Citat:
Ursprungligen postat av
Rappapaya
Min man planerar självmord. Vi har varit gifta i 2år. Han har spelmissbruk* och drogmissbruk* sen tidigare, kan vara anledning som har triggat tankarna. Jag lånade hans dator och kom av slump in på hans mejl och ser att han har beställt självmords vätska som antagligen kommer denna vecka. Har utan att han vet om haft en konversation med en nära släkting till honom. Jag har nämnt att jag är orolig för honom men inte berättat vad jag sätt. Av flera anledningar (bl.a. hot) kan jag inte berätta men jag kommer göra det så fort jag vet att han beställt.
Hur agerar man i en sån här situation**? Har pratat med bl.a mind och andra liknande "företag" och de säger att jag måste prioritera min egna säkerhet. Har någon varit med om liknande situation? Kommer han hata mig om jag berättar för andra? Mår extremt dåligt , vill bara ha hjälp och ha min man i liv

* Men det är ju jättebra - då lurar han ju både långivare, spelbolag o knarklangare
tycker inte du det är bra - eller vill du ha en man som är knarkare o spelpzyko
O det är ett friskhetstecken att inte vilja leva som knarkare o spelpzyko
** man backar upp honom o bekräftar att det är det bästa han kan göra o hänvisar till stycket ovanför