2020-04-07, 13:05
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hoppla!
Detta känns viktigt och inget jag kan minnas tagits upp i NA innan, inte med emfas iallafall.

”– NN har bara veckor efter mordet berättat om hur Lena legat på mordplatsen. Det visar det att han vet saker som bara mördaren kan veta.”

”Han vet något som bara mördaren och polisen kände till vid det tillfället, säger åklagaren om brottsplatsen.”

Jag minns att i ÅH:s direktiv till utredarna stod frågan hur han kunde veta den exakta platsen där LW hittades. Det hade inte framkommit någonstans.

SD har återkommande trasslat in sig i sin lögnhärva för att han älskar att höra sin egen röst?
Citera
2020-04-07, 13:06
Moderator
Maviels avatar
Vinkar till allas vår Lundabo som fått med 2 frågor nu Högst relevanta.
Citera
2020-04-07, 13:07
Bannlyst
– Det kan vara så att Lenas personlighet triggar NN:s svartsjuka mot Lena. Det kan förklara varför han inte är svartsjuk mot sin exfru.

- Lena var en öppen person. Det kan vara så att Lenas beteende triggade NN.

Citat, NA
na.se
Citera
2020-04-07, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, det vittnesmålet har ju inte diskuterats 300 ggr förut. Tror du på riktigt att e n gångs blod och avbrytande styrker SD:s påstående att LW formligen sprutat blod omkring sig varje gång dom haft sex?

Kanske dags att juridikstudenten slutar sova på föreläsningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, "imaginärt skapade" saker vet du nog mer om än dom flesta.

Apropå det - vilket var vittnet som fanns och kunde knyta SD till brottsplatsen? Du berättade om det i samband med att du skrev ner brottstycken ur LW:s "personliga dagbok" som du "personligen har i din ägo".
Har inte sett någon sådan uppgift i FUP, ej heller sett att den dykt upp under rättegången. Kan du som har jättemycket insyn i fallet skingra dessa mystikens dimmor?

För femtio-elfte gången sagt, sluta upp med dina osannfärdiga påståenden om mig.

OnTopic: Jag har klart och tydligt deklarerat inom flera tidigare skrivna inlägg, att det inte handlar om en DAGBOK ... det handlar om så kallade privata DAGBOKS-ANTECKNINGAR och som L*na Wesstr*m tidigare skrivit på A4-papper (hålade) och där varje A4-papper har små skrivna text-stycken, dessa A4-papper var av L*na Wesstr*m samlade inom en PÄRM.

Jag har inte påstått att jag har L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna dagboks-anteckningar i MIN PERSONLIGA ÄGO, däremot sagt, så har jag deklarerat att jag tidigare haft TILLGÅNG och fått läsa skrivna text-stycken ur L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna dagboks-anteckningar på A4-papper inom en pärm.

Jag har också och slutligen sagt deklarerat, att dessa, av L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna dagboks-anteckningar, finns i förvar hos en mycket nära vän till L*na Wesstr*m och som ifrågavarande anförtrott sig åt.

Jag begriper inte varför du skall förvränga det som jag tidigare framfört inom mina skrivna inlägg gällande L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna privata dagboks-anteckningar vilka förvaras inom en pärm, och var av ifrågavarande skrivna på A4-papper.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-04-07 kl. 13:17.
Citera
2020-04-07, 13:09
Bannlyst
Lenas mående får stöd av forskning om våld i nära relationer
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
SD har mordhotat, SD har tidigare varit fysisk mot henne, SD har städat golvbrunn, SD har ljugit för polis, SD har raderat saker i telefon, SD har strösselförhört sin dotter, SD har bankat på sin bror för hög musikvolym SD har testat cykelväxlar på mordnatten, SD har varit otrogen m.m.

Absolut allt talar för att han slagit ihjäl Lena men jag är ändå hiskeligt orolig för att det inte räcker för att döma honom för mord. Kan inte någon kunnig därute ge mig lite lugnande besked om att han inte kan komma undan detta trots att mordvapen och annat essentiellt för en morddom saknas.
Det som är lite oroande är att åklagaren verkar ta upp omständigheter av två helt olika slag: Dels obekräftade omständigheter som talar för att SD kan vara gm, och dels bekräftade uppgifter som inte har mycket till bevisvärde. Kan man visa på några omständigheter som både är bekräftade och som talar för att SD är gm så hamnar naturligtvis saken i ett för åklagaren mer gynnsamt läge.
Citera
Bannlyst
Fotot på "smyga runt knuten Stefan" kommer upp.
Citera
2020-04-07, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Konversationen ska läsas nerifrån och upp.

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663

Nån som kan länka bild på denna ML?!
Citera
Bannlyst
Lenas uppgifter stärker bevisningen.
Om har berättat samma för alla, och hon kunde ju inte veta att hon skulle mördas.
Citera
Medlem
Från PM i aktbilaga 145 från första mötet mellan polisen och SD den 15/5:

S berättade att Lena ska ha varit hemma hos en PN i närtid, troligtvis för några dagar sedan, iallafall inom en veckas tid. Det lät som att hon skulle varit där på middag eller liknande. Detta hade Lena berättat för S.
...
S visste att Lena kontaktade en JS igår om att hon ville låna en batteriladdare. Stefan visste inte om de träffade varandra.

Han hade lite koll kan man säga. Hur fick han information om LWs chattande med JS mordkvällen?
Citera
2020-04-07, 13:11
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Fick NFC frågan om hur länge DNA kan överleva på en ring?

En blodfläck kan man väl utvinna dna ifrån flera år efter den besudlades, man kan väl inte åldersbestämma det heller.
Citera
2020-04-07, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag minns att i ÅH:s direktiv till utredarna stod frågan hur han kunde veta den exakta platsen där LW hittades. Det hade inte framkommit någonstans.

Jag har för mig att jag hörde det när jag var på rättegången, men kan inte kolla upp det nu. Jag antecknade som bara den.
Oavsett så har jag hört det och tror att jag läst det i livechatten också. Jag ska forska om jag kan hitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in