Citat:
Ursprungligen postat av
Olbars
Nog kan det dröja någon månad innan vi når peaken, men partiell flockimmunitet medför att spridningen saktar ned rejält och blir mer endemisk. Då blir fortsättningen mycket mer förutsägbar, vilket exempelvis minskar risken att vården överbelastas.
Jag hör vad du säger. Samtidigt finns det samhällen som Indien, där massvält hotar pga ledarnas nästintill psykotiska beslutsfattande. Det här är trots allt inte lungpesten med ~99% dödlighet - det är inte ens SARS, men många behandlar den som sådan, inklusive människor härinne med mer eller mindre fantasifulla teorier om den snara undergången.
Men ååååååå inget prat om tänk på barnen i Biafra nu.
Sånt vill jag verkligen inte diskutera i covid- 19 tråden.
Ledare världen över är psykopater ja, det vet jag redan.
Partiell flockimmunitet vad gäller covid-19 var/ är en liten chansning. Ingen vet, inte ens Tegnell, han tror att det kan vara så eftersom övriga coronavirus leder till sådant.
Vi får väl se. Tegnell kan ha rätt och övriga världen fel eller tvärtom.
Men jag tycker att Tegnell uttrycker sig konstigt för att vara så intelligent som det påstås.
Vi får väl se men sluta kalla folks rädslor för irrationellt. Ingen avgör sådant idag. Varken du eller någon annan.
Det är bara att låta tiden ha sin gilla gång. Vad mer kan man göra annat än att sucka, rasa, vara rädd, skämta, se med tillförsikt, räkna dödsfall osv.