Citat:
Ursprungligen postat av
SilverSpoonz
Har jobbat i krogbranschen massor med år och det där är väl inget nytt, många som snortar lite för att hålla sig pigga (=stå ut) långa jobbpass när du ska springa bland högljudda fulla gäster utan rast. Hinna äta kan du glömma osv. Bättre att dra en lina än dricka sprit, alkohol gör dig ouppmärksam och slö medan en liten stödlina gör dig alert och vaken.
Jag har suttit e:ad i kassan på Ica med många gånger,
jag svär ingen har anat ett skit. Droger finns överallt även i arbetslivet, du träffar garanterat minst en handfull personer varje dag som rökt en joint eller dragit en lina utan att du har en aning, så vad är problemet? Droger brukas av advokater, dagisfröknar, städare, poliser, servitriser, geologer... de allra flesta klarar mycket väl att sköta sitt jobb och har du enklare arbetsuppgifter gör du det utan problem t.o.m fast du är pårökt på arbetstid. Värre med någon som dricker sprit, hen luktar, beter sig illa och tappar kontrollen vilket inte händer på samma sätt vid måttligt drogbruk.
För att inte tala om byggbranschen - är det
någon som inte pudrar näsan där?

Haha, kollade tillbaka på mina citerade inlägg och såg vad du skrivit, tänkte för ett ögonblick att "vafan, så där snyggt, välartikulerat och artigt skriver väl inte jag?" tills jag upptäckte ordet "hen" och då uppdagades sanningen...varenda ord (utom "hen") stämmer,
men jag har ju druckit några öl och är lite stuvad i luvan...