Citat:
Ursprungligen postat av
Lillarumy
Grattis, du hittade en person som tyckte Stefan var en bra människa. Ja förutom du själv förstås, för du känner tydligen samtliga inblandade väldigt bra. Annars vimlar det av uppgifter att Stefan allmänt sågs som, konstig, olustig och psykopat.
Du har ju haft konsekvent fel detta fall igenom, eller hur var det nu med SDs grova hot och ofredande mot LW?
Du skrev tusentals inlägg att det var påhitt av kärringmaffian, att det aldrig förekommit hot.
Vill du inte kännas vid det nu?
Så var det inte alls. Vad jag skrev var att det skulle räckt till häktning på sannolika skäl i Åkl andra misslyckade försök. Anledningen till att MGN då inte häktades på sannolika tillskriver jag NFCs senfärdighet.
Frågade också han som tjatade om hoten och försvann om vad som föranledde hoten. Det vet ni nu i.om, FUP. Hoten var svar på Lenas hot om att förstöra Davidssons äktenskap och grova underlivstrakasserier mot Hanna.
Konstig, olustig och psykopat är efterhandskonstruktioner för att få honom att framstå som mer mördare. Innan mordet på Lena var uppfattningen om honom ovanligt positiv.
MGM var en särskild omtyckt , kunnig och hjälpsam person vilket gör motivet till mordet intressantare än att han blir dömd.
Självfallet trampade hon några på tårna som Lenas fd man som pekade ut MGM redan vi första samtalet till LKC
Aktbilaga 158 inspelade samtal (4) sid 305-306 U = Lenas fd man som benäms UW i tråden. LKC = Länskommunikationscentralen
U: Hörs det bättre nu?
LKC: Nu .. nu hörs det mycket tydligare .. det försvinn .. försvann liksom ..
U: Ah precis ..
LKC: Eh ..
U: Näe men de är inte min känsla utan att det finns en sån .. det.. det som jag blir orolig över..
LKC:Mm.
U: Det är att hon har haft eh .. strul med nåra relationer .. eh .. eh .. ah .. ja antar att du ser nåra av
sakerna i era system .. eh .. men det.. ah ja har ingen .. ingen uppfattning om det liksom nånting
skulle kunna .. leda till nånting annat..
LKC:Näe ..
U: Men eh ..
LKC: Äru .. tänker du om det är nån av dom som skulle ha kunnat varit på plats .. har hon varit
hotad av någon då?
U:Ah.
LKC: Från dom här gamla ..
U: Ah .. en .. en relation där det har .. ah .. ja vet inte ju inte detaljerna men jag fattar för att det
finns .. att det har funnits en polisanmälan och möjligen att det är nedlagt o så men ..
LKC: Ah okej ..
U: En gammal relation men det..
LKC: När var det då vet du det eller? Är det nyligen eller?
U: Ah det är relativt nyligen .. för de har vatt .
LKC: Ahaa!
U: De har vart lite pågående ..
LKC: Ah.
U: Men eh .. å det.. är en person som .. som vi känner igen alla både jag å barnen också ..
U: Eh .. men det.. det är väldigt långsökt i mitt huvud men det är liksom det enda som jag ser
som ..
LKC: Mm .. va .. va handla det om då var det liksom att han?
U: Det handla om en otrohetsaffär .. där har va otrogen mot eh .. mot sin fru .. med barnens
mor ..
LKC: Mm-hmm.
U: Eh .. och eh .. ah .. det var .. lite .. om ja .. ja har förstått det rätt jag kan inte detaljerna men ..
LKC: Näe ..
U: Om jag förstått rätt så fanns det nått.nått fysiskt med där nånstans också.
LKC: Att han slog Lena eller?
U: Ah .. inte slog .. men nånting .. nånting som föranledde att hon gjorde polisanmälan.
LKC: Ah okej .. lite oklart vad?
U: Ja .. jag kan inte detaljerna ..
LKC: Näe ..
U: Ja .. ah .. försökte hitta nått slags lagom avstånd i och med att vi .. har gemensamma barn ..
U: Så sitter man ju alltid ihop liksom ..