Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
JA - varför har försvaret INTE inkommit med fler krav på utredning?
Domhar ju fått alla chanser!
ÅK sa ju själv att hon sköt fram åtalet ytterligare några dagar just för att dom skulle ha tid att gå igenom det stora materialet OCH möjlighet att inkomma med önskemål om vidare utreding.
Och VARFÖR har Sfefan INTE gått med på att lämna ut sin inloggning till sitt Google-konto
Där det finns mail, hans rörelsemönster (Google maps) och bilder (lagringsplatsen Google Foto).
Där hade ju kunnat finnas vital information kunnat fria honom!?
Eftersom han påstår att han är oskyldig.
"
Det finns en rad tänkbara gärningsmän. Polisen har inte utrett dem tillräckligt. De borde ha gått igenom deras chattar och konversationer."
Det ekar lite tomt när FUP är på 14.000 sidor och sidomaterialet på nästan lika mycket. Hur mycket konversationer har man inte gått igenom om man jämför med vilken annan utredning som helst.
"
Det finns en rad tänkbara gärningsmän. Polisen har inte utrett dem tillräckligt. De borde ha gått igenom deras chattar och konversationer."
//
"
– Det enda vi vet om tiden är att Lenas registrering på Google maps upphörde 23.28. Men telefonen stängdes av först 01.41"
Här trodde jag att försvaret skulle sätta in en fot, men det gick inte närmare in på osäkerheten. Istället inriktade de sig på skriken, som jag tror att de flesta trots allt tänker att det måste ha handlat om L*enas skrik. Det backas ju upp av deras samtal till polisen, deras bils registrering och att L*ena strax innan gick hastigt ut. Ingen annan har ringt in och meddelat att det var de som skrek, eller att någon annat brott har registrerats.
Om de nu anser att det fanns svagheter här, varför begärde de inte utredning om detta med google maps, din tidslinje. Därför att de vet att det inte går att få ut mer.
https://www.na.se/artikel/just-nu-advokaten-det-ar-tidpunkten-som-det-har-malet-bygger-pa-folj-direktrapporten-fran-rattegange n-om-hjarstamordet
Men som du påpekar; SD sitter inne själv med en stor del av svaret. Som han undanhåller.
VARFÖR?
Jag känner inte som att försvaret kommit med några tunga motargument mot åklagarens bevisning, utan kör mest med tomma ord, att det inte är färdigutrett, eller att det finns brister.
Jag ska läsa igenom deras försvarstal igen senare när jag har tid. Men just nu LÅTER det mest, men det skramlar tomt.