2020-04-07, 15:37
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
”Smaka på den! Magkänsla.
så det här med vetenskaplig grund , evidens, etc är som bortblåst! Nu grundar sig den så kallade expertisen på magkänsla.

Det känns jävligt tryggt

Om vi ersätter ordet magkänsla med ordet tur, så kan man säga att Giesekes tur ökar mer och mer desto längre erfarenhet han skaffar sig genom sitt arbete.

Konstigt va?
Citera
2020-04-07, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Nä, det är alltid bättre att någon annan väljer åt en, eller hur?
Jag tar gärna 0% skatt, tack.
Kan Tegnell modellen vara grunden för ett alldeles underbart samhälle? Gör allt frivilligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Så sjukt!
Sverige 10 miljoner människor - mer döda än

Ryssland 150 miljoner
Australien 25 miljoner
Japan 128 miljoner
Indien 1,3 MILJARDER!

Ska man vara bäst pa nagot, ska man sticka ut. Kanske att foredra att man sticker ut pa nagot mer positivt sätt, kan jag tycka.......
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contractors
Danmark, Norge och Finland har aldrig varit så attraktivt som det är nu. Förstår de som flyttar till dessa exemplariska länderna med ryggrad och folk som fortfarande har sunt förnuft.

I slutet på Januari bönföll jag mer eller mindre Folkhälsomyndigheten att stänga ner Sverige. Jag var då orolig att vi skulle agera lika passivt som de flesta länder. Det skulle snart dock visa sig att jag var alltför optimistisk eftersom Sverige istället bestämde sig för att agera slappare än alla andra. Omöjligt för mig personligen att emigrera på så kort varsel som skulle behövas så min fundering är snarare om man skulle bli sjuk om man har möjlighet att transporteras till ett land där de har mindre press på sjukvården? Låt säga att man börjar få hosta och vill bli behandlad med malaria medicin och antibiotika tidigt i sjukdomen, detta är knappast möjligt just nu i Sverige eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Stockholm har fler rapporterade dödsfall i corona än Ryssland, Australien, Indien och Japan tillsammans!

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-japan-idUSKBN21P067

I Indien och Ryssland får man, av olika orsaker imho, fundera över rapportering och tillförlitlighet.
Citera
2020-04-07, 15:39
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Du som har så bra koll på vilka som är där vet du vilken dåren med munskydd och handskar är?
Han är den som är smart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
En frågeställning man har i Norge är att man skulle behöva ha denna lockdown I 2 år. Debatten gäller huruvida det finns pengar till det eller inte.

Flytta hit vettja! Ni kommer ju få det helt fantastiskt!

Jag håller tummarna på att de förnuftiga rösterna får momentum nu.

Isolera riskgrupperna och starta igång samhället igen. Lär få svar på detta innan veckans slut.

Det handlar inte om en lock down i 2 år. Det handlar om, som bergström beskriver, en hård karantän och lock down ett par veckor - för att successivt luckra upp den. Så att man kan skydda riskgrupperna och så att vården inte kollapsar av vårdtrycket.

Finns ingen som förspråkar en total lock down i 2 års tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Självklart är de inte dumma. De vet exakt vad de gör.
Frågan är väl mest att vi inte vet vad de egentligen pratar om bakom stängda dörrar.
Jag har aldrig varit med om att så många " riskgrupper" världen över dött på så kort tid.
Fler tusen om dagen.
England över 800 idag. Tragiskt.

Jag har alltid trott de varit köpta när man ser agendan i andra frågor - men trodde de drog gränsen vid att åtminstone skydda de som varit med om att bygga upp landet.

Något skumt är det.

Hör jag en sosse säga att de värnar om de svaga i samhället i framtiden så osäkrar jag min revolver (för att ta till en känd parafrasering).

Är du ung så lova att aldrig glömma detta svek.

Sweden - Last to Fight.

Man skäms trots att man inte medverkat själv.
Citera
2020-04-07, 15:40
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ditt jävla spån. "Tydlig minskning"??? Kommentera dagens katastrofsiffror.
Tycker fortfarande det ser bra ut. Dödssiffrorna beror ju på att stockholm börjat räkna annorlunda plus att de släpar efter. Men det ser bra ut. Nu ser vi slutet på detta. Så kan vi åka på semester i juli!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
De enda som är säkra är hobbyepidemiologerna på Flashback. Men man kan misstänka att strategier som drivs av politiska skäl inte är välfungerande för att minska effekterna av viruset utan snarare driva för att politiker ska visa handlingskraft

Vad med i experterna i 150 andra länder, tiotusentals epidemiologer, virologer, infektionsläkare och andra.

Tror du verkligen att några få experter i Sverige vet bäst, även när nästan alla andra i Sverige som vet något om epidemier och virus också är oeniga?

Det är inte bara hobbyepidemiologerna på Flashback, men experter från hela världen, som ser att detta är fullständig galenskap !
Citera
Avslutad
Det är bekräftat: Rinkeby-Kista har flest covid19-smittade:

(FB) Rinkeby-Kista är den stadsdel som har flest covid-19-smittade (2020-04-07)
Citera
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det har varit eftersläp redan i flera veckor. Det är sannolikt eftersläp även idag. De 114 som rapporterades just idag kan sluta som över 200 eller t.om 300, men det vet vi inte förräns detta eftersläp "korrigeras" om några dagar eller någon vecka. Det är därför knappast en underdrift att säga att 114 dog idag, snarare en underdrift.

Det är ju trots allt vad FHM rapporterar officiellt, och vi VET att de underrapporterat dagligen redan i flera veckor!
Det här gäller alla länder.
I UK är underrapporteringen hela 80 %!
https://twitter.com/ChrisGiles_/status/1247458186300456960

Vi kommer få se rejält korrigerade siffror från de flesta i-länder framöver.

Samtidigt behöver man nog samordna vad som ska med i statistiken och inte, så att man får jämförbara siffror.
Ska t.ex. en person som avlider av sin dödliga cancer med i statistiken om denne samtidigt hade Covid 19 osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in