2020-04-05, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Hjärtläkaren hade väl en poäng? Är det bättre att jobba med hemgjorda overhead-visir? Socialsysterelsens blanka nej blir ännu mer bisarrt då det framkom att Polen köpt in 12.000.000 masker av samma parti. 8.000.000 masker var packade och klara för transport till Sverige. Partiet skulle vara framme i Sverige och Polen om bara nån dag om man tryckte på köpknappen idag.

vi ska inte köpa in skräp. Punkt slut.
Citera
Medlem
Citat:
Hjärtläkaren hade väl en poäng? Är det bättre att jobba med hemgjorda overhead-visir? Socialsysterelsens blanka nej blir ännu mer bisarrt då det framkom att Polen köpt in 12.000.000 masker av samma parti. 8.000.000 masker var packade och klara för transport till Sverige. Partiet skulle vara framme i Sverige och Polen om bara nån dag om man tryckte på köpknappen idag.
Ja, kanske. Det är dock tråkigt om de gör ont eller inte sitter fast som de ska och trillar av. Det är väldigt störande. Då är det ju nästan bättre med en bunt OH-papper.
Citera
Medlem
Gustaf.Horns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Ok. Det är så illa. Att tillhör man överklassen kan man testa sig när man känner för det? Känner ett tjugotal som inte fått testa sig fast de har alla symtomen. Värre än jag trodde.

Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
skumt att de blev testade när de inte kände sig sjuka. Jag har en bekant som bönade och bön för ett test men sjukhuset vägrade trots att han hade corona liknande symtom. till slut gav sjukhuset med sig efter fjärde eller femte besöket och gav honom ett test. det visade sig vara positivt.

Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Du bor inte i Sverige antar jag?

IAmAMisanthropic, du har rätt, jag bor inte i Sverige.

Det borde jag kanske ha nämnt, men poängen med mitt inlägg var att viruset inte verkar vara särskilt farligt, åtminstone inte i förhållande till hur våldsamt folk reagerar.
Citera
2020-04-05, 20:24
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är det som är bra. Det kommer inte gå att mörka detta, genom statistiken över antalet döda. Vi har legat på mellan 88000-92000 sedan början på 2000-talet.
Nej, och jag tror definitivt heller inte att någon försöker mörka, eller ens tror att det skulle kunna vara möjligt. Det finns förvisso folk här inne som tror "regimen" mörkar dödstal medvetet. Men det säger väl mer om dem än något annat..
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Nog kan det dröja någon månad innan vi når peaken, men partiell flockimmunitet medför att spridningen saktar ned rejält och blir mer endemisk. Då blir fortsättningen mycket mer förutsägbar, vilket exempelvis minskar risken att vården överbelastas.

Jag hör vad du säger. Samtidigt finns det samhällen som Indien, där massvält hotar pga ledarnas nästintill psykotiska beslutsfattande. Det här är trots allt inte lungpesten med ~99% dödlighet - det är inte ens SARS, men många behandlar den som sådan, inklusive människor härinne med mer eller mindre fantasifulla teorier om den snara undergången.
Men ååååååå inget prat om tänk på barnen i Biafra nu.
Sånt vill jag verkligen inte diskutera i covid- 19 tråden.
Ledare världen över är psykopater ja, det vet jag redan.
Partiell flockimmunitet vad gäller covid-19 var/ är en liten chansning. Ingen vet, inte ens Tegnell, han tror att det kan vara så eftersom övriga coronavirus leder till sådant.
Vi får väl se. Tegnell kan ha rätt och övriga världen fel eller tvärtom.
Men jag tycker att Tegnell uttrycker sig konstigt för att vara så intelligent som det påstås.
Vi får väl se men sluta kalla folks rädslor för irrationellt. Ingen avgör sådant idag. Varken du eller någon annan.
Det är bara att låta tiden ha sin gilla gång. Vad mer kan man göra annat än att sucka, rasa, vara rädd, skämta, se med tillförsikt, räkna dödsfall osv.
Citera
Medlem
Sverige sämst i Norden+Baltikum på att testa. Antal tester per miljon invånare:

Färöarna 100.076
Island 74.416
Norge 19.528
Estland 15.834
Lettland 10.964
Grönland 9.547
Litauen 8.686
Danmark 8.503
Finland 5.724
Sverige 3.654

Antal dödsfall:

Sverige: 401
Färöarna+Island+Norge+Estland+Lettland+Grönland+Li tauen+Danmark+Finland: 310

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Och då inställer sig förstås frågan: Att just det land som testar minst OCH har de slappaste reglerna för att hindra smittspridningen, är det liksom bara en slump att det är just det landet som drabbas ÖVERLÄGSET hårdast av pandemin?

Man får ju vara både blind, döv och rätt korkad för att inte fatta att detta har skötts på fel sätt i Sverige.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Kungen hölls sitt tal idag. Han är tydligen på Stenhammar, som ligger i Sörmland.

Extremt korkat att han lämnat Drottningholm och Stockholm. Dels symboliskt korkat för att han lämnat de som har de svårast - Stockholmarna. Och dels osolidariskt opedagogiskt korkat att han inte följer råden som ges till folket i övrigt, stanna hemma och res inte!
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag kan inte sluta tänka på alla gamla som ligger och dör, och inte kommer in i statistiken.

Sök psykologisk hjälp eller stäng helt enkelt av telefonen.
Det dör inte fler gamlingar än vanligt. Eller mådde du lika dåligt under influensavåren 2019 när ännu fler gamla dog?
Citera
2020-04-05, 20:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Denna människa är helt störd.

Måste nog lida av en form av extrem asperger.

Ja, eller ett regimtroll som spammar tråden så ingen orkar läsa den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja med tanke på att vi har Europas lägsta IVA platser per person, så borde Sveriges mörkertal vara rätt stort!

Jag kan inte sluta tänka på alla gamla som ligger och dör, och inte kommer in i statistiken.

Tror jag med!
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
vi ska inte köpa in skräp. Punkt slut.

Du jobbar inte i vården va?
Citera
2020-04-05, 20:26
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Om munskydden från Kina motsvarar FFP1 det kan väl inte vara sämre att hemtjänstpersonal har sådana -än att inte ha nåt munskydd alls?

Så är det. Johanna Sandwall är själva urtypen för en ung inkvoterad kvinna som har noll pondus, beredskap och kompetens. Jag har sådana på min egen arbetsplats.

De är experter på att överleva i organisationen när allt är normalt, vältaliga och socialt smarta. Allt handlar om att klättra i karriären. Men när det väl gäller, då visar det sig att de har absolut noll kunskap/pondus och kompetens inom sitt område.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in