2020-04-07, 22:34
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
51 min in i videon pratar han om dödskorset

https://www.youtube.com/watch?v=mP7lA1s7cwY

Lyssnar gärna till Tobbe, men har ingen aning om hur väl han lyckas med sin analys.
Har han något vidare track record?
Citera
2020-04-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Lyssnar gärna till Tobbe, men har ingen aning om hur väl han lyckas med sin analys.
Har han något vidare track record?

Han har rätt bra koll men är ödmjuk och påstår aldrig att något är säkert. Han redogör ofta för vad statistiken säger i liknande situationer och låter dig dra egna slutsatser.
Citera
2020-04-07, 23:11
Medlem
mjps avatar
Varför går dow Jones minus medan Europa går plus?
Citera
2020-04-07, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
Varför går dow Jones minus medan Europa går plus?

Minuset kom väl efter Europa stängt?
De som ville in har väl köpt helt enkelt.

Hittade detta klipp med intressanta tankar om framtiden https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2020/04/07/du-rietz-jag-vantar-mig-nya-bottnar.plc.htm

Han spår lägre kurs än nu om 12 månader.
Citera
2020-04-07, 23:19
Medlem
mjps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik

Hittade detta klipp med intressanta tankar om framtiden https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2020/04/07/du-rietz-jag-vantar-mig-nya-bottnar.plc.htm

Hm ja det finns många som (kan) men kollar manderas ekonomi så är det klent fett på spettet😎
Citera
2020-04-08, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik

Intressant spådom men länken verkar inte fungera.
Citera
2020-04-08, 07:40
Medlem
Det har svalnat av och jag tror man är försiktig inför påskhelgen på många håll.

Det kommer knappast stiga hela vägen upp innan ekonomin bevisligen drar igång.

Nu är jag närmast fullinvesterad, har en liten likvid att ta ta till. Men jag tror på det jag nu köpt. Det är sunda och framgångsrika verksamheter.

Nu får det svänga som det vill.

Tärningen är kastad.
Citera
2020-04-08, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det har svalnat av och jag tror man är försiktig inför påskhelgen på många håll.

Det kommer knappast stiga hela vägen upp innan ekonomin bevisligen drar igång.

Nu är jag närmast fullinvesterad, har en liten likvid att ta ta till. Men jag tror på det jag nu köpt. Det är sunda och framgångsrika verksamheter.

Nu får det svänga som det vill.

Tärningen är kastad.
😖 men varför.

Kan du inte spalta upp vad du köpt och till vilken kurs?
Citera
2020-04-08, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
😖 men varför.

Kan du inte spalta upp vad du köpt och till vilken kurs?

Det är ju bara min marknadssyn.

Jag har delgett mina inköp på Aktier. Har köpt sedan oljan kraschade, då jag köpte LUPE.

Jag har köpt:

LUPE (ny)
Eric
SHB (ny)
SEB (ny)
VBG
SAAB
Fenix (ny)
Medicover
Millicom
LagerCrantz (ny)
HM

Så har jag sålt ICA för finfina 459 SEK.

Min portfölj nu är megastor med 17 olika aktier. Vissa innehav är små, andra stora. Så många olika aktieslag har jag aldrig haft. Varför denna gränslösa ökning av olika aktier kan man fråga sig? Riskspridning!

Jag vill vara med i en allmän uppgång när corona är över. En del aktier jag köpt borde inte påverkas av Corona, men påverkas såklart om det blir allvarliga ekonomiska konsekvenser. Svårt att överblicka hur, så jag sprider köpen.

Portföljen är ned ca 5,3% i år.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2020-04-08 kl. 08:31.
Citera
2020-04-08, 08:47
Medlem
tartars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keew0
Yes, gick in på 9.48 i QLife under en dipp för några dagar sen. Själv då?

Yesbox! Läser att den utvecklats 20 år och kan ersätta de kliniska labb som tar upp ett helt rum, deras lilla mojäng. Potentialen finns verkligen och kul att covid accelerar utvecklingen - första launch
Citera
2020-04-08, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det är ju bara min marknadssyn.

Jag har delgett mina inköp på Aktier. Har köpt sedan oljan kraschade, då jag köpte LUPE.

Jag har köpt:

LUPE (ny)
Eric
SHB (ny)
SEB (ny)
VBG
SAAB
Fenix (ny)
Medicover
Millicom
LagerCrantz (ny)
HM

Så har jag sålt ICA för finfina 459 SEK.

Min portfölj nu är megastor med 17 olika aktier. Vissa innehav är små, andra stora. Så många olika aktieslag har jag aldrig haft. Varför denna gränslösa ökning av olika aktier kan man fråga sig? Riskspridning!

Jag vill vara med i en allmän uppgång när corona är över. En del aktier jag köpt borde inte påverkas av Corona, men påverkas såklart om det blir allvarliga ekonomiska konsekvenser. Svårt att överblicka hur, så jag sprider köpen.

Portföljen är ned ca 5,3% i år.
Snyggt, tack. Ja du har rätt, man skall göra affärer efter sin egen syn.

Skulle dock vara kul med gav.
Kör nog bear på omx idag
Citera
2020-04-08, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep

https://mobile.twitter.com/investeraren

Nicklas Andersson var först aktiv i Unga aktiesparare och jobbar numera på Avanza, han är med i deras podd samt driver en egen. Hans inställning är väldigt skön att höra i oroliga tider, som när han mitt i kraschen pratade i Avanzas podd om hur barnen skulle få mat, men att resten av pengarna skulle in på börsen

Han är så fruktansvärt irriterande optimistisk, ingen balans överhuvudtaget. Precis efter typ den snabbaste nedgången i världshistorien säger han i en poddintervju "nu när det är lite bistrare tider på börsen..." Jo tjena!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in