2020-04-08, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
45-åringen vill tillägga något och viskar till advokaten. Domaren avbryter och påpekar att advokaten ska fortsätta.
Hehe. Han är frustrerad, han skulle väl sköta dagen helt själv om han fick.
Citera
2020-04-08, 09:25
Medlem
Citat:
Advokaten tar upp att polisen inte fått fram vem som loggade in på Lenas Google-konto ungefär ett halvår efter hennes död.
– Om man hade velat hade man kunnat gå till botten med vem som loggade in på Lenas konto i oktober 2018. Vi har varit i kontakt med it-leverantören som sagt att det ska gå att få fram IP-adressen, säger Ingvar Backman.

citat.
Christina E "NA
https://www.na.se/artikel/9-00-45-aringens-advokater-avslutar-sista-dagen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamord et

Jamen plocka fram IP-adressen då, Backman.
Eller vågar ni inte ???
Kanske skulle vara väldigt besvärande, va?
Exakt vad jag tänkte. Det hade han gjort om det gått. Han lägger små dimridåer men den skingras snabbt. Svårt att försvara i det här fallet.
Citera
2020-04-08, 09:27
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Advokaten tar upp att polisen inte fått fram vem som loggade in på Lenas Google-konto ungefär ett halvår efter hennes död.
– Om man hade velat hade man kunnat gå till botten med vem som loggade in på Lenas konto i oktober 2018. Vi har varit i kontakt med it-leverantören som sagt att det ska gå att få fram IP-adressen, säger Ingvar Backman.

citat.
Christina E "NA
https://www.na.se/artikel/9-00-45-aringens-advokater-avslutar-sista-dagen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamord et

Jamen plocka fram IP-adressen då, Backman.
Eller vågar ni inte ???
Kanske skulle vara väldigt besvärande, va?

Har en försvarare samma "rätt" som en åklagare att begära ut de uppgifterna? Krävs det nåt visst straffmått på brottet för att de ska lämna ut uppgifterna?
Citera
2020-04-08, 09:28
Medlem
StefanDavidssons avatar
Alltså vad är det här...

Försvaret tar upp att 45-åringen ska ha knäppt 930 bilder utanför polishuset, strax innan han skulle in på förhör.
– De har inte utrett det här med fotografierna. De påstår att han ska ha raderat information i telefonen, men vad skulle det vara för informationen? Vi anser att det finns brister i utredningen

Jäkla tur han har så värdelöst försvar.
Citera
2020-04-08, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Alltså vad är det här...

Försvaret tar upp att 45-åringen ska ha knäppt 930 bilder utanför polishuset, strax innan han skulle in på förhör.
– De har inte utrett det här med fotografierna. De påstår att han ska ha raderat information i telefonen, men vad skulle det vara för informationen? Vi anser att det finns brister i utredningen

Jäkla tur han har så värdelöst försvar.
Desperation. De har ingenting. Utredningen känns tät.
Citera
2020-04-08, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
NA:
” Advokaten tar upp att polisen inte fått fram vem som loggade in på Lenas Google-konto ungefär ett halvår efter hennes död.
– Om man hade velat hade man kunnat gå till botten med vem som loggade in på Lenas konto i oktober 2018. Vi har varit i kontakt med it-leverantören som sagt att det ska gå att få fram IP-adressen, säger Ingvar Backman”

Har polisen slarvat här så är det ju illa

Nej, jag har för mig att jag läst att man försökt kolla upp detta men att spåren ledde till ett annat land där man tillhandahöll IP-adresser med hög säkerhet eller nåt sånt. Polisen mejlade det företaget och begärde flera ggr att få veta vem som köpt tjänsten, men företaget svarade dom aldrig trots upprepade försök.

Minns jag fel?
Citera
2020-04-08, 09:30
Bannlyst
Det var ett jävla tjat om Palmemordet.

Backman !!! Du har kommit till fel rättegång !!
Din gubbe heter Stefan Davidsson, Backman !!!

Skärpning nu !
Citera
2020-04-08, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Nej, jag har för mig att jag läst att man försökt kolla upp detta men att spåren ledde till ett annat land där man tillhandahöll IP-adresser med hög säkerhet eller nåt sånt. Polisen mejlade det företaget och begärde flera ggr att få veta gvem som köpt tjänsten, men företaget svarade dom aldrig trots upprepade försök.

Minns jag fel?
Var det inte com hem som lånat ut och därmed inte kunde kontrollera? Nåt liknande.
Citera
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Nej, jag har för mig att jag läst att man försökt kolla upp detta men att spåren ledde till ett annat land där man tillhandahöll IP-adresser med hög säkerhet eller nåt sånt. Polisen mejlade det företaget och begärde flera ggr att få veta vem som köpt tjänsten, men företaget svarade dom aldrig trots upprepade försök.

Minns jag fel?

Jag vill också minnas att detta nämnts.
Citera
Bannlyst
– Den här typen av mål med väldigt omfattande material vill jag påpeka att det inte är mängden på vittnesmål och utförda åtgärder som avgör skuldfrågan.

Citera
2020-04-08, 09:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Ja det där var goddag yxskaft från mig.. 😅 Vet inte hur jag tänkte där. Jag är med på att han återvände! Vem som lämnade dörren öppen får vi väl aldrig veta och det kanske spelar mindre roll, om hon brukade lämna det olåst under sina nattrundor.
Även informationen om ljudet från dörren vid 23-23.00 är lite knapphändigt. Sonen låg till sängs då.

Det intressanta och viktiga är att han vaknade av ljud mitt i natten ( och jag tror att det är då SD tagit sig in in)

” V: Då så vakna jag, ungefär vid halv 4..
F:Mm.
V: Och så ehm..eh kolla jag på klockan å då var den ungefär halv 4..
F: Ja.
V:Åsen så somna jag igen.
F:Ja. Då förstår jag.
V:Ådå.. det brukar va så ibland att jag..hör typ mamma prata i telefon eller så..
F:Mm.
V: Fast det gjorde jag inte. ”

[..]

F: Hur var det den här.. natten?
V: Eh ja vet inte.. för det brukar va oftast att såhära.. tixempel att det är ett bälte.. då så hör jag först.. tixempel botten såhär.. bipp , å det hörde ja inte.. å sen så hör jag det hårda.. slå i.. F:Mm.
V:Mm.. och..så brukar.. jag brukar minnas typ.. tixempel då..då mindes jag att det kom från nedervåningen men de va allt jag kom ihåg.
F:Ah okej.. förstod jag dig rätt då om du.. du minns att det var nånting på nedervåningen men du vet inte vad det var?
V:Ah.. näe precis
Citera
2020-04-08, 09:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Sonen hörde även hennes tandborste efter dörren.

Japp, men det jag tyckte var viktigt var att att hans vaknade vid 4-tiden på natten av ljud nerifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in