2020-04-07, 12:05
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Skåne har ju fullständigt mosat corona. Bäst i Norden. Corona var aldrig ens med i matchen mot skåningarna, sicken utklassning....

FHM sa, stanna hemma och ring mormor, vi skåningar stannar hemma och ringer mormor. Detta även fast tusentals danskar bor i malmö området och pendlar dagligen mellan Köpenhamn och malmö.

Snart kan vi nog gå ut och dricka öl och träffa kvinnor! Äntligen
Citera
2020-04-07, 12:05
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
Nej, på så vis har du rätt, fast ingen vet hur det blir. Men fem miljoner dog av Asiaten 1957. Med tanke på dagens världspopulation skulle det bli cirka 14 miljoner döda av covid-19 för att den ska slå Asiaten per capita. Det finns inget som helst som tyder på det.

Tack. Någon med sitt föstånd kvar i denna masshysteri.

Viruset har cirkulerat sedan novemver i fjol. Det är är över 8 månader.
=75.000 döda.

Kan vi öppna upp samhället nu och sluta med denna farliga hysteri.
Öpnnar inte föeetagen upp om 3 veckor så har vi en arbetslöshet på över 20% till sommaren och med dess konskevenser total anarki.
Citera
2020-04-07, 12:06
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
Bara 5% ökning den 6e april.

6% dagen innan.

Ner från average som var 10% varje dag hela 3 veckor innan. Nu är det 2 dagar med väldigt färre nya fall.

Sverige har nått toppen, nu är det bara fina siffror neråt!

Stockholm möjligtvis, inte resten av Sverige.
Citera
2020-04-07, 12:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag förstår själva grejen med det hela men jag förstår också att det inte fungerar riktigt bra i många andra länder. Där måste man hota och ta till krafttag.

Svensken däremot är det lätt att ge små fina order. Tegnell nämnde i sitt försvartal att det handlar om det kulturella också.
Visst! Sverige kanske klarar sig lindrigare undan just för att vi inte är så himla motsträviga, upproriska och eller går emot all expertis. Tegnell och Stefan vet det och hoppas på att det fungerar mot viruset också för det gör det ju med allt annat.
Detta vet jag med 90 % säkerhet.
Jag känner mitt folk och mig själv.

Jag tycker att tillräckligt många har visat att dom inte kommer att följa reglerna nu, för att det ska vara motiverat att ta till med krafttag. Att folk reser iväg från Stockholm, eller går på gym, simhall eller restaurang (annat än för att hämta take-away), är helt oacceptabelt.
Citera
2020-04-07, 12:07
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
Nej, på så vis har du rätt, fast ingen vet hur det blir. Men fem miljoner dog av Asiaten 1957. Med tanke på dagens världspopulation skulle det bli cirka 14 miljoner döda av covid-19 för att den ska slå Asiaten per capita. Det finns inget som helst som tyder på det.

Vården var sämre då historiska siffror är svåra att jämföra.
Citera
2020-04-07, 12:07
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vilka har gått i konkurs på grund av några statligt införda restriktioner?

Du kan enkelt Google Konkurs Sverige Corona och trycka Nyheter..

40 tal bara denna månaden i Skåne. Tex en av våra två restauranger med Michelin stjärna. Flash klädeskedja osv.
Citera
2020-04-07, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Och brittiska premiärministrar i 55-års åldern:

Detta visar hur farlig den är.

Visserligen är inte Boris Johnson någon atlet eller vältränad motionär, men om en 55-årig man som lever lite slarvigt riskerar att dö av sjukdomen, då är den helt klart farlig.

En vanlig förkylning eller en vanlig säsongsinfluensa hade ju knappast satt honom i den här situationen.

Det visade sig att du inte ärver 50% av din mamma och 50% av din pappa och tillsammans så utgör det 100%. Alltså DU.

Du bär på 100% av din mammas och 100% av din pappas arvsanlag och hälften utav arvsmassan är "oaktiverad" och man vet också att vissa omständigheter kan aktivera och deaktiveras arvsmassan lite hursomhelst genom ditt liv. Och vilka dessa faktorer är är något man fortfarande forskar om.

Nu säger jag INTE att detta är förklaringen till varför en del tillsynes friska människor blir väldigt sjuka samtidigt som andra klarar sig oskadda.

Men stress och sömn är en stor faktor och där kan man fråga sig om det har varit stressen och knackig sömn som har sänkt hans immunförsvar och det i sin tur gör att han blir så sjuk att han måste få intensivvård. Detta är förmodligen den mest logiska förklaring på varför han ligger på sjukan nu. Sen lär det ju visa sig om han dör eller inte och det har också en väldigt stor betydelse i slutändan om man ska ta dina utsvävningar med en nypa salt eller inte.

Kom för fan inte åh säg att stress och sömn INTE har en tydlig koppling till en människas immunförsvar.

Men stressa på du så KANSKE även du hamnar på intensiven och inte kan andas. 😉

Hakuna matata ffs.....

Edit: Och du kan ju inte sova speciellt bra med tanke av nivån av dödsångest du kan tänkas ha.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-04-07 kl. 12:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Värsta viruspandemin??? Din dumme jävel. 75.000 döda hittils, Det är färre än vad som dog i influenan i USA förra året.
Det dog mellan 290,000 och 650,000 i influensan förra året.
Av ren nyfikenhet undrar jag om bårhusen blev överfulla vid influensan förra året? Användes militära transportfordon för att transportera lik till utomsocknes bårhus i Italien vid influensan förra året? Ställdes det upp kylcontainrar vid Stockholmssjukhus vid influensan förra året? Användes gaffeltruckar för att lasta ombord lik på kyltransportbilar i New York vid influensan förra året? För om så är fallet, så missade jag faktiskt det.
Citera
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Värsta viruspandemin??? Din dumme jävel. 75.000 döda hittils, Det är färre än vad som dog i influenan i USA förra året.
Det dog mellan 290,000 och 650,000 i influensan förra året.

Du ljuger eller räknar rensade sillar.

CDC: 12 000 - 61 000 döda per år i säsongsinfluensa sen 2010 i USA.

https://www.cdc.gov/flu/about/burden/index.html
Citera
Avslutad
Det jag tror är den största faran för ökad smittspridning ,är alla mad lindriga symtom som inte är testade .eftersom så många inte är testade men ändå är sjuka i covid19
,eftersom de då kan gå ut och handla vara bland folk med sina lindriga symtom ,lite ont i halsen lite hosta och feber ,jag tror mörkertalet smittade men inte testade är faran nu .
Det är så smittan sprids i samhället nu .
Citera
2020-04-07, 12:09
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Stockholm möjligtvis, inte resten av Sverige.

Övriga Sverige ser ju bra ut förutom delarna av landet dit stockholmare ofta reser. De flesta delarna av Sverige ser bra ut och har gjort sedan dag ett
Citera
2020-04-07, 12:09
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Du kan enkelt Google Konkurs Sverige Corona och trycka Nyheter..

40 tal bara denna månaden i Skåne. Tex en av våra två restauranger med Michelin stjärna. Flash klädeskedja osv.

Så de gick i konkurs för att staten stängde deras verksamhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in