2020-04-07, 13:33
Bannlyst
Hon har flera avvärjningsskador och hon försökte bara att skydda sitt huvud.
Hon har inte kunnat ta mordvapnet.
Massor med blodstänk.
Citera
2020-04-07, 13:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag minns att i ÅH:s direktiv till utredarna stod frågan hur han kunde veta den exakta platsen där LW hittades. Det hade inte framkommit någonstans.

SD har återkommande trasslat in sig i sin lögnhärva för att han älskar att höra sin egen röst?

Ja det vill jag också minnas. Men detta HUR låter ju som i villen position....🤔
Citera
2020-04-07, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Jag skrev nyss att dna inte överlever x-antal handtvättar och duschar, läser du inte?
Är du bara upptagen med att tvivla så varsågod, men gör det då på egen hand
Icket att förglömma - Endast SD’s och LW’s dna kunde hittas på ringen.
Hon har träffat massor med folk helgen innan mordet och säkerligen kramats och rört i andra människor under lillpojkens födelsedagsfirande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Jag har för mig att jag hörde det när jag var på rättegången, men kan inte kolla upp det nu. Jag antecknade som bara den.
Oavsett så har jag hört det och tror att jag läst det i livechatten också. Jag ska forska om jag kan hitta.

Om han inte hört det ryktesvägen från dem som först hittade LW, måste det bero på att han inte kan
låta bli att vara "First to find",liksom i geocaching, den som vet mest om hur hon låg och hur det gått till!
Att veta mest även i detta fallet ...
Och påstår att mordet aldrig blir löst!
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag kan inte minnas att jag ens läst det i FUP...?? Bara VART hon låg (han pratade då om att det var vid hålet i marken som han sett i tidningen) Inte HUR. Men jag kanske missförstod?

Nä, jag tolkar det precis som du, inte var utan HUR...intressant...
Citera
Bannlyst
- Vittnet har berättat om fruktansvärda skrik och det vittnar om en dödsångest, säger åklagaren.

Citat.
Christina E, NA
https://www.na.se/artikel/just-nu-aklagaren-svaret-pa-vem-som-mordade-lena-wesstrom-ar-alltsa-45-aringen-folj-direktrapporten- fran-rattegangen-om-hjarstamordet

FY FAN, ALLTSÅ.
Citera
2020-04-07, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Hoppas helt klart du har rätt. Och som sagt ALLT tyder ju på att de har rätt man men jag är orolig att det inte räcker, speciellt för en juridiskt mer bevandrad HR.

Delar din åsikt, speciellt när det gäller HovR.
Citera
2020-04-07, 13:37
Bannlyst
Dom tror att hon inte var medveten om det första slaget.
Hon blev överraskad.
Citera
2020-04-07, 13:37
Medlem
Då Stefan mötte poliser mitt i natten bad de honom visa händerna och han hade inget i dom. Han kan ha haft vapnet instucket i linningen på byxorna och dolts under jackans ryggparti. Var det natten då han ringt efter poliserna? Då han var på väg "hem ifrån krogen"?
Citera
2020-04-07, 13:38
Bannlyst
Hon gjorde inget motstånd utan hon blev överrumplad.
Helt oförberedd.
Citera
2020-04-07, 13:38
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
"Åklagaren tar nu upp flera exempel där 45-åringen ska ha haft planer på att mörda andra personer"

Vem mer har han haft planer på att döda, och vad finns det för belägg för detta?

Det är precis detta jag sa för ett tag sedan, att han mycket väl kan ha mördat förut.
Citera
2020-04-07, 13:39
Bannlyst
Game, set and match !!!!

Åklagaren spekulerar i hur det kom sig att Lena inte märkte av det första slaget.
– Vi vet inte hur det har gått till. Men det behövs inte för en fällande dom. Det vi visat är att det är utom rimligt tvivel att NN begått det här mordet.

Citat.
Stefan H, NA
https://www.na.se/artikel/just-nu-aklagaren-svaret-pa-vem-som-mordade-lena-wesstrom-ar-alltsa-45-aringen-folj-direktrapporten- fran-rattegangen-om-hjarstamordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in