2020-04-08, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Backman:– När man tittar på de här tidpunkterna för vad han har gjort och kommunicerat tycker vi att det är tydligt att dödstidpunkten är oerhört viktig.

Om inte dödstidspunkten synkar med daalans vittnesmål om skriken faller tidsaxeln med vilken Åkl byggt sin gäringsbeskriving på.

Det finns en rad avbrutna chattar som enligt min mening också styrker tidpunkten. Inte enbart skriken som hörts. Vidare så har du hur LWs mobil har rört sig.
Citera
2020-04-08, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Backman kanske kommer med: Vi vet att SD var hemma kl 23.30 eftersom hans mobil var hemma och han går ALDRIG ut utan sin mobil.... He he.

Ja just det... Så måste det ju vara.

Han har glömt den 2 ggr... vilken osis att det var just när han skulle träffa Lena i:
1. Vivalla skogen mitt i natten 11-12 Maj.
2. Och när hon dog mitt i natten 14-15 Maj.

Vilken osis att "Pip-Steffe i Vitsippeskogen" glömde mobilen just dom 2 gångerna.
Citera
2020-04-08, 10:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Från NA idag:

"Under hösten 2019 fick utredarna tillbaks kjolen som Lena hade på sig vid mordet.
– De upptäckte en besudling som NFC inte hade noterat. Vid en förprövning gav resultatet att det var sperma. Den skickades in på nytt och det kunde konstateras att det var sperma från NN."

Efter drygt ett år får utredarna tillbaka kjolen och kan okulärt upptäcka en besudling som NFC inte upptäckt?!?

"– Det är uppenbart här i tingsrätten att flera av männen som Lena träffat inte alltid visste om varandra. Det ger inte dem ett skäl att mörda henne."

Jag förstår inte ens formuleringen. Någon som var där och kan tolka?

NFC svarar enbart på de frågor de får, om jag har förstått det rätt.
Utredarna brukar ju vara de som topsar fläckar, benämner dom med en kod.

Här låter det dock som att NFC har missat något. Det skulle kunna vara en fråga om DNA, och man har skickat in hela kjolen? Svaret kanske finns i FUP hur man gjorde?

Det mycket hårt belastade NFC kanske gjorde fel, vem vet. Det tog tid innan kjolen kom tillbaka med svar och man fick skicka in nya prov?

Man kan ju faktiskt se på bilden att det är en liten fläck i det inringade området.

Den citerade meningen i ditt inlägg är obegriplig för mig också.
Citera
2020-04-08, 10:06
Moderator
Maviels avatar
Ur NA direktrapportering

– Något sämre ställe att ha sex på än brottsplatsen kan knappast finnas.

hmmm var det det bästa de kunde komma på? Nästan lika illa som att SD hade eget bankkort
Citera
2020-04-08, 10:08
Bannlyst
Här kommer deras förklaring till just mordplatsen.
Lena skulle med andra ord avbryta mitt i paketinslagningen och gå och hänga upp en cache som hon inte hade med sig ut.....

Backman för helvete........!!!
Nu hjälper du ju själv till med att sätta Stefan i finkan....!!!
BACKMAN !!! Sätt dig ner och låt Christer ta över.

– Vi menar alltså att fyndplatsen, och varför hon skulle gå dit, är för att hon planerade att ha en chache där. Det finns exempel i konversationer att hon inte vill avslöja för NN vad hon håller på med. Följaktligen skulle hon aldrig ha gått ut med NN till den här platsen.

https://www.na.se/artikel/9-00-45-aringens-advokater-avslutar-sista-dagen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamord et
Citera
2020-04-08, 10:08
Medlem
Lillarumys avatar
Vi menar alltså att fyndplatsen, och varför hon skulle gå dit, är för att hon planerade att ha en chache där. Det finns exempel i konversationer att hon inte vill avslöja för NN vad hon håller på med. Följaktligen skulle hon aldrig ha gått ut med NN till den här platsen

Tårtan då backmann och inbjudan? SDs hepp du kom inte in mer?
Citera
2020-04-08, 10:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det finns en rad avbrutna chattar som enligt min mening också styrker tidpunkten. Inte enbart skriken som hörts. Vidare så har du hur LWs mobil har rört sig.
Håller jag med om. Dock är stommen i Åkl resonemang tidpunkten för skriken.

Oroväckande är det tidiga utpekandet av GM vilket gjordes flera dagar innan brottet uppdagats.
Välkommen tillbaka förresten.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-08 kl. 10:13.
Citera
2020-04-08, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Alltså vad är det här...

Försvaret tar upp att 45-åringen ska ha knäppt 930 bilder utanför polishuset, strax innan han skulle in på förhör.
– De har inte utrett det här med fotografierna. De påstår att han ska ha raderat information i telefonen, men vad skulle det vara för informationen? Vi anser att det finns brister i utredningen

Jäkla tur han har så värdelöst försvar.

Det är ju två advokater som jobbat. Det verkar vara svårt för dem att hitta hål i åklagarnas väv. IB framstår som lite korkad nu.
Citera
2020-04-08, 10:12
Bannlyst
– Något sämre ställe att ha sex på än brottsplatsen kan knappast finnas.

Jo Backman, det finns det.
I ett sovrum utanför Göteborg händer det inte mycket just nu. Frugan är inne i en down-period sexuellt sen 6 år.
Så vill man ha sex så finns det sämre platser än bakom ett bullerplank i Örebro.
Citera
2020-04-08, 10:13
Moderator
Maviels avatar
Ur direktrapporteringen NA

Jag ska säga något om den tekniska bevisningen. Men vi kanske kan ta en paus först.

Eh ja. Ta en stor kopp kaffe. Och några riktigt djupa andetag. Och försök hitta fokus. För det här går inte så bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det är ju två advokater som jobbat. Det verkar vara svårt för dem att hitta hål i åklagarnas väv. IB framstår som lite korkad nu.
Ja, de har det svårt de stackars försvararna. När detta mål är över, när domen fallit, så kommer rättegången heta IB-affären i min hjärna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Håller jag med om. Dock är stommen i Åkl resonemang tidpunkten för skriken.

Oroväckande är det tidiga utpekandet av GM vilket gjordes flera dagar innan brottet uppdagats.
Välkommen tillbaka förresten. Du är saknad.

Tack!

Svårt att inte få en så stark misstanke om SD tidigt med tanke på hans historik och uppträdande. Jag tycker åklagaren var väldigt tydlig med att visa upp att man ändå tänkt och utrett brett. Dessutom finns det ju en stor slask som vi inte tagit del utav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in