2020-03-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Det var då det...På den nya rättegången har jag inga "insiders", du fick ju gammeldomarn sparkad.

2 April kl 11 vet jag nu
Kunde man ju tro att ni hade gemensamma kontakter. 😅
Citera
2020-04-01, 21:55
Medlem
Fraktazs avatar
Imorgon kommer alltså domen, om jag förstått saken rätt. Ska bli mycket spännande läsning!
Citera
2020-04-01, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktaz
Imorgon kommer alltså domen, om jag förstått saken rätt. Ska bli mycket spännande läsning!
Kommer ju inte betyda så mkt. Möjligen en fingervisning om förra åklagaren/rätten hade koll eller ej. Hur det än blir så kommer målet överklagas av någon part. Men visst själva resonemangen kring domsluten ska bli spännande om det inte är en upprepning av förra årets
Citera
2020-04-01, 22:38
Medlem
firemires avatar
Citat:

Ses fram emot! Trodde den skulle dröja på grund av Covid-19
Citera
2020-04-02, 12:50
Medlem
Gavle112s avatar
Är den försenad?
Senast redigerad av Gavle112 2020-04-02 kl. 12:54.
Citera
2020-04-02, 15:17
Medlem
Fraktazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Är den försenad?

Jag begärde ut den men fick svaret att den skulle komma 8 april istället.
Citera
2020-04-02, 15:27
Medlem
firemires avatar
Citat:
Jag begärde ut den men fick svaret att den skulle komma 8 april istället.

Tråkigt, men det visar om inte annat att det var en hel del tankenötter att jobba på, vilket vi i och för sig redan visste.
Citera
2020-04-02, 19:34
Medlem
Fraktazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firemire
Tråkigt, men det visar om inte annat att det var en hel del tankenötter att jobba på, vilket vi i och för sig redan visste.

Men det hör verkligen inte till vanligheterna att en dom tar närmare 2 månader att skriva. Det lär bli en helt annan typ av aktstycke än förra gången.

Huvudmännen kommer ju onekligen att frikännas på ett antal punkter. Det är inte okontroversiellt när de tidigare dömdes, i samma domstol.. Kanske är det skiljaktiga meningar från nämndemännen på gång..
Citera
2020-04-02, 20:32
Medlem
firemires avatar
Citat:
Men det hör verkligen inte till vanligheterna att en dom tar närmare 2 månader att skriva. Det lär bli en helt annan typ av aktstycke än förra gången.

Huvudmännen kommer ju onekligen att frikännas på ett antal punkter. Det är inte okontroversiellt när de tidigare dömdes, i samma domstol.. Kanske är det skiljaktiga meningar från nämndemännen på gång..

Oavsett hur det slutar i TR så bådar det ju gott för alla inblandade inför HR, att det inte är så solklart som man påstår. Visserligen tog det väl närmare 6 veckor förra domen med?
Citera
2020-04-02, 22:36
Medlem
Fraktazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firemire
Oavsett hur det slutar i TR så bådar det ju gott för alla inblandade inför HR, att det inte är så solklart som man påstår. Visserligen tog det väl närmare 6 veckor förra domen med?

Det var väl ca 1 månad förra gången? Den gången ingick väl även jul och nyår. Då var det också endast en juristdomare som skrev domen. Nu är det ju två författare.
Citera
2020-04-07, 20:51
Medlem
”Dom kommer att meddelas den 8 april 2020 kl. 11:00. I samband med domen kommer domstolen att publicera ett pressmeddelande med en sammanfattning av domen.”

Intressant. Ett pressmeddelande kommer alltså att publiceras. Talar onekligen för att utfallet kommer bli annorlunda!

https://www.domstol.se/nyheter/2020/04/rattegangen-i-det-aterforvisade-s.k.-hogskoleprovsmalet-ar-avslutad/
Citera
2020-04-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbil12
”Dom kommer att meddelas den 8 april 2020 kl. 11:00. I samband med domen kommer domstolen att publicera ett pressmeddelande med en sammanfattning av domen.”

Intressant. Ett pressmeddelande kommer alltså att publiceras. Talar onekligen för att utfallet kommer bli annorlunda!

https://www.domstol.se/nyheter/2020/04/rattegangen-i-det-aterforvisade-s.k.-hogskoleprovsmalet-ar-avslutad/
Vad grundar du det på? Att utfallet ska bli annorlunda. Pressmeddelande är väl en nyhet o det är det efter lång väntan hur som helst. Ja vi får se om du får rätt. Tycker själv att den här soppan inte borde fått så mkt tid och kostnader som den fått. Ärendet har blåsts upp till något det inte är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in