2020-04-07, 14:25
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag förstår inte varför han ska ljuga, Anders Tegnell. Han påstår nu att den försenade redovisningen berodde på ökad trafik på internet dessa dagar. Det borde ha absolut noll inverkan med tanke på den lilla mängd siffror som ska skyfflas fram och tillbaka mellan databaserna.

Hahaha denna var bäst hittils, mycket datatrafik och hög belastning. Vilken jävla tjomme.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Hej foliehatt. Källa på det fetade tack!
https://academic.oup.com/aje/article/167/5/598/211885
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Oj Oj. Nu börjar det bära iväg. Dödssiffrorna.
Japp, avancerade till plats 13 på Worldometer idag och plats 8 om man ser till folkmängd. ”Bäst” i Norden!
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Jag hade en från Ica på jobbet idag som berättade att alla som ligger på IVA är nedsövd hela tiden. Dom blir väckta en gång/ dag en liten stund. Så om man dör, så dör man nedsövd..

Fyfan vilken ångest varje gång dom söver igen

På vilket sjukhus arbetar ICA-personen som läkare?
Citera
2020-04-07, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Ja? Då har man tagit ett beslut baserat på ett flertal faktorer utifrån patientens status.
Att vårdas på IVA är ingen lek, och om man kan anta att utfallet blir detsamma, så är inte IVA ett alternativ.

Jag arbetar på IVA. Jag har haft möten kring Socialstyrelsens nya riktlinjer.

Skillnaden; många som förr skulle få IVA-plats (varav många hade överlevt) får nu pga av annalkande brist på respiratorer ingen plats.

Man behöver vara en idiot om man argumenterar för att detta skulle vara något bra.
Citera
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Merparten av de som har avlidit hittills har inte vårdats på IVA.

Finns ännu fler som avlidit men inte bokförts korrekt som corona.
Folk dör ju inte av viruset utan primärt av organsvikt till följd av syrebrist då lungorna slutar fungera.

Vad jag vet finns ingen krav på obligatorisk corona test på alla avlidna,
bara om det inte går misstänka någon annan orsak så görs testen vilket kanske missar hälften.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
På vilket sjukhus arbetar ICA-personen som läkare?

Göteborg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Tegnell: ( inte mina misstag, kopierat direkt från svt.se)

” Under den senaste snitt ligger vi på omkring 40 fall per dygn, det har ökat något, säger Anders Tegnell om antalet dödsfall.”

IGÅR STOD HAN OCH SA ATT SNITTET VAR 20 döda.

Teflon-Anders i ett nötskal. 1000 döda imorgon, och han skulle kalla läget "stabilt" och "linjärt".
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Nej, det handlar om att han drabbats av viruset, eller tror du att han simulerar?
Krishanterande dumbom?
Du fattar inte ett ord av vad jag skriver. Vanligt folk sjukskriver sig för att de mår lite illa, men om en premiärminister tillfälligt överlåter jobbet åt nån annan så måste han vara döende?
Citera
2020-04-07, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det syns inget speciellt? De personer som arbetar med liken håller inte med.

Nej det gör det inte. Kanske kommer senare. Kolla själv statistiken om du vill. Publiceras öppet av SCB varje vecka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Så att det var 114 döda idag beror dödsfall från längre tillbaka som inte rapporterats? I så fall borde ju dagssiffran på antal döda börja gå ned kraftigt rätt snart, man kan ju inte skylla på tidigare orapporterade fall hur länge som helst.

Eftersom Chinos-byxan Tegnell har pratat om 'eftersläpningar' nu i 4-6 veckor, sa har han skapat ett perfekt koncept. Ingen kan veta om det ar just det, eftersläpningar eller om det är nagot annat. Sa vi far helt enkelt gissa oss till, vad saker o ting beror pa.
Vad som däremot star fullständigt klart, är att nagon peak inte varit ännu och att Sverige per capita kommer fa kanske det allra hogsta dodsantalet. Tyvärr. Jag onskade jag hade fel.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue

Du avger fortfarande vattenpartiklar det är bara relativt synligt beroende på hur mättat luften är med vattenpartiklar. Dessutom en varm solig dag avdunstar en del av vattenpartiklarna när de förflyttar sig men likväl virvlar viruset runt i luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in