2020-04-07, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag är efter vad jag läst rätt övertygad om att han mördade LW, men chansen finns att någon annan gjorde det. Men ingenting talar för ett alternativ.

100% är man aldrig.
Det finns alltid en liten jäkla chans.

Därför är det "bortom allt rimligt tvivel" som gäller.
Citera
2020-04-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ja... även om han nu betraktar sig själv som oskyldig, så hoppas jag att han förstår varför andra betraktar hans utsagor som fulla av motsägelser och lögner. Han borde väl rimligen begripa varför alla som läst FUP och följt detta har pekfingret riktat mot honom? Att han förstår att det vore konstigt om man INTE misstänkte honom utifrån vad han själv har sagt? Hur skulle han själv tänka om detta gällde nån annan (samma dåd, samma omständigheter, samma typ av utsagor, samma typ av triangeldrama - men att detta handlade om helt andra människor i en annan stad)? Skulle han säga: "Han är oskyldig"..??

Jag kan inte uttala mig om hjärnans komplexitet och absolut inte hur det är ställt med hans:
Kan det finnas en möjlighet att man kan ljuga så extremt att man till slut tror sig själv?
Att (OM han är skyldig) har backat in i en försvarsposition som han faktiskt inte kommer ut ur varpå hans "sanning" verkligen är HANS sanning nu? Är han i hans värld, rätt upp och ner, till 100 procent oskyldig och skulle typ klara ett lögndetektortest?

Och OM det nu är så att han ÄR skyldig men TROR att han är oskyldig, skulle det i så fall ha visat sig i den lilla sinnesundersökningen??

Slänger bara ut frågan om nån har kunskaper om sånt här..
Man kanske kan bortse från att detta handlar om just SD - tänker mer om det är ett fenomen som kan uppstå överhuvudtaget?
Det är förvisso en stor fråga och ett ämne att drunkna i, så jag fattar om folk inte pallar .

EDIT: Slappna av, du behöver inte svara på det här ha ha

Han tyckte väl att han själv bara gjorde vad som ju krävdes i hans egen tankevärld.
Han är ju störd och i avsaknad av empati. Han utsätter andra för stora risker och problem. Inte bara Lena. Han fuskar och ljuger och ikläder sig olika masker i olika situationer för att få det han vill. T.o.m mördar när han anser att någon pressar honom och/eller utmanar hans ego.

Såna individer är livsfarliga för andras liv, fysiska och psykiska hälsa.

Runt var 10e individ lär ha dessa otrevliga egenskaper i mer eller mindre utsträckning.
Citera
2020-04-07, 18:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jo. Fel använd kan en stilett-/fjäderbatong slå hål på ett skalleben.

Jo. Jo. Likväl, det är nog inte vad man väljer om det är huvudsyftet.

Jag såg också att det stod att det är svårt att få till full (nedklubbnings-) kraft över batongens längd och övre del med ett så lätt vapen.

Vill man göra nån illa så väljer man nåt annat. Det där är till för att skydda medborgaren från sig själv. Inte att döda vederbörande.
Citera
2020-04-07, 18:37
Medlem
Citat:
Låter väldigt underligt då man inte kan påstå saker som åklagare utan att ha någon form av bevisning för det man påstår. Fast berörda parter kanske är delgivna dessa misstankar?

Vi får verkligen hoppas det!
Citera
2020-04-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jo. Fel använd kan en stilett-/fjäderbatong slå hål på ett skalleben.

Jag begriper över huvud taget inte varför detta skall vara så otroligt svårt gällande vilken form av tillhygge som brukades av Gärningspersonen vid det då aktuella tillfället.

Splittrings-såren i själva trädstammen har, én kant, som inte överensstämer med de övriga tre kanterna, till observandum är, att komparationen mellan de två olika splittrings-skadorna i trädstammen, visar klart och tydligt att den av-vikande kanten finns på olika platser hos varje splittrings-skada.

Här kommer en fråga som vem som helst får svara på om vederbörande känner för att göra så.

Är det någon som genom fakta känner till om L*na Wesstr*m hade sårskador på någon av sina två händer inkluderat fingrarna ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-07, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Har för mig att "djungeltelegrafen" rapporterade om en kropp i sittande ställning. SD visste ju exakt hur kroppen låg däremot.

Detta är litet mysko. Har läst fler versioner angående detta.
Kan vi hjälpas åt att reda ut detta.
Hur såg det ut på platsen när några förbipasserande först upptäckte LW?
Hur förändrades scenen och när / varför?
Kan GM varit där mellan nämnda sällskap och polisen och gjort något?
Citera
2020-04-07, 18:41
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vi får verkligen hoppas det!

Haha det lät inte riktigt logiskt när jag läste det nu. Självklart är dessa delgivna och läste sen att det googlats om hur man avlivar folk osv.
Citera
2020-04-07, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel:
Då kanske man inte ska ha strössel hemma. Det finns metoder att arbeta med övervikt som leder till bättre resultat än att skuldbelägga - förhöra - och spela in. Jag menar bara att det talar för hans kontrollerande och manipulativa läggning. Hade jag varit hans exfru och få tagit del av det samtalet och dessutom vara sjuksköterska och ha anmälningsplikt vid blotta misstanken att ett barn far illa - hade jag lämnat en orosanmälan. Det är psykisk misshandel anser jag. Och jag har 2 barn själv.

Citat:
:
Ja nu verkar hon inte ens ha varit överviktig, menade bara att han kanske hade en bra anledning att ha detta samtal om hon nu smygäter och går upp ohämmat i vikt.
Men normal verkar han inte vara, det kom jag fram till redan när jag såg hans video ifrån bilen.

Moschata:

Jag såg en rad bilder från geocaching / herr Team Davidsson med bilder på hela familjen.
Om det gäller äldsta dottern ser hon definitivt ut att kunna gå upp lätt i vikt.
Kan ju varit för hennes bästa...dock hade jag blivit misstänksam direkt av SD:s stil och sätt
at hantera problem med barnen på. Ja och HD borde ha tagit ställning.
Men som HD säkert upplevde även hans bättre sidor kanske hon gjorde en avvägning.
Men någon sympatisk pappa, nej.
Citera
2020-04-07, 18:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Undrar om de nu kommer att ta upp denna ”bevisning”?

Från min källa som var på rättegången:

” ”Enligt försvaret ska Lenas mobilhörlurar och ett bankkort vara försvunna. Och försvaret menar att varför skulle Stefan ta det, han han har eget bankkort. ”

”Försvaret sad ett mobilfodral också var försvunnet från Lena och att Stefan skulle inte ta något sådant.””

Haha, tänkte just på den.

Men det kan har sparat det bästa till det sista.
Vi får se vad de ar samlat på sig.

Försvaret har ju haft lite löst hängande frågor till åklagarens vittnen, som inte riktigt har blivit begripliga för mig vad de har haft i sikte.

Men SD hjälpte ju till lite själv genom att både ljuga i förhör och komma med nya utsagor i rätten som inte verkar trovärdige. Plus att han sitter och är arrogant, himlar med ögonen, kallar åklagaren för idiot mellan tänderna och skrattar på olämpliga ställen. Det förstärker ju inte direkt intrycket av en oskyldig man.

Vad var det hon sa nu målsägarbiträdet; att han inte visade några känslor?
Kanske han satt oberörd när de visade bilderna på L*ena och obducenten berättade om våldet?

Jag tror att alla lögnerna kan ligga honom mycket djupt i fatet. Rätten kommer inte att köpa dom. De är helt enkelt inte trovärdiga.

Blodet, trots (och tack vare!) storstädning som finns kvar.
Blodet på skon.
DNA under ringen.
Telegram och raderingar.
Dödshot och tidigare uttalanden om att döda personer.
Stalking beteende
Lögner, lögner, lögner. Anpassningar ända in i rättssalen.
En fru som också säger samma lögn som SD själv gjorde, tills han blir överbevisad.
JG gjorde inte saken bättre.
SDs önskan om att lappa ihop förhållandet, men ändå inte kunna avsluta med LW.
Exfrun skiljer sig men ändå åker med till USA och verkar mer bunden än någonsin till sin fd och som lämnar sin fisk när L*ena "försvinner"

NU SKA ALLT BLI SÅ BRA SÅ....
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag vet inte om jag hade uppskattat att min granne var uppe om nätterna och lyste in med ficklampa. Ärligt talat lite creepy. De flesta med höga psykopatpoäng och som är manipulativa är just det - trevliga. Men det är ändå något som skaver. Som även många vittnade om.

Jag har för mig (utan att kolla upp källa) att det finns en förklaring som går ut på att män och kvinnor reagerar olika gällande psykopater.
Om tex en ny man kommer in i bekantskapskretsen märker kvinnor direkt om det rör sig om "ett creep" medan män tycker att det är en "härlig kille".
Tror det har nåt med vår jaga-/beskyddainstinkt att göra, män "ska" inte bli rädda då de jagar och kvinnor "ska" vara misstänksamma då de beskyddar sin avkomma.
Citera
Medlem
Citat:
Jag är efter vad jag läst rätt övertygad om att han mördade LW, men chansen finns att någon annan gjorde det. Men ingenting talar för ett alternativ.

Nu leker vi med tanken lite grann och ställer följande fråga ... om nu chansen finns att det var någon annan i stället för SD som bringade livet om L*na Wesstr*m, vilken person ligger närmast i sådant fall i dina tankebanor ?

Kom nu ihåg enligt ovan ställd fråga, att den är personligen ställd till dig.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
Medlem
Citat:
Haha det lät inte riktigt logiskt när jag läste det nu. Självklart är dessa delgivna och läste sen att det googlats om hur man avlivar folk osv.

Jo, men reportern ville enligt tidningens etiska principer inte skriva allt offentligt med namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in