2020-04-08, 10:07
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ja, det är ett etablerat begrepp, och det är etablerat att det fungerar när man har ett vaccin. Läs din egen källa:

Det är immuniteten som leder till flockimmunitet.

Ett vaccin kan vara det som orsakar immuniteten.

Tillräckligt många immuna som en följd av att dom varit infekterade kan också orsaka flockimmunitet.

Båda möjligheterna finns, var för sig och i kombination.

Mot COVID-19 finns inget vaccin. Kanske inte dom närmaste två åren? Kanske går det snabbare, kanske tar det längre tid?

Under tiden återstår immunitet efter infektion som det enda alternativet.

Senast redigerad av lasternassumma 2020-04-08 kl. 10:10.
Citera
2020-04-08, 10:07
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Donald Trump kritiserade den svenska hanteringen av coronaviruset och sa att Sverige ”lider svårt” under natten.

Världen tycker synd om svenskar på grund av den flathet som den svenska regeringen uppvisar.

FHM uppträder som en bunt amatörer, de kör sin strategi utan att ta hänsyn till hur övriga världen agerar/agerat...

Ja, vi lider ju så mycket värre än italienare, fransoser och amerikaner just nu. Hemskt.
Citera
2020-04-08, 10:08
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ja, min poäng är bara att man inte kan utgå ifrån att covid-19 ska mutera till nåt farligare. Det tar onödiga resurser som behövs för annat nu.
Vem har utgått från det? Jag säger att man behöver ta ett försiktighetsperspektiv på ett nytt okänt virus.
Citera
2020-04-08, 10:09
Avstängd
sherms avatar
Candace Owens
@RealCandaceO
Since word is getting out— I can now confirm that the infant in CT was accidentally suffocated by its caretaker, who then called the police. @GovNedLamont
KNEW this, & then lied to the world by linking it to the #coronavirus because he wants more Federal money.
Lögner om spädbarnsdöd i coronavirus..
Citera
2020-04-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Barn i riskgrupper får väl stanna hemma? Vill minnas att jag läste det någonstans, men orkar inte varken googla eller leta efter en länk. Ngt annat vore ju konstigt, när samma sak gäller för vuxna.

Att man är "orolig" för dittan och dattan kan nog inte anses som en adekvat orsak att låta sitt barn stanna hemma i Sverige. Annars skulle de ju stanna hemma under influensa-tider, när det går vattkoppor, när någon har fått löss osv.

Den enda egentliga riskgruppen enligt Tegnell är ju de över 70 år (Källa: Presskonferensen igår) och jag kan inte komma ihåg att de sagt någonting om barn i riskgrupper men det kanske stämmer att de får vara hemma.
Citera
2020-04-08, 10:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Candace Owens
@RealCandaceO
Apparently, doctors and nurses around the world are wondering why no one is dying from heart attacks and strokes anymore.

Flu and pneumonia deaths also went off a cliff.

Turns out everyone is only dying of #Coronavirus now.

Gee. I wonder why.
Uppblåsta dödstal, ingen agenda här gott folk..

Corona har botat säsongsinfluensan, stroke, hjärtattacker, etc. Så något positivt har ju kommit!

Vilken jävla charad detta är.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ja, vi lider ju så mycket värre än italienare, fransoser och amerikaner just nu. Hemskt.

Ja det gör vi. Bra du inser allvaret tjomme. Finns även hopp för narcisssister. :-)
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag tror det snarare menas att av de som har Corona kan upp till nio av tio ha den utan symptom...

Äcklet Tegnell säger nu lite casual "Tja, det tror jag nog att de allra flesta håller med om vid det här laget ....".

Så håller han på hela tiden. Tegnell är sist på bollen, men sen rinner allt av som en gås och han låsas som han har tyckt så sedan tidernas begynnelse. En fullblodspsykopat. Lita inte på NÅGOT som han säger. Allt han säger tjänar bara till att få honom själv att framstå på ett bra sätt.
Citera
Medlem
cerns avatar
Har vi förlorat kontrollen på hur stor spridning vi har nu i Sverige?
Citera
2020-04-08, 10:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du bemöter inte mina inlägg utan förvränger med andra frågeställningar
Du är bara ute efter att tjafsa. Plocka gärna fram de skribenter som skriver att smitta är lika med död.

Tvärtom, det är du som förvränger. Läs rubriken där det står »dödsvirus« exempelvis.

Vad jag skrev var att jag svarade på din fråga om »ljusningar« eller »mindre svarta saker«. En sådan är att det ju inte är ett »dödsvirus« som innebär att smittad är lika med död.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
FHM har bestämt att endast insjuknade personer i Covid19 skall erhålla sjukhusvård, det är för att inte belasta sjukvården. Om du är sjuk i en annan sjukdom får du naturligtvis sjukvård, men jag tog för givet att vi pratade om Covid19, vilket du inte endast gjorde?

Du kan vara sjuk i Covid19 och behöva sjukvård även om det inte är en akut situation, men det går inte idag utan du blir hemskickad med rekommendationen att stanna hemma tills du blir sämre, sedan kan du återkomma om tillståndet förvärras. Att först få sjukvård när man är allvarligt sjuk i Covid19, försämrar chanserna för snabbt tillfrisknande och medför även större risker att dö i sjukdomen pga förvärrat sjukdomstillstånd.

I Tyskland så är deras sjukvård av uppfattningen att ju fortare du kommer under vård ju bättre chanser för ett tillfrisknande har du, även om det inte är akut så sker tillfrisknandet snabbare med tidigt insatt vård. Se bara till deras statistik över döda så ser du ett tydligt resultat av deras vård.

Så alla som har hosta och feber ska läggas in - enligt dig?
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Det känns som att du och många med dig missförstår vad flockimmunitet är och hur ett vaccin fungerar. Poängen med ett vaccin är att utsätta kroppen för avdödade bitar av virus-DNA-t för att kroppen ska känna igen den och skapa ett skydd, ett minne, för att snabbare kunna bekämpa den i framtiden. Exakt så som det fungerar när en person tillfrisknar från en infektion av en icke-avdödad virus, och immunförsvaret lär sig att känna igen den och förhoppningsvis kan bekämpa infektionen. Enda skillnaden är att du med ett vaccin förhoppningsvis slipper sjukdomssymptomen som det riktiga viruset orsakar, och folk slipper ligga hemma sjukskrivna. Dock, när tillräckligt många tillfrisknat och skapat immunitet, alternativt blivit vaccinerade, DÅ har vi flockimmunitet. Det är så mänskligheten har överlevt alla infektioner sen urminnes tider och fått hjälp med tack vare att vacciner har utvecklats. Det är inget hittepå eller en teoretisk modell, det är så immunförsvaret fungerar för att bekämpa en infektion och en population överlever nya djukdomar
Det är inte så immunisering fungerar.
Berätta mer om hur vi framgångsrikt i urminnes tider hanterat pest, smittkoppor, gonorré, syfilis, spetälska, mässling,malaria, med mera med mera.
Eller hur vi skaffade oss flockimmunitet mot HIV och Ebola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in