2020-04-07, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topofthemorning
E det bara jag, eller är det fler som tycker att FHM's presskonferenser paminner ganska sa starkt om en illa forberedd gymnasie-presentation, där det rader allmän forbryllning, är väldigt blekt och helhetsintrycket blir ett enda fett IG?

Nej du har rätt, det är katastrofalt oprofessionella presskonferenser, kan förstå de var så i början men nu har de ändå pågått i några veckor så man tycker de borde lärt sig vid det här laget.
Citera
2020-04-07, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
DRC och UAE ute på worldometet. Vad är det för länder eller förkortningar ?
Democratic Republic of the Congo/Kongo-Kinshasa
https://en.wikipedia.org/wiki/Democratic_Republic_of_the_Congo
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Det är ju därför de regionerna inte har platser.

https://www.svd.se/ks-tar-emot-patienter-fran-sormland

Sörmland är ett litet och fattigt län. Kanske det sämst rustade för den här typen av händelser (jag ser gärna ett förstatligande av hela eller delar av sjukvården). Sörmland angränsar samtidigt till Stockholm, och har en omfattande arbetspendling till Stockholms län. Inte så konstigt att det just är Sörmland som behöver hjälp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
DRC ute på worldometet. Vad är det för land ?

DRC = Demokratiska Republiken Kongo.
UAE = (United Arab Emirates) Förenade Arabemiraten
Citera
2020-04-07, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Fascinerande.

Glädjen i pensionärernas och ungdomarnas ögon när de liksom skryter om att de inte bryr sig visavi kvinnan i studion som med vädjande sorgsna ögon ber alla hålla social distans för att inte belasta vården mer än nödvändigt är nära brutal.
Aa de tror fan de är odödliga. Ser ju helt galet ut. Hoppas influensan går över fort så de slipper möta det hemska öde som de utsätter sig för.

/ J
Citera
2020-04-07, 13:37
Medlem
Citat:
Enig i det du säger, men det e ocksa det där pratet om 'den platta kurvan' som aldrig verkar bli korrekt, som den faktiskt är i dagsläget, även inriktat all eftersläpning. Hur kommer det sig att den svenska kurvan alltid kan se sa platt ut, so to speak?

Man måste också komma ihåg att coronakrisen kommer skrivas in i historieböckerna som 2000-talets största överdrift. FHM vet detta och det blir lite svårt att hålla en presskonferens om det utan att det blir ett antiklimax... Typ som att hålla en presskonferens av en svår form av influensa. Varje dag.
Citera
2020-04-07, 13:38
Medlem
HGs avatar
Citat:
Hittas inte ett vaccin tar det aldrig slut och viruset muterar i all oandlighet tills det till slut blir sa farligt sa vi alla stryker med. Typ. Den som inte tror att ett sant scenario ens har en tillstymmelse till chans att vara korrekt, ombedes hobby-googla lite.

Mansklighetens hopp star till att ett vaccin kommer inom max 2 ar. Forhoppningsvis tidigare. Det enda man kan gora, for att skydda sina medborgare ar dessvarre att stanga ner samhallet sa mycket som mojligt.
I alla fall for i princip alla andra an Chinos-byxan Tegnell o Svetsar-Steffe. Vem vet, kanske sitter de pa jokern i leken

Verkar som att de inte kan stänga ner något i Sverige.
Citera
2020-04-07, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Den kommer till helgen. Den har kollapsat varje helg, har du inte märkt det?

Jag hoppas du skämtar. Det du säger stämmer inte.
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Man måste också komma ihåg att coronakrisen kommer skrivas in i historieböckerna som 2000-talets största överdrift. FHM vet detta och det blir lite svårt att hålla en presskonferens om det utan att det blir ett antiklimax... Typ som att hålla en presskonferens av en svår form av influensa. Varje dag.
Ännu tommare blir presskonferenserna nu när de ska hållas dagligen, även under påsken.
Vi får väl se hur många journalister som dyker upp på de "röda dagarna".
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Inga döda igår i Kina, dom verkar lyckas bra!
https://variety.com/2020/biz/asia/china-zero-new-coronavirus-deaths-1234572851/

Hur många döda blir det i Sverige idag?

Jag tror tyvärr det blir 100+ döda idag för första gången.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
De kanske börjar med det nu och jag ser fram emot snyfthistorier i pressen när Agda, 87, dött i influensa.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Av ren nyfikenhet undrar jag om bårhusen blev överfulla vid influensan förra året? Användes militära transportfordon för att transportera lik till utomsocknes bårhus i Italien vid influensan förra året? Ställdes det upp kylcontainrar vid Stockholmssjukhus vid influensan förra året? Användes gaffeltruckar för att lasta ombord lik på kyltransportbilar i New York vid influensan förra året? För om så är fallet, så missade jag faktiskt det.
Det kanske var mindre angeläget att spara lik för forskning då. Man bör kunna lära sig ganska mycket om den helt nya covid-19 genom noggranna obduktioner och prover, men jag vet inte om det är därför de använder kylcontainrar.

Sen kanske man inte kan skicka de som avlidit i covid-19 till obduktion och vidare till begravningsbyråer utan vidare på grund av smittorisken. Liken kanske måste ligga i karantän först. Ingen aning, gissar bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in