2020-04-07, 15:19
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jadrapatrissor
Någon som har någon information hur andra länder räknar sina Covid-19 dödsfall? Italien vet jag räknar stort sätt alla sina dödsfall om de har coronaviruset som Covid-19 dödsfall. Men hur räknar Sverige, Norge och Danmark osv räknar alla länder likadant eller skiljer det sig?

Viktig fråga, men den skiter alarmisterna i. Dom begriper inte att alla länder räknar såväl smittade som döda på olika sätt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vem är journalisten med andningsskydd och svarta handskar?

Tror det är TV2 Norges snubbe. Han satt längst fram på gårdagens PK och zoomades in iförd sitt munskydd medan Tegnell dissade detsamma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
När året är slut kommer det väldigt tydligt att framgå om det dött fler än normalt i Sverige. Med andra ord om covid-19 inneburit någon överdödlighet.
Har för mig att det dör under 1000 personer på ett år av influensan och då tar riskgrupperna vaccin mot det annars hade kanske antalet döda varit 10000 vem vet. Men med corona kommer vi att ha 10000 döda och då hade de flesta av dessa levt och haft många bra år framför sig.nej corona skördar liv och Sverige låter det bara hända, inte konstigt att alla set ner på oss och undrar vad han vi håller på med och om vi prioriterar liv eller ekonomin. Det kanske bara är så att regering och statsepedemiologerna är inkompetenta jävlar. Önskar att de får corona och blir kritiskt sjuka så att det känns som att de drunknar när de ligger inne för vård.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Det är ju här vår regering i så fall skulle träda in och se till att folk följer Tegnells rekommendationer men tyvärr så är ju Löfven inte någon som tar ett beslut direkt.

Ja, som de gjorde i Japan. När det inte räckte med rekommendationer så infördes tvingande restriktioner.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Vi är å andra sidan en ministat också i statistik.

Nej? Inte när man räknar döda per miljon invånare förstår du väl?

San Marino har t.ex. 33 400 invånare och därför går det inte att inkludera en sådan stat då de inte ens har i närheten av 1 miljon människor.
Citera
2020-04-07, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ska svetsarn ha presskonferens kl 16.imponerande att han vågar ha direktsändning. Jag som tyckte tegnell var bra igår på aktuellt.. Nu står han och svamlar igen..

Igår såg det ju fortfarande rätt bra ut på siffrorna, men det berodde ju bara på den så kallade eftersläpningen. Nu är vi tillbaka i helvetet igen. Då har han inte mycket mer att säga än att han inte vet vad det beror på. Obegripligt att han inte har avgått ännu och ännu mer obegripligt att politikerna låter honom styra landet när han bevisligen har fel om i princip allt han har sagt.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contractors
Bra försök med propagandan men det funkar inte. [/b]

Dessa dödsfall räknas inte som Corona-fall (man dör med corona, inte av corona) och kommer händigt nog att släpa efter i statistiken, vilket gör det möjligt för myndigheterna att hålla de officiella dödsfallen nere genom att göra en sortering i äldrevården.

Det var inget försök. Det var bara sunt resonemang, men jag vet att paranoida är omöjliga att övertyga. De ser spöken överallt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Och? En massa meningslösa siffror bara.

Matematik är en bra stödvetenskap för att räkna ut vädret osv. Går bra att använda till att prognostisera dödstal också. Men dödstal prognoser sysslar inte Tegnell med och kanske inte du heller? Men jag gör det.
Citera
Medlem
Blir intressant i Finland nu. Sett till statistiken verkar de ligga ca 14 dagar efter Sverige och det är väl ungefär nu dags för deras kurva att börja accelerera om de vill hänga på i dödstävlingen.

Vi får se de närmaste dagarna om de lyckas vända trenden eller om vi ska peka ut deras FHM som folkmördare.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Finland döda 34
Sverige döda 609
18 gånger mer döda i Sverige.

Finland har sköt det exemplariskt. Norge har också gjort mycket bra ifrån sig och Danmark om än lite sena på bollen har lyckats behålla kontrollen. Sverige är en herrelös bil som skenar.
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Hoppas innerligt att Dr Tengele och hans korrupta chef blir smittade.

Så får dem se vad det är dem vill att befolkningen ska få uppleva.

Förhoppningsvis går det lika långt som för Boris Johnson och sen får de gärna ställa upp på en presskonferens (om de överlever) och ta upp sin dynga.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror inte att vi kommer att få se någon dramatisk ökning i de länder som har haft lockdown när man en gång lättar på den. Man tar absolut inte bort alla restriktioner över en natt. Dessutom kommer man att smittspåra och kunna sätta in lokala karantäner efter behov. Har man lyckats gå från full spridning till nästan noll en gång så kommer man inte att få full spridning igen.
Det viktigaste som jag ser det är att de länder som släpper på restriktionerna inte öppnar upp för resande till länder där man fortfarande har spridning. Rena länder skall bara öppna gränserna till andra rena länder.
Ja de la på locket direkt, vi har inget lock på.
De andra länderna öppnar sakta, sakta för att hinna med att lägga på locket om det behövs igen.
Vi verkar göra tvärtom. Stänger lite, lite åt gången så att de man påstår sig vilja skydda dör undan och till slut är hela flocken i kastrullen med locket på och smittar ner varandra hej vilt. Någon stackare utanför riskgruppen kommer att ligga på kastrullbotten.
När allt det är klart. Bort med locket.
Vilket alternativ man tjänar mest pengar på vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in