2020-03-15, 10:22
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Nu skriver du sådär mycket igen om en simpel sak och jag antar att det mesta är skitsnack.
Eller så tar du reda på fakta. Hela målet är översvämmat med massa skit så det är som sagt alldeles för mycket att berätta om.
Skulle jag berätta och bevisa vad som hänt så skulle det bli en bok, eller flera. Lite research får du göra själv, jag har hjälpt dig på traven nu.

Du tycker inte det är konstigt att jag kan skriva så mycket om en så enkel sak?
Om jag hade haft sådan fantasi skulle jag väl lika gärna kunna sitta o snacka massa skit i huvudförhandlingen också?
Senast redigerad av 23-aringen 2020-03-15 kl. 10:38.
Citera
2020-03-15, 12:02
Medlem
Är 23-åringen schizofren eller vad är hans diagnos? Vänligen sluta ge honom uppmärksamhet, verkar ej vara bra för hans hälsa.
Citera
2020-03-15, 12:39
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mustmusti
Är 23-åringen schizofren eller vad är hans diagnos? Vänligen sluta ge honom uppmärksamhet, verkar ej vara bra för hans hälsa.
När sanningen blir för jobbig så trycker man ned andra. Den metoden känner jag igen! Typiskt statstjänstemän.
Citera
2020-03-15, 13:12
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Hans ego har fått en ordentlig törn och han har gått från att vara, i andras ögon, en reko kille(?) till att vara en kriminell horunge som urholkar skolsystemet och därmed hela Sverige. Han har dock inte valt att ta tillfället i akt och erkänna sina gärningar, utan spelar istället rättshaveristkortet och håller därav på att tappa förståndet? Helt jävla lost är han iaf, som tror att han kan övertyga någon om att han är oskyldig och utsatt för en komplott 😂
Citera
2020-03-15, 13:25
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Helt jävla lost är han iaf, som tror att han kan övertyga någon om att han är oskyldig och utsatt för en komplott 😂
Jag och de flesta tilltalade menar du?
Jag och LKG, AZ, VG, LG, MD och NK har exempelvis påpekat att förhören inte antecknats rätt. Du menar att allt står rätt till då?
Och att polisen till och med i skrift har antecknat att man använt sig av utpressning?
Kan du leta fram en enda promemoria i förundersökningen som är objektiv och där man tar fram alla osäkerheter som finns?
Leta upp någonting som it-forensikerna tagit fram och kolla om det framgår hur filer hittats, vilka felkällor som finns osv osv.
ALLA promemorior är snevridna där de aktivt förvränger det de skriver.

Jämför för all del vår förundersökning med exempelvis flugsvamps förundersökning så kan ni se hur man gör för att kontrollera digitala uppgifter. Där har man vidtagit mänger med åtgärder som borde varit gjorda för länge sedan i vårt mål.

Ni är ju dumma på riktigt.
Citera
2020-03-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23-aringen
Att starta verksamheten har ju inte med åtalet att göra. Det är inte den som startar en verksamhet som nödvändigtvis äger den. Ett företag kan dessutom byta ägare.
Jag påstår inte att LKG är huvudmannen, det har jag inte tillräckliga belägg för och det har inte åklagaren heller. Däremot så kan jag konstatera att varken jag eller VG är huvudmän.
Du måste dela upp bevisningen för varje brott, alltså 4 momsbrott per år.

Exempel:
- Person A startar HP-Hjälpen Januari 1950 utan att betala skatt.
- Person A säljer verksamheten till person B sista Mars 1950.
- Person B bedriver verksamheten på samma sätt som person A till Januari 1952 tills polisen slår till.
- Hittills har det alltså skett 8st momsbrott. (4 per år). Person A som skapade verksamheten ska då inte stå ansvarig för alla 8 momsbrott, utan denne ska bara ta ansvar för det momsbrottet som skedde mellan Januari - Mars 1950.
- Person B ska ta ansvar för resterande 7 brott.

Kolla då vad det finns för bevisning mot VG 2017. Han har begärt ut några dokument från UHR och det är i princip den enda bevisningen som finns. Han har dessutom varit provledare i flera år och det är definitivt inte konstigt att han då är intresserad av provet. Han har berättat att han levererat några kopior på provet (minns ej om han medgett det för just 2017 dock).
Hur ska detta bevisa att 4 momsbrott skett?

Verksamheten sköttes ju i Skåne/södra Sverige? Det finns inga som helst uppgifter om att verksamheten på något sätt administrerats från Norrköping eller ens i Östergötland. Möjligtvis att det finns viss bevisning som talar för att någon fuskverksamhet varit aktiv under 2016, men under 2017 och framåt finns det absolut ingenting.

HP-Hjälpen som organisation finns ju på internet. Några telefoners geografiska lokalisation har ju absolut ingenting med vart verksamheten bedrivits, så fungerar inte juridik. Det är lite som att påstå att Facebook bedrivs i Sverige för att de har sina servrar här.
Så fungerar det självklart inte. Om man skulle misstänka Facebook för brott så skulle man ju inte storma deras serverhall och anhålla de som arbetar där utan man vänder sig självklart till facebooks huvudkontor.

Hela verksamhetens värde ligger i namnet HP-Hjälpen, i deras hemsida och i deras e-postadress. Dessa är alltså värda miljontals kronor enligt åklagare och skatteverket. Några mobiltelefoner har inget som helst värde. Enligt SVT dold så fick man via en annan aktörer köpa utrustningen helt själv så HP-Hjälpen hade klarat sig galant utan telefoner.

Tror du då helt ärligt att VG och jag skulle startat HP-hjälpen för att sedan lämna ifrån oss lösenord till mail och hemsida till en okänd person i Skåne bara sådär?
Då måste du sakna några hjärnceller.

På tal om något du nämnt tidigare om LKGs berättelse och att det bara skulle vara hans berättelse som är sann så är ju inte det till min nackdel. LKG säger ju rakt ut att jag inte haft någon bestämmanderätt. Läser man i fuppen så påstår han att jag mest varit i bakgrunden. Om åklagaren nu menar på att LKG är trovärdig så ska de ju definitivt inte åtala mig för då säger de emot sig själva.
Skulle Viktor sålt hp hjälpen till LkG? Sen behöll han er familj som anställda 🤪19 år gammal låter inte troligt 🤣. Ska bli så intressant att läsa domen
Citera
2020-03-15, 13:46
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slalomkillennr1
Skulle Viktor sålt hp hjälpen till LkG? Sen behöll han er familj som anställda 🤪19 år gammal låter inte troligt 🤣. Ska bli så intressant att läsa domen
Varför skulle VG sålt något?

Du är ju fortfarande bara ute och cyklar och vägrar öppna förundersökningen och tänka själv. Glöm inte att kika igenom alla 9 tilläggsprotokoll och den bevisningen som försvararna lagt fram också.
Ja det ska bli väldigt intressant o se om de reder ut detta när inte ens åklagarna har koll på någonting, varken vad som hänt eller vad lagen säger.

Det spelar fortfarande ingen roll vad någon sagt eller vad som hänt eftersom åtalet är fel. Det spelar ingen roll om åklagarens berättelse stämmer eller om det LKG säger är sant för det går inte ihop med åtalet.
Om ni nu tycker det det är så självklart så kan väl ni motivera hur åklagaren tänker? Skriv några rader och förklara juridiken för mig istället för att lägga er tid på att vara otrevliga?
Senast redigerad av 23-aringen 2020-03-15 kl. 14:46.
Citera
2020-03-15, 15:27
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Varför skulle VG sålt något?

Du är ju fortfarande bara ute och cyklar och vägrar öppna förundersökningen och tänka själv. Glöm inte att kika igenom alla 9 tilläggsprotokoll och den bevisningen som försvararna lagt fram också.
Ja det ska bli väldigt intressant o se om de reder ut detta när inte ens åklagarna har koll på någonting, varken vad som hänt eller vad lagen säger.

Det spelar fortfarande ingen roll vad någon sagt eller vad som hänt eftersom åtalet är fel. Det spelar ingen roll om åklagarens berättelse stämmer eller om det LKG säger är sant för det går inte ihop med åtalet.
Om ni nu tycker det det är så självklart så kan väl ni motivera hur åklagaren tänker? Skriv några rader och förklara juridiken för mig istället för att lägga er tid på att vara otrevliga?
Ääh sug kuk dumhuvud
Citera
2020-03-15, 18:13
Medlem
Citat:

Ge honom inte uppmärksamhet då din nöt så han inte eskalerar totalt.... eller vänta det har han redan gjort tror ja eftersom han fortfarande stickar på sin koffta.
Citera
2020-03-18, 18:29
Medlem
Gavle112s avatar
När fan kommer domen
Citera
2020-03-19, 08:30
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
När fan kommer domen
Var det inte du som hade massa insiderkontakter? De har nog koll på när domen kommer.
Annars kan man ju alltid ringa tingsrätten och fråga men jag skulle chansa på att det är ca 14 dagar och 45 minuter kvar.
Senast redigerad av 23-aringen 2020-03-19 kl. 09:15.
Citera
2020-03-20, 13:00
Medlem
Gavle112s avatar
Citat:
Var det inte du som hade massa insiderkontakter? De har nog koll på när domen kommer.
Annars kan man ju alltid ringa tingsrätten och fråga men jag skulle chansa på att det är ca 14 dagar och 45 minuter kvar.
Det var då det...På den nya rättegången har jag inga "insiders", du fick ju gammeldomarn sparkad.

2 April kl 11 vet jag nu
Senast redigerad av Gavle112 2020-03-20 kl. 13:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in