2020-04-08, 01:11
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Intressanta saker..

Gjort nog som du, följt med de sista presskonferenserna, men struntat inatt. Verkar ske en grundläggande förändring i policy nu..

Behöver nog se det själv, utan msm tolkning..

Han kanske pratat med Taiwan. Dom varnade WHO för viruset i december redan...

Taiwan says WHO failed to act on coronavirus transmission warning - https://www.ft.com/content/2a70a02a-644a-11ea-a6cd-df28cc3c6a68
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det där med varma drycker är väl bevisat felaktigt, då skiten inte sätter sig i matstrupen så spelar det ingen roll egentligen det är lite därför det inte finns en smittorisk att äta mat som potentiellt kan ha skiten på/i sig.

Håller du andan när du äter?
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Hela Tegnells ide bygger ju på att det ska finnas immunitet.
Är den bara ett par månader kommer den inte göra någon nytta.
Galet att bygga hela sin teori och arbete på nåt han inte vet.
Vaccin lär försökas tas fram så fort som möjligt oavsett skulle ja tro, men de ligger ju ändå minst 1år bort.

Vad är din lösning på problemet om du har någon?
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Ett par tusen 08r lär väl också sprida sitt "guld" i Båstad
På tal om Båstad så måste tennis vara den ultimata sociala distanseringssporten.
Citera
2020-04-08, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Det kommet dröja minst ett år för vaccin. Du kan inte stänga ner ett samhälle helt ett år. Konsekvenserna då är större än viruset.
Det är det "plana ut kurvan" går ut på. Även om Sverige pratar om det så kommer Sveriges taktik (att inte göra ett piss) snarare att göra tvärtemot, och resultera i en GIGANTISK topp redan från början, så att oerhört många kommer dö i onödan. Orkar inte lägga mer energi på idioter som dig. Håll klaffen nu.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ja den svenska modellen är inte optimal kan jag hålla med om, frågan är om detta hänger ihop med att Centerpartiet och Liberalerna sitter med i regeringen eller om Sossarna har tappat greppet om folkhemmet helt nu?

Det beror på Löfven. Han är tyvärr obeslutsam, feg, långsam.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Nej så är det tyvärr! Hela Sveriges befolkning kan inte offras för att Sthlm misskött sin sjukvård. Fhm och politikerna måste göra ett övervägande och då kan inte bara hänsyn till Sthlm tas.
Men snälla du. Tegnell har bara flummat runt och regeringen har gömt sig bakom honom. Att M har schabblat till det i Sthlm är jag med dig om. Men nedmonteringen började innan, så S (som jag i stort sett hela livet röstat på) är lika goda kålsupare.

Och jag har absolut inte påstått att hänsyn bara ska tas till - Sthlm. Men däremot är min uppfattning att det är de som är det stora problemet (och då tänker jag inte främst på den eftersatta vården).

Jag anser att i en situation som denna måste man styra ett land med fast hand och vara tydlig.
Vara tydlig!
Citera
2020-04-08, 01:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Hela Tegnells ide bygger ju på att det ska finnas immunitet.
Är den bara ett par månader kommer den inte göra någon nytta.
Galet att bygga hela sin teori och arbete på nåt han inte vet.
Vaccin lär försökas tas fram så fort som möjligt oavsett skulle ja tro, men de ligger ju ändå minst 1år bort.

Det är dock så forskare arbetar, är det något som man inte vet så måste man arbeta utefter de ramar och mallar som i har.

Virus tenderar vi att bygga en immunitet mot efter att vi har blivit smittade, det är inte så med alla virus men väldigt många utav dem.

Skulle det sedan visa sig att detta är en sjukdom som vi inte kan bli immuna mot så kommer forskarna att ändra taktik kring det hela
Citera
2020-04-08, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridgeback
Du menar att öppna upp förskolor, låg och mellanstadiet men hålla barer och skit stängda tillsvidare?
Oroa dig inte för det du för det har inte ens stängts ner här.

Precis.

Förskolor är väl öppna men högskolor och universitet samt arbetsplatser borde hållas stängda.

De börjar bli riktigt varmt här i sverige.
De kanske har börjat med chemtrails för att påverka klimatet så att värmen kommer snabbare så att viruset dör ut.
Citera
2020-04-08, 01:14
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Det där med varma drycker är väl bevisat felaktigt, då skiten inte sätter sig i matstrupen så spelar det ingen roll egentligen det är lite därför det inte finns en smittorisk att äta mat som potentiellt kan ha skiten på/i sig.
Ja de låter bra när man säger så. Livsmedelsverket hävdar ju att de är så.
Men när man börjar tänka lite längre blir de ju lite svårare.
Viruset ska ju in någonstans. Och varför ska man tvätta händerna om de bara kommer i luften?
Och varför ska man inte peta sig i ansiktet eller ögonen om de bara kommer via luften?
Om viruset finns på tex en gurkbit från den sjuka pizzabagaren så ska den ju först in i munnen innan den åker ner i magen och dör av magsyran.
Och om man kan bli smittad genom att peta sig i ögonen... hmm, de bör väl inte hänga ihop med lungorna.
Säger inte att ja har rätt, men ja tror att Livsmedelsverket har fel (mörkar).
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ibland måste jag säga att jag gillar Trump. Hoppas verkligen han står för sitt ord. WHO måste straffas för hur de har hanterat denna pandemi. Skulle inte heller bli förvånad om de har vetat att något var på gång. Detta med en stor pandemi som skulle minska jordens befolkning har legat i luften en tid. Det känns som att Kina på något sätt visste att det skulle komma.

WHO som det ser ut nu kommer att göras om, det kan jag säga med 100% säkerhet.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det beror på Löfven. Han är tyvärr obeslutsam, feg, långsam.

Jag tror inte vi kan lägga all skuld på honom dock, du får tänka på att ett av den svenska nationens farligaste partier sitter med i regeringen (Centerparitet) så jag tror inte han vågar reta upp dem allt för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in