2020-04-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Var kan man hitta ljudfilen? Vet du?
Tror inte ljudfilen är släppt. Nej, vet inte om eller var den går att hitta. Jag har faktiskt inte ens orka läsa hela samtalet. Försökt, men kommer bara till ett par sidor innan jag måste sluta läsa. Jag orkar inte längre än så.
Citera
2020-04-07, 16:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Att skuldbelägga ett barn som kanske har problem med övervikt - det vet jag ingenting om - över en burk strössel - och mandelmassa - anklagande - och spela in det - är totalsjukt på alla sätt och vis och inte ett konstruktivt sätt att utöva föräldraskap. Jag tycker det är sjukt obehagligt att läsa. HD säger i sin sms konversation med honom att hon inte "klarade av att lyssna på hela" och förhörsledarna säger också till HD i förhör att de upplevde detta som väldigt obehagligt. Jag tycker det talar för sig själv. Men det är ju bara jag det.

Oavsett om flickan är överviktig eller inte är det ju mycket utdraget förlopp. Det saknar helt proportioner till vad hon har gjort, även om det hade varit något som upprepas ofta. Nu är tjejen inte överviktig heller, så hälsofaktorn ur den aspekten är borta.

Att han spelar in det hela visar ju att han faktiskt har tappat sin kontroll. Han har inte heller en diskussion med henne utan det handlar om oproportionerliga bestraffningar och hot som handlar om tusentals kronor, om jag minns rätt.

Så här lär sig inget barn någonting. Självklart kan man som förälder bli irriiterad om barnet om och om igen äter upp allt sött som finns hemma.

Här handlar det inte om sådan diskussioner, utan regelrätt försök att upprätthålla kontroll genom hot och kränkningar. Fy fasiken, SD visar här vilken otäck personlighet han har. Han är helt ur balans och vill nog straffa både tjejen och HD.
Citera
2020-04-07, 16:49
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Då kanske man inte ska ha strössel hemma. Det finns metoder att arbeta med övervikt som leder till bättre resultat än att skuldbelägga - förhöra - och spela in. Jag menar bara att det talar för hans kontrollerande och manipulativa läggning. Hade jag varit hans exfru och få tagit del av det samtalet och dessutom vara sjuksköterska och ha anmälningsplikt vid blotta misstanken att ett barn far illa - hade jag lämnat en orosanmälan. Det är psykisk misshandel anser jag. Och jag har 2 barn själv.

Ja nu verkar hon inte ens ha varit överviktig, menade bara att han kanske hade en bra anledning att ha detta samtal om hon nu smygäter och går upp ohämmat i vikt.
Men normal verkar han inte vara, det kom jag fram till redan när jag såg hans video ifrån bilen.
Citera
2020-04-07, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det måste väl kännas konstigt för den älskare som behövt litet tid på sig att bestämma fortsättningen ..
och vid åter konfrontation finner han att hon tagit en annan älskare ...allt med målet att förenas med SD. O.s.v.
Frågan är vad slags kriterium diagnosen ifråga har. Bygger den på endogen eller exogen grund?
Kan man förvärva border line -diagnos genom att ha en traumatisk bakgrund?

Hon hade kanske för stora krav på dem hon mötte på vägen, liksom SD oomtvistligen var uppåt väggarna fel mål att kämpa för.
Det blev "ekorrhjul" av det hela. Eller ond cirkel.

Här är en bra sida om både borderline kriterier och andra personlighetsstörningar. Scrolla ner en bit så kommer du rätt:

https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=7336
Citera
2020-04-07, 16:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ja det är faktiskt riktigt illa att ingen bil skickades ut. Utgången hade varit en helt annan om hon hittats direkt och om SD kollats tidigare. Då hade det antagligen inte varit en indicie rättegång. Riktigt djävla illa att inte ens skicka ut en bil och kolla tycker jag. Oförlåtligt t o m.
Klantandet är anledningen att ingen sitter dömd för mordet idag. Det går inte nog poängtera dom första dygnens betydelse i en mordutredning.
Citera
2020-04-07, 16:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vad är egentligen en ”smal kraftig kant”? Och ”skarp markerad kant”?

Det är lite obegripligt. Jag tror de vill hålla det för sig själva ett tag till.

Jag tror det är nåt bordsben. Eller annat trästycke med ev. oregelbunden form.

Eller metallstycke.

Enl åkl har hon inte kunnat gripa tag i tillhygget. Samtidigt har GM varit nära inpå henne.

Det är nån klubba som han kan svinga med betydande hastighet och kraft. Från stående eller halvstående. Med dubbelhandsfattning till stor del. Från stående och ner mot vänster sida huvud.

Tycker inte det är så obegripligt.

En sån: https://forumbilder.com/i/r5Qf

På en sån: https://forumbilder.com/i/r5Qj

https://bestbuysweden.com/kategori/Teleskopbatonger

Have your pick #HYP ;-)
Senast redigerad av T34Panzer 2020-04-07 kl. 16:57.
Citera
2020-04-07, 16:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad var det JM bråkade med dem om?
Nu hänger jag inte med.
Ifrågasatte JM daalan?
Citera
2020-04-07, 16:57
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Klantandet är anledningen att ingen sitter dömd för mordet idag. Det går inte nog poängtera dom första dygnens betydelse i en mordutredning.

Och bara sådär finns det 2 saker vi är överrens om. Otippat
Citera
2020-04-07, 17:00
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ja nu verkar hon inte ens ha varit överviktig, menade bara att han kanske hade en bra anledning att ha detta samtal om hon nu smygäter och går upp ohämmat i vikt.
Men normal verkar han inte vara, det kom jag fram till redan när jag såg hans video ifrån bilen.

Hade du träffat Stefan i verkligheten hade du fått olustkänslor och spindelsinnet hade pinglat för fullt.
Det vittnar flera som haft det tveksamma nöjet.
Att Lena var pastor och således utbildad för att ha god förmåga att läsa av människor, ändå inledde en relation med honom bakom ryggen på hans fru är obegripligt.
Citera
2020-04-07, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Inte nog med det: en arbetskamrat, om det var en nuvarande eller f.d minns jag inte) berättade att SD själv är en "sockerråtta". Dvs han vräker i sig godis. Denna människa hoppas jag aldrig någonsin går fri. Låt hans barn växa upp i en mentalt frisk luft och slippa gå på äggskal.

Jag tror du behöver läsa dessa sidor med det inspelade, och nu utskrivna, samtalet. Bilda dig en uppfattning efter det. Vi är få, om ens någon, som tycker det är okey att ha ett sådant samtal med sin dotter. Ska se om jag hittar det. I så fall lägger jag ut det här till dig. Själv har jag inte orkat läsa hela. Min mage klarar det inte.
Citera
2020-04-07, 17:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Då kanske man inte ska ha strössel hemma. Det finns metoder att arbeta med övervikt som leder till bättre resultat än att skuldbelägga - förhöra - och spela in. Jag menar bara att det talar för hans kontrollerande och manipulativa läggning. Hade jag varit hans exfru och få tagit del av det samtalet och dessutom vara sjuksköterska och ha anmälningsplikt vid blotta misstanken att ett barn far illa - hade jag lämnat en orosanmälan. Det är psykisk misshandel anser jag. Och jag har 2 barn själv.

I FUp finns bilder på barnen står vid det omtalade stupet.
Och inget av barnen är minsta överviktiga.
Det handlar bara om kontroll.
Citera
2020-04-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in