2020-04-08, 07:42
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barfotaindianen
Nä, det kommer det inte att göra.
Ang. testerna på Linköpings universitetssjukhus så är detta goda nyheter, inte oväntade med goda.

Om den linjen fortlöper visar det på att viruset är extremt smittsamt men föga farligt m.h.t. hur många smittade som finns.

Men ponera att man får kroniska problem med hälsa och lungor, då kanske det inte längre är lika goda nyheter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Snart kommer alla svenskar hem med detta från Thailand!

"kommer hem med vad"??? "Detta", vad är detta??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Alla länder har ju sina egna ställen som är värre drabbade.
Ofta de största städerna.
Inget underligt där.
Nej, och jag tror inte jag sagt att det skulle vara underligt.

Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Allt kan bevisas med statistik egentligen. Bara välja statistiken som passar.
Du får gärna ge lite mer konkreta och detaljerade synpunkter på mina beräkningar, eller göra egna och presentera. Svepande påståenden av typen "allt kan bevisas med statistik" är inte särskilt konstruktiva. Det du kan göra med statistik är att hitta samband och beräkna sannolikheten att sambandet beror på slumpen. Är den sannolikheten väldigt låg så säger vi att sambandet är "statistiskt signifikant". Det är inget bevis för någonting, men om det inte vore informativt och användbart i många sammanhang så skulle ju ingen syssla med statistik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det framgick inte, men antingen vet hon mer än jag om just covid-19 antikroppar, eller så kan det ha varit hennes säkerhetsmarginal.

Jag gissar att medianen är närmare två veckor, eftersom fem dagar ska vara medianen för inkubationstid. Men det är verkligen en gissning.
Ja. Jag sk kolla litteraturen. Återkommer kanske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Dessutom undrar man hur många patienter som har smittats av asymptomatisk vårdpersonal. Om en patient visar sig positiv för corona misstänker man nog inte i första hand den smittvägen.

Ja det är också en viktig fråga. Frågan är ju också då, ifall man kanske bör gå ut och råda andra patienter att inte komma in till sjukhuset om det inte är absolut nödvändigt, så att inte smittan sprids ännu mer. Ja man får se vad de tänker sig, hoppas de kommer på en bra lösning så att vården kan fortgå i alla fall.
Citera
2020-04-08, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Varför det? Han kommer att kunna triumfera även om han inte visste något eller bara kunde ana att flockimmuniteten snart är uppnådd. Vi kan ha 100 000 som har eller har haft smittan enligt Jan Albert.

I så fall har vi ett skydd i befolkningen och vi kommer att klara detta med totalt sett väldigt få döda 1000 -2000.

Hur räknar du nu?

1000-2000 avlidna när siffran redan är dryga 600 st. Detta innan kurvan ens är i närheten av att na toppen.

Du far nog glomma ordet flockimmunitet. Finns inget som bevisar eller nagon som tror pa det. Om sa ända vore fallet, sa kan du glomma dina siffror.
Lägg pa minst en nolla efterat sa kommer du iaf närmare sanningen.
Citera
2020-04-08, 07:44
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Och att vi visste detta i 3 månaders tid samt haft tid att skaffa utrustning och planering för sjukhusen. Istället får sjuksköterska och läkare lida för inget var förberett. Det är ok ?

Antyder jag ens att det skulle vara ok? Självklart inte, och det är nog det jag rantat värst om, bristen på beredskap i detta landet. Skamligt och skandal.
Citera
2020-04-08, 07:45
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Samma här, jag tycker vi bommade mycket i början, och det är jag fortfarande kritisk mot, liksom vissa andra delar, dålig och virrig kommunikation t ex.
Men i det stora tror och hoppas jag att vi gör ”rätt” att inte mer eller mindre låsa in folk helt och hållet. Det kommer inte funka nån längre period ändå.
Kolla här. Måste bara säga det. HUR kan du ens säga att du hoppas o detta läget?

Vi är bevisade att gjort fel. Tex Norge har ett r0 tal mindre än noll. Nu kan de sakta men säkert öppna upp och och låta tiden kväva viruset. När i stort sett hela befolkningen är friska kan de öppna upp för allt utan resor.

Det enda de behöver göra sedan är att ta hand om de små utbrott som kommer. Det gör de genom testa alla som riskeras bli smittade.

Sverige däremot, kommer få stänga ner om 2 veckor alternativt fylla likhusen till toppen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hela mänsklighetens tillvaro på planeten är en parentes.

Jaja, helt enig, jorden är också en parentes, vår stjärna solen har en 4-4,5 miljarder år kvar....men det var kanske inte det som resonemanget handlade om, det var mer i närtid, vad händer....
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Jag hoppas att det kommer att går bra för Boris, om inte så är det ännu en tragedi!

Corona in London: Boris Johnson spends second night in ICU

London: British Prime Minister Boris Johnson is spending a second night in intensive care in hospital, where he is being treated for COVID-19, and he is in "stable" condition, a 10 Downing Street spokesman on Tuesday night (local time).

The prime minister was moved to intensive care at St Thomas' Hospital in London on Monday night following a worsening of symptoms. He has received oxygen treatment but has not required a ventilator so far, Xinhua news agency reported.

KÄLLA.Dynamitenews.(Se länk)
https://www.dynamitenews.com/story/corona-in-london-boris-johnson-spends-second-night-in-icu-doctor-this-have-to-say
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ge gärna källhänvisning till detta.

Sluta sprid desinformation som passar ditt narrativ tack!:

CDC Using Antibody Tests to Gauge Number of Asymptomatic Coronavirus Cases

https://www.nationalreview.com/news/cdc-using-antibody-tests-to-gauge-number-of-asymptomatic-coronavirus-cases/
Det är inte desinformation. Vad jag vad produceras (normalt) inte antikroppar under inkubationstiden för ett virus, utan immunförsvaret börjar jobba på problemet när man faktiskt insjuknar.

Om du har en källa för motsatsen, för covid-19, go ahead. Men det är inte ett dugg kontroversiellt påstående, eftersom många källor uppger ”flera veckor” innan man kan detektera antikroppar.
Citera
2020-04-08, 07:46
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ok. Nu blev jag stressad .

finns ingen anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto