Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Det har redan barkat åt skogen.
Jag stör mig inte på folk som kritiserar Tegnell med sakliga argument, jag tror själv inte riktigt på hans idéer. Men det är bara pinsamt att läsa alla som skriver att "ööh vadå inte resa i påsk? Tegnell avråder men det är ju lagligt jöö vadå va ska man gö?". Det är ju inte Tegnell som är pantad då utan personer som inte förstår världens enklaste uppmaningar som upprepas 500 ggr om dagen.
Det är frågan om hur man kommunicerar saker. Tegnell & Co har ju sagt att man ska leva som vanligt, göra resor, gå på evenemang etc. Men vara noga med att tvätta händerna med tvål och vatten.
Folk hör antingen det de vill höra eller gör sina egna tolkningar.
Framför allt har man missat att kommunicera ut allvaret i situationen - det verkar ju snarare vara tvärtom om man tittar på de styrandes attityd och förhållningssätt, coola expertgänget.
Dessutom har det här med ”flockimmunitet” slagit sig på hjärnan hos en del, och för en del verkar det vara en ”häftig pryl” eller att det är OK (faktiskt bra) om man blir smittad.
De som drabbas sägs ju vara gamlingar med underliggande livshotande sjukdomar, typ ...