2020-04-07, 19:12
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, precis den känslan får man när man läser det här.
Jag undrar om J*onathan är en ganska ung person? Han säger ju att SD messar föräldrarna. Kanske är boendes hemma hos föräldrarna; tonåring eller ung vuxen?
Om det är J med efternamnet J*nkins är han 50 år
Den med efternamnet *d*nvik är 22
*=e
Senast redigerad av DreamTwister 2020-04-07 kl. 19:19.
Citera
2020-04-07, 19:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Grattis, du hittade en person som tyckte Stefan var en bra människa. Ja förutom du själv förstås, för du känner tydligen samtliga inblandade väldigt bra. Annars vimlar det av uppgifter att Stefan allmänt sågs som, konstig, olustig och psykopat.

Du har ju haft konsekvent fel detta fall igenom, eller hur var det nu med SDs grova hot och ofredande mot LW?
Du skrev tusentals inlägg att det var påhitt av kärringmaffian, att det aldrig förekommit hot.

Vill du inte kännas vid det nu?

Så var det inte alls. Vad jag skrev var att det skulle räckt till häktning på sannolika skäl i Åkl andra misslyckade försök. Anledningen till att MGN då inte häktades på sannolika tillskriver jag NFCs senfärdighet.

Frågade också han som tjatade om hoten och försvann om vad som föranledde hoten. Det vet ni nu i.om, FUP. Hoten var svar på Lenas hot om att förstöra Davidssons äktenskap och grova underlivstrakasserier mot Hanna.

Konstig, olustig och psykopat är efterhandskonstruktioner för att få honom att framstå som mer mördare. Innan mordet på Lena var uppfattningen om honom ovanligt positiv.

MGM var en särskild omtyckt , kunnig och hjälpsam person vilket gör motivet till mordet intressantare än att han blir dömd.

Självfallet trampade hon några på tårna som Lenas fd man som pekade ut MGM redan vi första samtalet till LKC

Aktbilaga 158 inspelade samtal (4) sid 305-306 U = Lenas fd man som benäms UW i tråden. LKC = Länskommunikationscentralen

U: Hörs det bättre nu?

LKC: Nu .. nu hörs det mycket tydligare .. det försvinn .. försvann liksom ..

U: Ah precis ..

LKC: Eh ..

U: Näe men de är inte min känsla utan att det finns en sån .. det.. det som jag blir orolig över..

LKC:Mm.

U: Det är att hon har haft eh .. strul med nåra relationer .. eh .. eh .. ah .. ja antar att du ser nåra av
sakerna i era system .. eh .. men det.. ah ja har ingen .. ingen uppfattning om det liksom nånting
skulle kunna .. leda till nånting annat..

LKC:Näe ..

U: Men eh ..

LKC: Äru .. tänker du om det är nån av dom som skulle ha kunnat varit på plats .. har hon varit
hotad av någon då?

U:Ah.

LKC: Från dom här gamla ..

U: Ah .. en .. en relation där det har .. ah .. ja vet inte ju inte detaljerna men jag fattar för att det
finns .. att det har funnits en polisanmälan och möjligen att det är nedlagt o så men ..

LKC: Ah okej ..

U: En gammal relation men det..

LKC: När var det då vet du det eller? Är det nyligen eller?

U: Ah det är relativt nyligen .. för de har vatt .

LKC: Ahaa!

U: De har vart lite pågående ..

LKC: Ah.

U: Men eh .. å det.. är en person som .. som vi känner igen alla både jag å barnen också ..

U: Eh .. men det.. det är väldigt långsökt i mitt huvud men det är liksom det enda som jag ser
som ..

LKC: Mm .. va .. va handla det om då var det liksom att han?

U: Det handla om en otrohetsaffär .. där har va otrogen mot eh .. mot sin fru .. med barnens
mor ..

LKC: Mm-hmm.

U: Eh .. och eh .. ah .. det var .. lite .. om ja .. ja har förstått det rätt jag kan inte detaljerna men ..

LKC: Näe ..

U: Om jag förstått rätt så fanns det nått.nått fysiskt med där nånstans också.

LKC: Att han slog Lena eller?

U: Ah .. inte slog .. men nånting .. nånting som föranledde att hon gjorde polisanmälan.

LKC: Ah okej .. lite oklart vad?

U: Ja .. jag kan inte detaljerna ..

LKC: Näe ..

U: Ja .. ah .. försökte hitta nått slags lagom avstånd i och med att vi .. har gemensamma barn ..

U: Så sitter man ju alltid ihop liksom ..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-07 kl. 19:22.
Citera
2020-04-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han hade googlat om hur man får det att se ut som plötslig spädbarnsdöd. Barnet skrek dygnet runt, HD hade nån sorts depression (förlossningsrelaterad?). Det är tydligen ett bra sätt att llsa problem: att döda.

Ja verkar så ... Effektivt och rationellt verkar det kanske .. tills det blir rättegång ...
Citera
2020-04-07, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja verkar så ... Effektivt och rationellt verkar det kanske .. tills det blir rättegång ...
Japp. Och då mumlar han "idiot", fnissar skrattar, himlar med ögonen, gäspar... vilken oskyldig åtalad för mord gör så?
Citera
2020-04-07, 19:21
Medlem
Visst fanns det ett hål i marken där hon hittades? Är det en sån där geocache-gömma?
Citera
2020-04-07, 19:23
Medlem
Smhfs avatar
Vad kan försvaret tänkas ha för * ess i rockärmen * i morgon?
Citera
2020-04-07, 19:25
Medlem
Citat:
Japp. Och då mumlar han "idiot", fnissar skrattar, himlar med ögonen, gäspar... vilken oskyldig åtalad för mord gör så?

Absolut ingen - möjligen herr Quick.Men ingen som går så lätt genom en par 7-undersökning.
Citera
2020-04-07, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nja....
Det är nog osannolikt.
Då borde det ha funnits mer dna/sperma även på marken runt omkring.

Hon hade ingen dna i munnen.
Det fanns inget dna bredvid kroppen.
Inget som tyder på "vaginalt sex"
Det är klarlagt.

Bara under ringen.
2 ställen på kjolen.

Fan.
På nåt sätt har det ju hamnat där.
Och han har ju fått utlösning.
Men, när fan då?

Gick hon verkligen med en sperma kjol till polisen?

Dom MÅSTE ha träffats tidigare på dagen och pippa..... Fan

Vi diskuterade Lenas kjol för några veckor sedan, tror jag det var. Den beigefärgade
tunna kjolen som hon har när kommer i entrén till polishuset, ser ut att höra ihop med
blusen, verkar vara av samma material och färgton och plaggen verkar passa ihop som
en dress.

Den ljusa kjolen som Lena har på kvällen när hon mördas och som har blodfläckar
och spermafläckar, ser ut att vara av ett kraftigare material, med två fickor på framsidan.
Citera
2020-04-07, 19:29
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Ni som har koll, vad tror ni försvaret kommer lägga fram? Förutom några personer som vittnat om att de inte hörde något vid tidpunkten för mordet. Lite komiskt att vittnena hörde dåligt eller brukade sova djupt 🤣

Försöker läsa ikapp denna dag. Mastigt och intressant idag, ser jag.

Men din fråga ovan har jag ett svar på:

"SD har ett eget bankkort"

Och som du säger, fast med andra ord: SD´s stjärnvittnen ”Det bidde en tummetott”.

Go, go, go #TeamÅsaHiding !!!
Citera
2020-04-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Vad kan försvaret tänkas ha för * ess i rockärmen * i morgon?
Tror inte de har något ess. De kommer fokusera på tvivel. Dvs att mobilen var hemma och därmed SD (som ju aldrig gick ut uta mobil) ex.vis. Det blir jäkligt intressant att se vad de sytt ihop. De får jobba sent ikväll. De måste bemöta åklagarens plädering och dessutom så tvivel. Men min lilla erfarenhet säger att domen redan är klar i rättens ledamöters huvuden. Nu är det bara en formaliteter.
Citera
2020-04-07, 19:33
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Tror inte de har något ess. De kommer fokusera på tvivel. Dvs att mobilen var hemma och därmed SD (som ju aldrig gick ut uta mobil) ex.vis. Det blir jäkligt intressant att se vad de sytt ihop. De får jobba sent ikväll. De måste bemöta åklagarens plädering och dessutom så tvivel. Men min lilla erfarenhet säger att domen redan är klar i rättens ledamöters huvuden. Nu är det bara en formaliteter.

Tror du att dom pekar ut HD som alternativ GM och att hon har motiv, är svartsjuk pga otroheten osv?
Citera
2020-04-07, 19:34
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag har för mig (utan att kolla upp källa) att det finns en förklaring som går ut på att män och kvinnor reagerar olika gällande psykopater.
Om tex en ny man kommer in i bekantskapskretsen märker kvinnor direkt om det rör sig om "ett creep" medan män tycker att det är en "härlig kille".
Tror det har nåt med vår jaga-/beskyddainstinkt att göra, män "ska" inte bli rädda då de jagar och kvinnor "ska" vara misstänksamma då de beskyddar sin avkomma.

Det ligger ngt i det du säger. För många år sedan bodde vi i en liten bostadsrättsförening. Där flyttade in en snubbe som var typ som SD. Höll koll på allt och alla. Mätte tom ogräset och hur mycket det växte ut från tomten. Kollade in till folk med ficklampa. Bokförde bilar på parkeringen och vem dom besökte. Övertrevlig. Creepy som fan. Tyckte jag och kvinnorna som bodde där. Men männen tyckte han var rådig och trevlig och efter något år blev han ordförande i föreningen vilket antagligen i nuläget slutat med katastrof. En av anledningarna att vi flyttade därifrån. fullblodspsykopat. Fifflade med pengar och gjorde mycket märkliga saker. Men som sagt. De flesta männen som bodde där tyckte han var världens hjälpsammaste och härligaste snubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in