2020-04-07, 02:36
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annahoj99
Då ni är gifta och han har en annan kultur är du då säker på att han har som avsikt att vid ett ev självmordsförsök lämna dig kvar vid liv?
Är du säker på att han är ok att lämna dig kvar så du kan leva vidare, träffa en ny man osv?
Kan du vara 100% säker på att vätskan han beställt enbart är ämnad för honom?

Jag vill inte skrämma upp dig på något sätt men om du inte är 100% säker på att han hade tagit med dig så bör du omgående sätta dig i säkerhet och ringa polisen och berätta allt!
Det här tänkte jag också. Bättre att omedelbart kontakta polisen så de får göra en handräckning och låsa in honom. Självmord utan att tala om det men planera så extremt låter som en mycket målmedveten person och utvidgat självmord är inte helt omöjligt.

Du borde vara rädd, fly och kontakta polisen så han snarast blir tvångsinlagd. Det är mycket allvarligt och inte något man går och småfunderar över. Skulle han ändå enbart ämna dö själv, är det illa nog att vänta ut tiden. Gör en anmälan så snart du kan.
Citera
2020-04-07, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Att begå självmord är ju en olaglig handling

Nej. Det är inte olagligt.
Citera
2020-04-07, 11:12
Medlem
Det är inga barn inblandade, så ni behöver inte vara anklagande mot mig. Detta tär tillräckligt på mitt psyke..

Han har inte beställt något än, men det kommer ske snart. Finns det någon som har positiva historier där någon efter varit så säker på självmord velat leva igen? Jag är rädd att om jag "räddar" honom kommer han bara göra ett nytt försök senare. Självklart lämnar jag inte honom (skulle inte lämnat någon annan heller) i en sån här situation. Vårt förhållande är inte en prioritet just nu..
Citera
2020-04-07, 11:15
Medlem
Jag misstänker att det är ett spelmissbruk som ligger bakom självmordstankarna. Men det är inget han vill dela med sig om.. Har läst mycket om att det är en vanlig anledning till självmord bland yngre män, han är 33år.
Citera
2020-04-07, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rappapaya
Det är inga barn inblandade, så ni behöver inte vara anklagande mot mig. Detta tär tillräckligt på mitt psyke..

Han har inte beställt något än, men det kommer ske snart. Finns det någon som har positiva historier där någon efter varit så säker på självmord velat leva igen? Jag är rädd att om jag "räddar" honom kommer han bara göra ett nytt försök senare. Självklart lämnar jag inte honom (skulle inte lämnat någon annan heller) i en sån här situation. Vårt förhållande är inte en prioritet just nu..

ja försök att prata med han om detta och allt

som två vuxna människor
Citera
2020-04-07, 11:19
Medlem
Vi har pratat om att han mår dåligt, men inte om varför. Jag försöker vara lugn och inte för på honom. Ta ett steg i taget.. Men jag känner att situationen börjar bli akut, jag vet om alla tips angående tvångsinläggning men jag tror det hade gjort allt värre. Men jag vet inget alls längre. Har mått dåligt i flera dagar nu och börjar tappa mig själv..
Citera
2020-04-07, 11:25
Bannlyst
Citat:
Vi har pratat om att han mår dåligt, men inte om varför. Jag försöker vara lugn och inte för på honom. Ta ett steg i taget.. Men jag känner att situationen börjar bli akut, jag vet om alla tips angående tvångsinläggning men jag tror det hade gjort allt värre. Men jag vet inget alls längre. Har mått dåligt i flera dagar nu och börjar tappa mig själv..

vägen framåt i detta är att du är hans stöd nu , att ni pratar igenom läget och varför han har sådant mående , ni ska ochså prata om hur du mår och ser på saken

tvångsinläggning är sällan bra , men att ni tillsammans kontaktar läkare och ber om antidepp medicin under en kortare period är ingen stor grej och kan underlätta
Senast redigerad av skorpionking 2020-04-07 kl. 11:32.
Citera
2020-04-07, 11:27
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Tänk om valen dock är att du hittar honom död, eller LPT?
Citera
2020-04-07, 11:28
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpionking
vägen frammåt i detta är att du är hans stöd nu , att ni pratar igenom läget och varför han har sådant mående , ni ska ochså prata om hur du mår och ser på saken

tvångsinläggning är sällan bra , men att ni tillsammans kontaktar läkare och ber om antidepp medicin under en kortare period är ingen stor grej och kan underlätta

Jo, hade han gått med på det hade det ju kunnat vara en lösning. Men det känns som det finns betydligt större problem i relationen, för ts verkar så rädd för honom.
Citera
2020-04-07, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jo, hade han gått med på det hade det ju kunnat vara en lösning. Men det känns som det finns betydligt större problem i relationen, för ts verkar så rädd för honom.

jo , mitt tips funkar enbart om de kan prata som folk med varandra ,
samt att tillit finns
Citera
2020-04-07, 11:36
Medlem
Citat:
Min man planerar självmord. Vi har varit gifta i 2år. Han har spelmissbruk* och drogmissbruk* sen tidigare, kan vara anledning som har triggat tankarna. Jag lånade hans dator och kom av slump in på hans mejl och ser att han har beställt självmords vätska som antagligen kommer denna vecka. Har utan att han vet om haft en konversation med en nära släkting till honom. Jag har nämnt att jag är orolig för honom men inte berättat vad jag sätt. Av flera anledningar (bl.a. hot) kan jag inte berätta men jag kommer göra det så fort jag vet att han beställt.

Hur agerar man i en sån här situation**? Har pratat med bl.a mind och andra liknande "företag" och de säger att jag måste prioritera min egna säkerhet. Har någon varit med om liknande situation? Kommer han hata mig om jag berättar för andra? Mår extremt dåligt , vill bara ha hjälp och ha min man i liv

* Men det är ju jättebra - då lurar han ju både långivare, spelbolag o knarklangare
tycker inte du det är bra - eller vill du ha en man som är knarkare o spelpzyko

O det är ett friskhetstecken att inte vilja leva som knarkare o spelpzyko

** man backar upp honom o bekräftar att det är det bästa han kan göra o hänvisar till stycket ovanför
Citera
2020-04-07, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
* Men det är ju jättebra - då lurar han ju både långivare, spelbolag o knarklangare
tycker inte du det är bra - eller vill du ha en man som är knarkare o spelpzyko

O det är ett friskhetstecken att inte vilja leva som knarkare o spelpzyko

** man backar upp honom o bekräftar att det är det bästa han kan göra o hänvisar till stycket ovanför

mitt inlägg handlade om människan och mänsklighet

även en knarkare och speltorsk kan komma till insikt att detta inte va det liv han ville leva , och insett att han inte klara av att avbrtya allt än i annat än ett självmord ,

med rätt stöd så behöver det inte bli ett förlorat liv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in