2020-04-07, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
”Vid svår depression kan också psykotiska symtom förekomma i form av vanföreställningar eller hallucinationer. Innehållet i dessa har ofta en tydlig depressiv prägel.”

Men förlossningspsykoser uppträder som regel som affektiva psykoser med bipolära drag vilka kännetecknas av ångestfyllda stämningslägen, att pendla mellan depression och manier samt tvångshandlingar. Liksom vid andra psykoser förekommer hallucinationer, tankestörningar och vanföreställningar. Förlossningspsykos är ett akut medicinskt tillstånd och inläggning på psykiatrisk avdelning krävs som regel.

Om man har en förlossningsdepression är det vanligt att man:
känner sig nedstämd och är extremt trött
har svårt att känna glädje inför barnet
har skuldkänslor och upplever känslor av hopplöshet
får humörsvängningar, har ångest och sömnproblem
känner stark oro
får svårt att koncentrera sig
drar sig tillbaka från familj och vänner
får störd aptit

Jag upplevde det mer som att HD var deprimerad, inte orkade äta, trött och drog sig undan som vid förlossningsdepression.
Men det är inget jag kan hävda, såklart..

EDIT: Självklart ser det väl olika ut från person till person, men jag har en vän som fick en förlossningspsykos och hon blev LPT:ad. Fick för sig att spädbarnet kröp och sa ord som "mamma". Hon var nog inlagd säkert tre månader. Pappan fick ta hand om sonen.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-04-07 kl. 12:57.
Citera
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alaska23
Att SD:s dna fanns på hennes ringar, visst är det ny information? Samtidigt som LW:s examan intygar att hon har noggrann handhygien. Därför borde dna:t inte vara från något annat tillfälle än mordtillfället.

Nej det framkom med stämningen.
SD är helrökt, finns inget rimligt tvivel. Förstår att gloris och snoris ylar i falsett, det blir livstid för deras idol.
Åklagarna har gjort ett väldigt bra arbete.
Citera
Medlem
Citat:
Att SD:s dna fanns på hennes ringar, visst är det ny information? Samtidigt som LW:s examan intygar att hon har noggrann handhygien. Därför borde dna:t inte vara från något annat tillfälle än mordtillfället.

Står i FUP:et.
Citera
2020-04-07, 12:55
Medlem
T34Panzers avatar
Hoppla!
Detta känns viktigt och inget jag kan minnas tagits upp i NA innan, inte med emfas iallafall.

”– NN har bara veckor efter mordet berättat om hur Lena legat på mordplatsen. Det visar det att han vet saker som bara mördaren kan veta.”

”Han vet något som bara mördaren och polisen kände till vid det tillfället, säger åklagaren om brottsplatsen.”
Citera
2020-04-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
SD är helrökt, finns inget rimligt tvivel. Förstår att gloris och snoris ylar i falsett, det blir livstid för deras idol.

Fick NFC frågan om hur länge DNA kan överleva på en ring?
Citera
2020-04-07, 12:58
Medlem
Alaska23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy

Ok, det har jag missat. Mycket material var det, därför också mycket bra jobb av åklagarna att ta fram det mest väsentliga. Gloris och Snoris, haha, ja de får yla
Citera
2020-04-07, 12:59
Medlem
Citat:
Nej, det står ju i NFCs protokoll.
Citera
2020-04-07, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hoppla!
Detta känns viktigt och inget jag kan minnas tagits upp i NA innan, inte med emfas iallafall.

”– NN har bara veckor efter mordet berättat om hur Lena legat på mordplatsen. Det visar det att han vet saker som bara mördaren kan veta.”

”Han vet något som bara mördaren och polisen kände till vid det tillfället, säger åklagaren om brottsplatsen.”

Jag kan inte minnas att jag ens läst det i FUP...?? Bara VART hon låg (han pratade då om att det var vid hålet i marken som han sett i tidningen) Inte HUR. Men jag kanske missförstod?
Citera
2020-04-07, 13:02
Medlem
Citat:
Hoppla!

Att hon låg på mage viste vi i tråden ganska snabbt.
Det va något med ena armen, kanske det som avses.
Citera
2020-04-07, 13:03
Medlem
Rastades avatar
Alla trodde Abbe blattelito skulle dömas, eller han dömdes men friades för mord. Jag drar inga likheter i handlingarna (förutom mord) men att folk blivit friade förr när bevisen ligger på borden framför ögonen har hänt många gånger, men så är det bara en liten sak som fattas och det kan röra sig om vad som helst i detta fall med LW.

Men självklart lutar det mot en fällande dom, det ser vi alla.
Citera
2020-04-07, 13:04
Medlem
Citat:
Hoppla!

Det finns ju aktbilagor som har sekretessbelagts, som rättsläkarutlåtande, obduktion. Kan det finnas mer där? Vet vi vad det i övrigt tas upp i dem?
Citera
2020-04-07, 13:05
Bannlyst
Då kör vi igen....

Det är Tette som pläderar.
Hon pratar om varför Lena mördades. Svartsjuka och kontrollerande.
Stefan kontrollerade Lena.
Så slutsatsen blir att det var Stefans svartsjuka som gjorde att han mördade Lena.
Både digitalt och fysiskt.

- Det finns ingen annan slutsats att dra än att NN var svartsjuk mot Lena, säger åklagaren och syftar på 45-åringen.

Citat.
Christina E, NA
na.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in