppenbart att KammarÅklagaren Åsa Hiding haft de avgörande trumfkortet på sin hand i detta mordfallet.

Team/ Åsa Hiding skam den som ger sig, det vill säga, att ett långvarigt och enträget samt också ett mycket noggrant arbete, ger till sist sin belöning.

Jag undrar vad "Gloris"och "Snoris" tänkte om detta så som våran kloke "Draffe" när St*fan Davidss*n fick vara kvar i sitt kära lilla häkte?
"Snoris" trodde ju att St*fan Davidss*n skulle "gå loss" som vederbörande tidigare uttryckte sig, men nu blev det tvärt emot ... och jag tror inte att "CalleJanne" blev så speciellt glad heller när besked kom, och vederbörande tyckte säkert att det var rena rama Kurt Olsson.

Team/ Åsa Hiding har nu fått en stor del av sin belöning, och sanna mina ord, mer belöning kommer.

Team/ Åsa Hiding snyggt jobbat flickor

Mvh / @JokerMannen
Citera
2020-04-08, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Intressant. Men det tror jag inte han kan. Detta blir det ingen omhäktningsförhandling av. Det är domstolen som nu avgjort det i väntan på dom. Så jag tror inte han kan göra det, jag har faktiskt aldrig hört talas om det så det är en intressant fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Men detta är ingen häktningsförhandling utan han ska kvarstanna i häktet i väntan på dom, dvs han är mer eller mindre redan dömd.

TR har alltså nu tagit ett beslut om att SD skall kvarbli i häkte. Och det beslutet kan SD, givetvis, överklaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in