Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Nej jag får heller inte alls ihop det. Som sjuksköterska behöver du vara klipsk och hon var omvittnat en av de bättre sjuksköterskorna på avdelningen enl hennes chef. Det säger mig att hon förvisso kan ha varit dålig i perioder alternativt utmattningsdepression i perioder javisst men dessa perioderna bör vara omväxlade med perioder då hon var skarp i hjärnan. Som ett babblande fån som inte minns något får jag inte ihop det. De flesta sjuksköterskor jag känner har ett omvittnat gott minne. Jag tror snarare det är en bekväm roll hon intagit. "jag minns inte" "jag vet inte" etc. Lättare än att linda in sig i historier som inte är sanna och lätta att få fel. Förutom då blodsexet - det var tydligen viktigt att hon förmedlade.
Precis min uppfattning som sjuksköterskor också. Jag hoppas verkligen inte för patientsäkerheten att det går omkring deprimerat låga och medicinskt avtrubbade sjuksköterskor med minimal minneskapacitet nu på våra sjukhus i Corona-tider. Även för deras egen säkerhet vore ju ett sådant tillstånd farligt. "Vaddå visir eller munskydd? Sådant är så lätt att glömma... minns inte riktigt om man skulle ha dem på eller inte. Vad sa du nu igen? Kan inte minnas vad som rekommenderats eller om vi fått några direktiv alls. Det får du fråga någon annan om. Jag har ingen kommentar på hygien. Minns faktiskt inget alls. Jag kan ha tvättat händerna. Men också inte. Det är bara tomt. Min hjärna orkar inte hålla all information i huvudet nu. Jag minns inte något om jag brukar använda handskar eller skyddsutrustning när jag tar emot Covid-19 patienter."
Nej, jag gissar också att detta är ett bekvämt sätt att slippa ta ansvar för vad hon gjort eller i bästa fall för bara vad hon vet eller möjligen misstänker. En slags självcensur och ett respektlöst pajasspelande på offrets bekostnad. Tänker på läkare som väl svär att de ska rädda liv? Gör sjuksyrror det också?