Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Att skuldbelägga ett barn som kanske har problem med övervikt - det vet jag ingenting om - över en burk strössel - och mandelmassa - anklagande - och spela in det - är totalsjukt på alla sätt och vis och inte ett konstruktivt sätt att utöva föräldraskap. Jag tycker det är sjukt obehagligt att läsa. HD säger i sin sms konversation med honom att hon inte "klarade av att lyssna på hela" och förhörsledarna säger också till HD i förhör att de upplevde detta som väldigt obehagligt. Jag tycker det talar för sig själv. Men det är ju bara jag det.
Oavsett om flickan är överviktig eller inte är det ju mycket utdraget förlopp. Det saknar helt proportioner till vad hon har gjort, även om det hade varit något som upprepas ofta. Nu är tjejen inte överviktig heller, så hälsofaktorn ur den aspekten är borta.
Att han spelar in det hela visar ju att han faktiskt har tappat sin kontroll. Han har inte heller en diskussion med henne utan det handlar om oproportionerliga bestraffningar och hot som handlar om tusentals kronor, om jag minns rätt.
Så här lär sig inget barn någonting. Självklart kan man som förälder bli irriiterad om barnet om och om igen äter upp allt sött som finns hemma.
Här handlar det inte om sådan diskussioner, utan regelrätt försök att upprätthålla kontroll genom hot och kränkningar. Fy fasiken, SD visar här vilken otäck personlighet han har. Han är helt ur balans och vill nog straffa både tjejen och HD.