2020-04-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

F ö verkar det som om de sedvanliga två veckorna inte kommer räcka till den här gången. Blir kanske tre eller t o m fyra veckor innan dom meddelas.

Rätten ska efter imorgon gå igenom förundersökningsmaterialet som väl var det mest omfattande någonsin om jag förstod det rätt (undantaget Palme)? Så visst lär det ta tid att att få ihop domskälen!
Citera
2020-04-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Teleskopbatong...?

Tar inte mycket plats, har en sån själv (kan ha varit en sån han haft nedstucken i byxorna bakom ryggen den 11-12) https://armygross.se/utrustning/knivar-multiverktyg/teleskopbatong-amerikansk-med-fodral/

Jag tänker mig att den är lite flexibel och borde skvätt blod både högre och längre bort än vad krim.teknikerna har kommit fram till? Det verkar ju t.ex. inte funnits blod på höjd över 60 cm.
En sån batong borde ha skvätt rejält när det väl gått hål på huden.
Citera
2020-04-07, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Rätten ska efter imorgon gå igenom förundersökningsmaterialet som väl var det mest omfattande någonsin om jag förstod det rätt (undantaget Palme)? Så visst lär det ta tid att att få ihop domskälen!

Nej, rätten skall inte gå igenom fu-materialet. De skall överlägga avs vad som tagits upp under förhandlingen.
Citera
2020-04-07, 17:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Ett järnspett med spetsad kant finns väl i olika längd. Hade mgm lånat ut verktyg till sin vän eller hämtade hem det därifrån. Kanske användes vid trappan som byggdes. Eller fanns det vid Gustavsvik eller dess närhet. Gym besöktes vid båda tillfällena.

Var exakt skulle den ”spetsade kanten” på ett spett sitta tänkte du?
Citera
2020-04-07, 17:51
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nu får de ju faktiskt bestämma sig. Cylinderformat med skarp kant. Finns det?

Stämmer utmärkt med en hantelstång. På pricken vill jag säga.
"Rätt" tyngd är det också. Inget material som riskerar att stanna kvar som just material på offret.

Är rätt skeptisk till att Gustavsviks gym har en exakt koll på antalet stänger.
Det finns minst sagt många.
Citera
2020-04-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte ljudfilen är släppt. Nej, vet inte om eller var den går att hitta. Jag har faktiskt inte ens orka läsa hela samtalet. Försökt, men kommer bara till ett par sidor innan jag måste sluta läsa. Jag orkar inte längre än så.

Var i Fup kan man hitta det du läste? Skulle vara mycket intressant att läsa. Sökt men ej hittat.
Citera
2020-04-07, 17:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tyckre det var en mycket bra och övertygande
Du brukar ju alltid vara orolig, så det ger ju absolut ingen fingervisning om vart det barkar.

Krax krax

Jag tycker också att det kändes bra.
Har dock inte så mycket erfarenhet av rättegångar, utan går på känslan.
Nu är man väl lite förblindad av allt man har läst i FUP och i morgon kommer försvaret med sin del. Då kan det kännas annorlunda.
Citera
2020-04-07, 17:53
Medlem
Citat:
Om jag inte har väldigt fel här så får de inte tillgång till fupen utan går enbart på den muntliga bevisningen som framförts och ljudfilerna för att döma SD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Grattis, du hittade en person som tyckte Stefan var en bra människa. Ja förutom du själv förstås, för du känner tydligen samtliga inblandade väldigt bra. Annars vimlar det av uppgifter att Stefan allmänt sågs som, konstig, olustig och psykopat.

Du har ju haft konsekvent fel detta fall igenom, eller hur var det nu med SDs grova hot och ofredande mot LW?
Du skrev tusentals inlägg att det var påhitt av kärringmaffian, att det aldrig förekommit hot.

Vill du inte kännas vid det nu?

Jo Snoris och inglorious bastard har smutskastat Lena från dag ett. Så snorjohan, varför kommer vändningen nu efter slutplädering? Känner du att kärringmaffian kanske ändå haft liiiiiiite rätt ändå? Och jag ingår i kärringmaffian men har fan mer stake än dig ska du veta. Du vajar lite framåt tillbaka, så jag kallar dig hen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Var i Fup kan man hitta det du läste? Skulle vara mycket intressant att läsa. Sökt men ej hittat.
Aktbil 158 sid 20.
Citera
2020-04-07, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej, rätten skall inte gå igenom fu-materialet. De skall överlägga avs vad som tagits upp under förhandlingen.

Hmm..trodde de var tvungna att göra det för att stödja åklagarens yttrande samt även försvarets ståndpunkt.
Citera
2020-04-07, 17:55
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Jag tänker mig att den är lite flexibel och borde skvätt blod både högre och längre bort än vad krim.teknikerna har kommit fram till? Det verkar ju t.ex. inte funnits blod på höjd över 60 cm.
En sån batong borde ha skvätt rejält när det väl gått hål på huden.

Den är av härdat stål, du böjer den inte en millimeter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in