Citat:
Ursprungligen postat av
IAmAMisanthropic
Det sa jag ju inte någonstans, sluta lägga ord i min mun. Det har de säkert, men än går det faktiskt inte att säga att vår taktik skulle vara mycket sämre än nån annans.
Va? Vad säger du ens? Det begriper väl du också att han säger det för att försvara de åtgärder USA vidtagit snarare än för att Sverige lider mer än Italien eller Spanien, vilket vi knappast gör, ännu iaf, ellerhur?
Varför skulle det uppfattas som arrogant? Anser du alltså att vi lider såpass mycket mer än andra drabbade länder som ovan nämnda t ex, så att det är värt att peka ut just oss? Varför, vad gör att du tycker så?
Lidande är ingen tävling anser jag. Det är inget motsatsförhållande att människor i Sverige kan lida, samtidigt som andra lider. Jag är inget fan av Trump, absolut inte. Han må ha bakomliggande motiv, det förändrar inte att jag tycker att han har en poäng i det han sa. Två saker kan vara sanna, samtidigt. Eller en sak utesluter inte en annan. (Trumps bakomliggande motiv, betyder inte per automatik att hans kommentar i sig är felaktig).
Jag kan känna att det faktiskt är skönt att omvärlden reagerar på passiviteten hos den svenska ledningen. Det har saknats väldigt mycket kritiska röster från t.ex. svenska media, de finns kanske, men väldigt fåtal.
Jag tror inte att jag är helt unik om att tänka så om passiviteten hos svenska ledningen, om jag läser en del inlägg här inne. Det skulle vara uppfriskande om ledningen i Sverige kunde bemöta synpunkten från en världsledare med ödmjukhet och kanske lite självkritik. Men det är min åsikt, tackar för din åsikt, även om den månne var lite hätskt framförd.