2020-04-08, 01:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Typiskt Trump.
Men Sverige har valt fel, eller rättare sagt; man har inte valt nån väg alls (utom möjligen en flummarvariant av laissez-faire).
Och för mig får Trump mer än gärna ge Sverige pisk.

Ja den svenska modellen är inte optimal kan jag hålla med om, frågan är om detta hänger ihop med att Centerpartiet och Liberalerna sitter med i regeringen eller om Sossarna har tappat greppet om folkhemmet helt nu?
Citera
2020-04-08, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Jo? Det är JUST DET DET ÄR! ATT GÖRA NÅGOT ÅT DET! Nu har vi 0 försvar. Om några månader kommer vi ha motmedel. Det är därför man inför lockdown. I hopp om att fördröja förloppet för att kunna minimera antalet som behöver dö.
Det kommet dröja minst ett år för vaccin. Du kan inte stänga ner ett samhälle helt ett år. Konsekvenserna då är större än viruset.
Citera
2020-04-08, 01:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag tror jag läst om det i England också, att det drabbar afrikaner och pakistanier.

Det är mycket möjligt att det är en socioekonomisk faktor. Svarta är generellt sett fattigare, har sämre hälsa, övervikt. Kanske röker mer och använder mer droger.

Sen kan det vara bristen på D-vitamin som drabbar mörkhyade på norra halvklotet.

Det kan också handla om DNA.
Jeg har tenkt at viruset kanskje rammer ulikt pga hormonelle årsaker.
Det ser ut som at menn blir rammet mest alvorlig.

Jeg tenker at dette med hormoner er særlig intressant i forhold til at det virker som at viruset ikke (eller i liten grad) rammer barn.
Er det ikke slik at gutter og jenter har samme hormonnivå før puberteten?
Citera
2020-04-08, 01:09
Medlem
Hur många är smittade nu egentligen?

600 döda och ett mörkertal på kanske det dubbla ger med en dödlighet på 1%

120.000 smittade
Dessa smittades för tre veckor sen runt 16:e mars. På tre veckor kan dessa 120.000 ha smittat en miljon svenskar. Har vi alltså 9 miljoner till som kan bli smittade. Jag är fundersam till om sjukvården klarar den top som kommer nu. Talen kommer ju dubblas på i en vecka nu i dödstal. Sen kommer nog en tre gånger så stor våg av människor till sjukhusen i Stockholm och Östergötland. Kan bli tufft för dem.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ibland måste jag säga att jag gillar Trump. Hoppas verkligen han står för sitt ord. WHO måste straffas för hur de har hanterat denna pandemi. Skulle inte heller bli förvånad om de har vetat att något var på gång. Detta med en stor pandemi som skulle minska jordens befolkning har legat i luften en tid. Det känns som att Kina på något sätt visste att det skulle komma.

Taiwan varnade WHO för viruset i december...

https://www.ft.com/content/2a70a02a-644a-11ea-a6cd-df28cc3c6a68
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Kan någon svara på om sverige kommer öppna upp som danmark?

Jag hoppas att de inte gör det.

Har vi stängt ner?
Citera
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Kan någon svara på om sverige kommer öppna upp som danmark?

Jag hoppas att de inte gör det.

Du menar att öppna upp förskolor, låg och mellanstadiet men hålla barer och skit stängda tillsvidare?
Oroa dig inte för det du för det har inte ens stängts ner här.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Även om det "bara" är en kort immunitet så innebär det ett litet andrum som kan ge ett ökat fokus på att ta fram ett potentiellt vaccin, problematiken är dock om det inte finns ett sådant andrum.

Skulle immunitet inte existera mot detta så måste de stressa fram ett vaccin
Hela Tegnells ide bygger ju på att det ska finnas immunitet.
Är den bara ett par månader kommer den inte göra någon nytta.
Galet att bygga hela sin teori och arbete på nåt han inte vet.
Vaccin lär försökas tas fram så fort som möjligt oavsett skulle ja tro, men de ligger ju ändå minst 1år bort.
Citera
2020-04-08, 01:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Shit. Trump går ju ganska hårt på WHO. "They probably knew" menar han väl att dom visste om viruset tidigare än dom säger? Och att han stoppar USAs ekonomiska stöd till WHO nu.

Intressanta saker..

Gjort nog som du, följt med de sista presskonferenserna, men struntat inatt. Verkar ske en grundläggande förändring i policy nu..

Behöver nog se det själv, utan msm tolkning..
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Bårhusen SÖS och Danderyd är fulla, jävla idiot!
Ja men då har vi bara ett val alltså. Dumpa kropparna i havet. Bårhusen är ju ändå fulla skrev du, och det betyder att ALLA bårhus är fulla. Om du menar två bårhus i Sverige så okej, men då är det ingen fara för att det kommer att bli fullt om det inte tar fart rejält nu i april och maj. Onödigt att påstå att bårhusen är fulla utan att specificera vilka det gäller, det blir lätt missförstånd
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Pratade med en vän där vi diskuterade Vitryssland och deras syn på att alkohol håller dom friska.
I Kina har man ju sagt att varma drycker tar död på bakterierna och även vissa här på Flashback som varit/är smittade har sagt att deras symtom mildrats när dom dryckit mycket varma drycker.

Min vän nämnde då att han har munskölj som han tror hjälper (han är dock inte smittad och sjuk).
Ja tvivlar. Men så säger han att det innehåller Etanol!?

Här är innehållet: Xylitol 30 mg (sötningsmedel), metylparahydroxibensoat (konserveringsmedel E 218), pepparmyntolja (smakämne), makrogollauryleter, etanol (96 %) 2,5 mg och vatten.

Så vad säger ni?

Jag brukar ta en multivtitamin i vattnet när jag känner mig risig, jag tycker den smakar uppfriskande och bra dessutom.
Citera
2020-04-08, 01:11
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Trodde inte Trump en gång i tiden att han hade svenskt påbrå?

Undrar om Fox News har kört något inslag om Sverige. Det är väl där Trump får sin info.

"Donald Trump stammer fra kongen som regjerte i Norge fra 1263 til 1280.
Carstens klarte å føre slekten sin helt tilbake til kong Håkon V Magnusson, som var sønnen til Magnus Lagabøte. President Trump slekter på kong Lagabøte sin datter, Magnusdatter."

https://www.tb.no/nyheter/tonsberg/politikk/donald-trump-har-en-tilknytning-til-tonsberg-som-kanskje-vil-overraske-deg/s/5-76-1179089
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in