• 3
  • 4
2020-04-07, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpionking
mitt inlägg handlade om människan och mänsklighet

även en knarkare och speltorsk kan komma till insikt att detta inte va det liv han ville leva , och insett att han inte klara av att avbrtya allt än i annat än ett självmord ,

med rätt stöd så behöver det inte bli ett förlorat liv

Ja men en skuldsatt person måste leva att fattigt liv i decennier .- hur kuul är det på en skala
Citera
2020-04-07, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Ja men en skuldsatt person måste leva att fattigt liv i decennier .- hur kuul är det på en skala

klart det inte är kul att leva som skuldsatt under lång tid
många som gör det

att ta livet av sej för en sådan sak är inte befogat , då det går att betala av , det är bara pengar liksom

sitter man i skiten rejält , så kan skuldsanering vara en lösning ochså
Citera
2020-04-07, 11:47
Medlem
Mattsson69s avatar
Aldrig förstått mig på kvinnor som lever med sånna egoistiska spel/drogmissbrukare och blir verbalt/fysiskt misshandlade men samtidigt vill fortsätta relationen.

Du har noll självrespekt människa.
Citera
2020-04-07, 11:48
Medlem
Citat:
klart det inte är kul att leva som skuldsatt under lång tid
många som gör det

att ta livet av sej för en sådan sak är inte befogat , då det går att betala av , det är bara pengar liksom*

sitter man i skiten rejält , så kan skuldsanering vara en lösning ochså

*bara pengar är m a o ingenting - men varför rånar, mördar o t o m hyr folk ut sina arslen* för pengar dåå

* det om något är väl bristande självrespekt
Citera
2020-04-07, 11:53
Bannlyst
Citat:
*bara pengar är m a o ingenting - men varför rånar, mördar o hyr folk ut sina arslen för pengar dåå

tror du verkligen att brotslingar för det mesta rånar för att de inte orkar jobba i hop slantarna ?

googla fattigdom , så klarnar det nog lite

vad tror du just fattigom ställer till med och tror du ett kriminellt liv är en dans på rosor typ !! ,
nej läs på lite innan du skriver om sådant du inte verkar veta nått om
Citera
2020-04-07, 12:04
Bannlyst
[quote=SC430|71084109] o t o m hyr folk ut sina arslen* för pengar dåå

om du vore min kompis , och jag fick reda på att du hyr ut rövet till andra för att få mat i magen .

hur tror du jag skulle agera då jo du fick nog en slant av mej lite då och då att handla mat för , för att du skulle slippa hyra ut , sedan så skulle jag nog försöka höra runt och hjälpa dej med att få ett vanligt jobb .

medmänsklighet är vad vi behöver mer av i detta land , inte fördommar

självmorden skulle minska drastiskt garanterat
Citera
2020-04-07, 13:01
Medlem
Citat:
tror du verkligen att brotslingar för det mesta rånar för att de inte orkar jobba i hop slantarna ?

googla fattigdom , så klarnar det nog lite

vad tror du just fattigom ställer till med och tror du ett kriminellt liv är en dans på rosor typ !! ,
nej läs på lite innan du skriver om sådant du inte verkar veta nått om

Ena sekunden skriver du - det är bara pengar'

i nästa sekund typ fattigdom = desperation o kriminalitet o eller självföredring fast
det bara handlar om några löjliga speciella papperslappar(bara pengar (som råkar kallas pengar)

Varför dödar inte de fattiga sig själva om livet så jävla värdelöst pga brist på pengar?
Citera
2020-04-07, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ena sekunden skriver du - det är bara pengar'

i nästa sekund typ fattigdom = desperation o kriminalitet o eller självföredring fast
det bara handlar om några löjliga speciella papperslappar(bara pengar (som råkar kallas pengar)

Varför dödar inte de fattiga sig själva om livet så jävla värdelöst pga brist på pengar?

ja pengar är bara pengar liksom , att betala av en skuld är ingen stor grej och de flesta klarar av det , inget man behöver göra självmord över liksom

fattigdom skapar kriminalitet lätt , inte svårt att förstå

varför inte fattiga dödar sej själva !!!! tja livsgnistan är stark hos de flesta , och fattigdom går att vända fort om de får lite hjälp , att livet är värdelöst till viss del om man är utan pengar håller jag med om till fullo , nog därför TS i tråden hamnat där hon är med sin partner , knark och spelande är ofta ingen bra kombo , och när allt är kört i botten , då är självmordstankarna ofta rätt nära .

så att hjälpa varandra på fötter är rätt viktigt om människor inte ska gå under
Citera
2020-04-07, 13:11
Medlem
Citat:
,
så att hjälpa varandra på fötter är rätt viktigt om människor inte ska gå under

Men tyärr är vissa ohjälpligt förlorade.

Om vi skulle dela upp ankdammens lösa penningmängd lika på alla över 18 år som har eget hushåll
skulle pengarna försvinna för en del o bli meer hos andra - så är det bara o gäller de flesta
länder o etniciteter
Citera
2020-04-07, 13:16
Bannlyst
Citat:
Men tyärr är vissa ohjälpligt förlorade.

Om vi skulle dela upp ankdammens lösa penningmängd lika på alla över 18 år som har eget hushåll
skulle pengarna försvinna för en del o bli meer hos andra - så är det bara o gäller de flesta
länder o etniciteter

så du är den som avgör om någon är ohjälpligt förlorad ?

TS kille kan vara den som drar in mer pengar i månaden än vad du någonsin klarat , och det under många år .

och drar man in stålars så brukar man handla för de , och det kommer många tillgodo , även om det inte betalas skatt på inkomst

att det sedan gått fel , har nog med knarkandet att göra , för det gör ju ingen till smartskalle direkt , har du knarkat ?
Citera
2020-04-07, 13:23
Medlem
Citat:
,

och drar man in stålars så brukar man handla för de , och det kommer många tillgodo , även om det inte betalas skatt på inkomst*

att det sedan gått fel , har nog med knarkandet att göra , för det gör ju ingen till smartskalle direkt , har du knarkat ?**

Det är ju det som är sååå jävla sjukt - alla pengar har samma köpkraft oavsett om kommer från hårt beskattat arbete, kriminalitet eller arsle- o fittuthyrning - o detta verkar inget samhälle ha kunnat lösa
Det är bl a därför som SC430 tycker att hela jävla penningsamhället är fullständigt åthelvete o jag
skrattar gott nu när jag ser hur jävla sårbara många är

Att krogar o resor o kroppsvård går dåligt handlar om lyxkonsumtjon som folk kan vara utan.

** nej aldrig - jag har doppat mycket o i många (o det har inte direkt kostat något) o förstört
ett antal miljoner på annat - men har haft tur så att det förstörda har till viss del återkommig
(gäller även i dessa Corona-tider)
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in