• 4
  • 5
2020-01-11, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jag skrev att droger göder gängen. Om droger skadar användaren eller inte saknar relevans här.
Det var inte en åsikt.

Att droghandel är en stor och viktig del inom gängen är ren och skär fakta.
Vi kan väl ta exemplet med den knarkande restaurangpersonalen i Borås eftersom du själv nämnder den episoden. Jag får lida av att de kostar skattepengar i form av polisingripande och till övrigt rättsväsende. Det måste du väl i alla fall förstå, även om du säkert anser att knark skulle vara legalt.

Men hur kan man motsätta sig denna faktan du lyfter ens en gång?
Citera
2020-01-14, 02:30
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverSpoonz
Har jobbat i krogbranschen massor med år och det där är väl inget nytt, många som snortar lite för att hålla sig pigga (=stå ut) långa jobbpass när du ska springa bland högljudda fulla gäster utan rast. Hinna äta kan du glömma osv. Bättre att dra en lina än dricka sprit, alkohol gör dig ouppmärksam och slö medan en liten stödlina gör dig alert och vaken.

Jag har suttit e:ad i kassan på Ica med många gånger, jag svär ingen har anat ett skit. Droger finns överallt även i arbetslivet, du träffar garanterat minst en handfull personer varje dag som rökt en joint eller dragit en lina utan att du har en aning, så vad är problemet? Droger brukas av advokater, dagisfröknar, städare, poliser, servitriser, geologer... de allra flesta klarar mycket väl att sköta sitt jobb och har du enklare arbetsuppgifter gör du det utan problem t.o.m fast du är pårökt på arbetstid. Värre med någon som dricker sprit, hen luktar, beter sig illa och tappar kontrollen vilket inte händer på samma sätt vid måttligt drogbruk.

För att inte tala om byggbranschen - är det någon som inte pudrar näsan där?

Haha, kollade tillbaka på mina citerade inlägg och såg vad du skrivit, tänkte för ett ögonblick att "vafan, så där snyggt, välartikulerat och artigt skriver väl inte jag?" tills jag upptäckte ordet "hen" och då uppdagades sanningen...varenda ord (utom "hen") stämmer, men jag har ju druckit några öl och är lite stuvad i luvan...
Citera
2020-01-16, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
Det förekommer narkotika bland anställda på nästan alla hotell, klubbar, caféer och restauranger i Borås. Det är helt jävla sjukt hur mycket det knarkas. Vad fan är det med folk?

Inte ens Café Viskan är drogfritt. Tvärtom! Det är en av de största ställena om man vill hitta knark. Kolla bara på deras toaletter.

Vad fan har hänt med samhället egentligen?

För att inte tala om de som också våldtar. Kolla bara på Viva Nightclub där anställda dörrvakter bjudit hem tjejer för att knarka och sedan våldtagit dem. De är dessutom vänner med ägarna av Café Viskan och umgås frekvent. Har själv sett dem hänga tillsammans på stan. Vidrigt.

Medan man i Borås Tidning skriver om hur bra deras företag går och de mer eller mindre hyllas i media för att de driver fina klubbar och caféer. Ren jävla bullshit! Sen samarbetar företag som Swedbank/Fastighetsbyrån med Café Viskan och ger presentkort m.m.

Samhället består av mängder av knarkare asså. De som driver restauranger/klubbar osv, eller är högt uppsatta chefer är de som knarkar mest, inte lilla Hassan som hänger på Norrby.

Finns tråd om Viva och våldtäkterna här på fb. Det var en av tjejerna som våldtagits som tog upp detta i en artikel i media innan, ca 2 år sen eller så.

Om folk bara visste vilka de köper mat, fika eller drinkar hos.

För att inte tala om en av cheferna på "Pulsen AB - Omsorg" och hans kokain-älskande son, som dessutom fått anställning där utan utbildning för att hans pappa fixar allt...

Är det inte dags att införa obligatoriska drogtester på alla stora/kända arbetsplatser i Sverige? Iaf i Borås. Polisen kan enkelt rensa bort hundratals narkomaner om de skulle drogtesta bara idag t.o.m.

Något måste göras.

Måste lyftas upp i ljuset, d.v.s uppmärksammas av allmänheten. Annars fortgår det ju bara. Som någon annan skrev i likartad tråd, gör polisen något åt detta? Eller står man tafatt och tittar på?
Citera
2020-01-18, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminhalal
Haha, kollade tillbaka på mina citerade inlägg och såg vad du skrivit, tänkte för ett ögonblick att "vafan, så där snyggt, välartikulerat och artigt skriver väl inte jag?" tills jag upptäckte ordet "hen" och då uppdagades sanningen...varenda ord (utom "hen") stämmer, men jag har ju druckit några öl och är lite stuvad i luvan...

Jag är ett offer för heninismen som alla andra

Skål på dig!
Citera
2020-04-04, 19:26
Medlem
Tompa-123s avatar
Grand! Inte första gången dock.
Citera
2020-04-07, 09:44
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa-123
Grand! Inte första gången dock.
Ingen alkohol alls får serveras på Grand nu för tiden.
https://www.bt.se/boras/hotellkedjan...oholtillstand/
Skulle tro att det indragna tillståndet beror på allt knark som flödar på Grand.
Citera
2020-04-07, 13:19
Borås kommun borde dra in alkoholtillståndet , på alla standens krogar och nattklubbar .. (dessa göder ju enbart de kriminella verksamheterna). Det ska inte gå att kunna "överklaga" ett återkallat alkoholtillstånd.. pga de stora riskerna av återkommande knarkanvändning bland personal och handel med knark , och våldsbrott inom restaurang och nattklubbsverksamheten.
Citera
2020-04-07, 14:06
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Ingen alkohol alls får serveras på Grand nu för tiden.
https://www.bt.se/boras/hotellkedjan...oholtillstand/
Skulle tro att det indragna tillståndet beror på allt knark som flödar på Grand.
Kan du citera lite. Länken är bakom betalvägg.
Citera
2020-04-07, 16:46
https://www.borasdly.se/nyheter/forl...et-overklagar/
Finns inte så mycket att skriva om dem , fast många vet att knarklangning förekommit .. varje helg..
Spelar ingen roll om ägarna till "spektaklet" påstår att de vidtagit åtgärder för att stoppa knarket..
Det är just på dessa Hotell och Nattklubbar .. som den "kriminella undre världen" får sitt fäste..
Citera
2020-07-08, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
https://www.borasdly.se/nyheter/forl...et-overklagar/
Finns inte så mycket att skriva om dem , fast många vet att knarklangning förekommit .. varje helg..
Spelar ingen roll om ägarna till "spektaklet" påstår att de vidtagit åtgärder för att stoppa knarket..
Det är just på dessa Hotell och Nattklubbar .. som den "kriminella undre världen" får sitt fäste..

Hur går ditt arbete med uppsikt på Viskan med mera? Har narkotikan försvunnit från krogarna i staden?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in