2020-04-07, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Du hade rätt blir säkert 110-115 innan dagen är över.

Det är redan +114 för idag och dagen är inte ens slut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorAndreFlo
Sörmland är ett litet och fattigt län. Kanske det sämst rustade för den här typen av händelser (jag ser gärna ett förstatligande av hela eller delar av sjukvården). Sörmland angränsar samtidigt till Stockholm, och har en omfattande arbetspendling till Stockholms län. Inte så konstigt att det just är Sörmland som behöver hjälp.
Att län inte har beredskap är ju det allvarliga!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det er veldig synd at respiratorer som Sverige kan behøve til sine innbyggere blir solgt ut av landet. Går det ikke an å få en forandring på det? Mange andre land nekter å eksportere det de selv har bruk for nå.
Svenska regeringen älskar att hjälpa alla utom sitt eget folk så nej de kommer att gå till export. Införa ett förbud går emot hela regeringens filosofi.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contractors
De har skyllt på eftersläppningar sedan månader tillbaks. Det är bara propaganda floskler.

Ja linjen har varit självklar länge, förstår inte att folk sväljer det här. Fårskallar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Göteborg

Har också en bekant som arbetar på IVA i Göteborg, hon säger folk är sååå sjuka, hon arbetar med att sköta om de som ligger i respirator.. hon är totalt utarbetad (redan) och då har inte Göteborg lika illa som i Stockholm.
Citera
2020-04-07, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej 114 inrapporterade.

Som med eftersläpningar är fler. 114 är ett minimum. Återkom gärna om ett par dagar när eftersläpningarna är klara.
Citera
Medlem
Håller MSB tanten gudstjänst?
Ska man hålla dessa PK varje dag så får man väl hålla dom i 3 minuter och sen ta frågor om det inte finns mera att rapportera.
Fylla på med massa luft är bara ett slöseri med allas tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Er det ikke allerede +114?
C19 visar 99 döda?
Citera
2020-04-07, 14:32
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Jag arbetar på IVA. Jag har haft möten kring Socialstyrelsens nya riktlinjer.

Skillnaden; många som förr skulle få IVA-plats (varav många hade överlevt) får nu pga av annalkande brist på respiratorer ingen plats.

Man behöver vara en idiot om man argumenterar för att detta skulle vara något bra.
Ingen har sagt att detta är bra (dock är det usel debatt-teknik att kalla andra för idioter, men jag vet ni finns där ute).

Riktlinjerna som gäller nu är framtagna efter den situation som nu råder, men det betyder inte att man inte ger alla patienter vård. Även den som inte bedöms lämplig för IVA-vård, får vård.

Varken IVA eller "vanlig" vård är en garanti för ett lyckligt utfall, som du mycket väl vet genom ditt arbete.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Göteborgs sjukhus, jaha är det något nytt sjukhus. Vilken tjänst har personen där, överdrivare...förlåt överläkare?

Det var inget förhör, Så jag vet inte mer information tyvärr, Det var en kund jag hade och vi småpratade under tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Exakt. Vilka datum är dom från då? Hur många nya antal döda är från idag? hur svårt är det att vara transparent och presentera korrekta siffror? Varför måste AT vilseleda och ljuga vid varje PK?

De presenterade ett väldigt tydligt diagram. Passa på att plugga lite mellanstadiematte i din bunker.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moki
Vi har ca 59 döda per miljon invånare. Spanien har 295 per miljon invånare så liknar väl inte riktigt dem. Dock finns det ju länder i södra Europa som har markant lägre dödsfall rapporterade så vet inte om man ska behandla södra Europa generellt.

Precis, Sverige har ju fler dödsfall än exempelvis Nordmakedonien, Cypern, Georgien, med mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in