2020-04-08, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Det var helt omöjligt för honom bara för någon vecka sedan nu har han svängt men erkänner aldrig att han haft fel. Märklig snubbe.

Jag älskar att han gör en egen beräkning på 9 av 10 medan alla andra forskningar i världen tyder på 8 av 10. Allt för att vara lite unik känns det som.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Corona har botat säsongsinfluensan, stroke, hjärtattacker, etc. Så något positivt har ju kommit!

Vilken jävla charad detta är.
Men bara tillfälligt, såvida inte alla som tycker vi ska stänga landet för att ”värna våra äldre och svaga” tycker vi ska göra det här varje år. För om vi verkligen bryr oss om de äldre och svaga borde detta vara ett permanent tillstånd.
Citera
Medlem
orvarinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorceus
Sverige försöker inte mota Olle i grind som våra grannländer, utan vi försöker hålla grinden lagom öppen så att vi inte behöver leka grindvakt i flera år framöver.

Så vi har inte lyckats sämre än våra grannländer, för vi försöker inte ens göra samma sak.

Hear, hear!
Som nämnts tidigare så har de länder som infört mer drastiska åtgärder inte faktorerat in uthållighetsaspekten. Indien är tydligast där de fick överge total lockdown efter 12 dagar (av planerade 21) då folk helt enkelt började svälta och de blev kravaller. Och då är man tillbaks på ruta 1, men med skillnaden att ekonomin har tagit en kraftig smäll.

Även om man inte från myndighetshåll i Danmark anger ekonomin som bakomliggande orsak så är det onekligen en tungt vägande faktor i deras tankar om att "öppna grinden" efter påsk.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Jag förhåller mig till den statistik som presenteras...

Fakta är att Sverige hittills lyckats, ”mota Olle i grind” sämre än t e x våra grannländer .

Sedan vad gäller:Sverige lider svårt. Det är Trumps ord. Du får väl ringa honom och fråga vad han menar, om du inte riktigt förstått det han sagt om Sverige

Alltså anser du att San Marino lider totala gånger mer än resten av världen? Och att Italien, Spanien och Frankrike också lider några gånger mer än Sverige? Medan vi lider några gånger mer än Norge?
Du tycker inte att något haltar någonstans?

Jag förstår varför han sa det, vilket jag nämnt. Sen tvivlar jag på att han vet vad han talar om egentligen öht. ”Last night in Sweden”, om du minns...

Nej, jag vände mig till dig eftersom du försöker vinna billiga poänger av det han sa.
Citera
Avslutad
Bara inse att svenska myndigheter och regeringen inte vill oss väl! De är de största maktgalna psykopaterna som endast bryr sig om pengar, sig själva och egen vinning. När fan ska folk förstå detta och sluta förlita sig på dessa så kallade ”experter”? Inse att de flesta makthavare är psykopater... Till o med andra länder skrattar åt Sveriges sätt att hantera Corona på. Vad är oddsen att Sverige/svenskarna är de värsta av de värsta; de mest naiva och hjärntvättade folket av alla i hela världen?? Lika bra att det rensas på folk så förhoppningsvis de svaga och mest naiva dör ut nu (vilket är mest sannolikt eftersom de inte är i karantän eller förstår allvaret), annars kommer kriget snart dvs inbördeskriget som pågick i viss mån innan Corona men som kommit lite i skymundan under Corona, att eskalera och då avlider de svagaste svenskarna som inte är skapta för denna planeten. Evolutionsteorin gott folk! Det finns hopp; tiden kommer då de mest hjärntvättade, svaga och naiva svenskarna rensas (dör ut).
Citera
2020-04-08, 10:38
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Sverige försöker inte mota Olle i grind som våra grannländer, utan vi försöker hålla grinden lagom öppen så att vi inte behöver leka grindvakt i flera år framöver.

Så vi har inte lyckats sämre än våra grannländer, för vi försöker inte ens göra samma sak.

sverige har högst döds antal per capita jämfört med grann länderna.

sverige har högst döds antal per capita jämfört med usa eller andra länder

vart tredje äldre boende i stockholm är smittat

sverige har lyckats sämre än afrika eller andra u-länder.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag vet inte varför vården i Italien och Spanien "kollapsar". Jag vet inte ens hur man definierar en kollapsad vård. Vad jag vet är att vi igår hade över 100 inrapporterade dödsfall. Justerar man för folkmängd motsvarar det Italiens värsta siffror gällande dödsfall/dag. Jag ser då fan ingen kollapsad svensk sjukvård. Ser du?
Vet vi hur många som skickas hem igen efter att ha sökt vård och får dö hemma med en flaska syrgas och ett paket alvedon? Vet vi hur många som dör av Covid på äldreboenden utan att ha fått en rejäl chans med sjukhusvård?

Vill man så kan man alltid få ned antalet som vårdas på sjukhus, så att vården inte "kollapsar". Det är bara en fråga om hur human respektive inhuman man vill vara.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Nu kommer verkligen staten vilja mörka antal dödsfall när Trump säger att vi lider..

Trump sade inget vi inte redan visste. Vi har det tufft och kämpigt, som de flesta andra.
Citera
2020-04-08, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ja men det är ju en helt annan fråga än det jag vände mig mot här, och är på intet sätt ett argument för att ingen över 70 får vård längre i Sverige.

Visst, jag tror det dröjer ytterligare två veckor tills så är fallet.
Poängen är likväl att vanlig triagering i en onormal situation ger ett onormalt utfall. Och just utfallet är det intressanta.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
In this study we demonstrate that the combination of Zn(2+) and PT at low concentrations (2 µM Zn(2+) and 2 µM PT) inhibits the replication of SARS-coronavirus (SARS-CoV) and equine arteritis virus (EAV) in cell culture.
https://www.researchgate.net/publication/47794995_Zn_Inhibits_Coronavirus_and_Arterivirus_R NA_Polymerase_Activity_In_Vitro_and_Zinc_Ionophore s_Block_the_Replication_of_These_Viruses_in_Cell_C ulture

Citat:
Dr. Anthony Cardillo said he has seen very promising results when prescribing hydroxychloroquine in combination with zinc for the most severely-ill COVID-19 patients.

"Every patient I've prescribed it to has been very, very ill and within 8 to 12 hours, they were basically symptom-free," Cardillo told Eyewitness News. "So clinically I am seeing a resolution."

He said he has found it only works if combined with zinc. The drug, he said, opens a channel for the zinc to enter the cell and block virus replication.

Det verkar lovande men det är väldigt tyst om det?
Citera
Medlem
Sveavägen 68 jobbar trollfabriken för fullt.
Sveriges utrikesminister Ann Linde slår tillbaka mot Trumps attack mot Sverige i dagens ”Malou efter Tio”.

– Han har rena faktafel. Vi har inte alls strategi om flockimmunitet. Vi gör väldigt mycket för att få smittspridningen att minska, säger hon, och ger besöksförbud på äldreboenden som ett exempel.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:

Nja, det är sant till viss del. Sverige försöker sig på något halvdant ...

Skydde de äldre, hur har det gått? På de flesta äldreboende sprider sig smittan som en löpeld.

Strategin flockimmunitet och skydda de äldre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in