Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
MA kors är med stor eftersläpning och rätt lätta att förutspå. Möjligen trigger för kvantitativa modeller men i stort sett är dom mer en bekräftelse på ett trendskifte som redan skett. Tittat man på mer utdragna perioder av volalitet sker dom titt som tätt efter varandra och den som använt sig av dom då är den som hela tiden köpt dyrt och sålt billigt.. inte undra på att O’neil rackade ner på dess betydelse.
Tittar man på SPY i weekly ser det helt annorlunda ut, det vore bra med en konsolidering över MA200, det kommer troligen testas kommande veckan eftersom daily börjar nafsa på övre Bollinger..
Mja, om man vill
bekräfta ett tydligt trendbrott är det trots allt sådant man bör hålla koll på. Tänk på att jag svarade någon som inte verkade ha någon som helst koll på någonting. Där är någon typ av något bättre än att tro på saker som 'påskharen'. :)
Med detta sagt inte när det inträffar utan då snarare när det är
mer möjligt än ej att det är på väg att inträffa (detta skulle kunna bli ett inlägg som går över Flashbacks max på 10 000 tecken, men...).
Man kan tänka sig att de som faktiskt gör trades tittar på fler saker än endast EMA/SMA; på fler perioder än på den dagliga datan osv.
SPY weekly skrev jag annars om tidigare, särskilt runt 23 mars när det stod klart att det blev en gigantisk 'engulfing' grön candle. Något man kunde tänka sig var intressant i den här tråden som rör när man kan gå in osv. Det var bara en person som verkade förstå vad det innebar (att det är
högre chans än lägre att det går
bättre än sämre nästkommande veckor).
En stängning över MA200 vore något av ett styrketecken (SPY weekly), men jag har som sagt svårt att köpa att vi endast kommer att se gröna candles hela vägen upp till +/-0. Ja, en konsolidering som du skriver om vore därför nyttigt. Om inte lär risken vara överhängande att vi återigen får en börs med drösvis med folk med hävstång
(en. 'overleveraged') som sedan vid minsta vindpust orsakar nya 'spännande tider' igen.