2020-01-02, 06:30
Medlem
Det finns väl typ bara tre uteställen att välja på i Borås. Gissningsvis rör det sig om allihop.
Citera
2020-01-02, 09:54
Medlem
Det förekommer narkotika bland anställda på nästan alla hotell, klubbar, caféer och restauranger i Borås. Det är helt jävla sjukt hur mycket det knarkas. Vad fan är det med folk?

Inte ens Café Viskan är drogfritt. Tvärtom! Det är en av de största ställena om man vill hitta knark. Kolla bara på deras toaletter.

Vad fan har hänt med samhället egentligen?

För att inte tala om de som också våldtar. Kolla bara på Viva Nightclub där anställda dörrvakter bjudit hem tjejer för att knarka och sedan våldtagit dem. De är dessutom vänner med ägarna av Café Viskan och umgås frekvent. Har själv sett dem hänga tillsammans på stan. Vidrigt.

Medan man i Borås Tidning skriver om hur bra deras företag går och de mer eller mindre hyllas i media för att de driver fina klubbar och caféer. Ren jävla bullshit! Sen samarbetar företag som Swedbank/Fastighetsbyrån med Café Viskan och ger presentkort m.m.

Samhället består av mängder av knarkare asså. De som driver restauranger/klubbar osv, eller är högt uppsatta chefer är de som knarkar mest, inte lilla Hassan som hänger på Norrby.

Finns tråd om Viva och våldtäkterna här på fb. Det var en av tjejerna som våldtagits som tog upp detta i en artikel i media innan, ca 2 år sen eller så.

Om folk bara visste vilka de köper mat, fika eller drinkar hos.

För att inte tala om en av cheferna på "Pulsen AB - Omsorg" och hans kokain-älskande son, som dessutom fått anställning där utan utbildning för att hans pappa fixar allt...

Är det inte dags att införa obligatoriska drogtester på alla stora/kända arbetsplatser i Sverige? Iaf i Borås. Polisen kan enkelt rensa bort hundratals narkomaner om de skulle drogtesta bara idag t.o.m.

Något måste göras.
Senast redigerad av Hampost 2020-01-02 kl. 10:08.
Citera
2020-01-02, 20:26
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Landet är påväg rakt åt helvete när ”normaliseringen” kring droger har blivit såpass stor att det är normalt att dessa människor knarkar i ett sånt yrke. Knarket har fullständigt exploderat och det är en faktor till gängens makt.

Samhällen och civilisationer förfaller genom en alldeles för liberal politik där folket i samhället inte har några problem och måste gå till knark för att må bra, man har inget syfte. Dekadens överallt.

Bara att kolla vilken musik som är populär på Spotify/Youtube, blatterap där man sjunger hur bra det är med kriminalitet och droger. Sen lyssnar unga på dessa och får de som förebilder.

Något måste göras, frågan är vad.

Har försökt få ihop det du skriver utan att lyckas. "Alldeles för liberal politik där folket i samhället inte har några problem och måste gå till knark för att må bra, man har inget syfte." Har du lust att förklara?
Citera
2020-01-02, 20:40
Medlem
Sugminhalals avatar
Jag förstår inte problemet. Vilken katastrof kan inträffa om krogpersonal använder droger på arbetstid? Det handlar ju inte om hjärnkirurgi eller beväpnad blåljuspersonal! Ingen större risk att serveras av någon som dragit en snorkel, skulle faktiskt påstå att de jobbar BÄTTRE med en lina innanför pannbenet, om inte annat så för att de mår bättre själva och slipper lacka ur på alla packade äckel som beter sig som fittsvin samtidigt som de moraliserar och fördömer.
Citera
2020-01-02, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminhalal
Jag förstår inte problemet. Vilken katastrof kan inträffa om krogpersonal använder droger på arbetstid? Det handlar ju inte om hjärnkirurgi eller beväpnad blåljuspersonal! Ingen större risk att serveras av någon som dragit en snorkel, skulle faktiskt påstå att de jobbar BÄTTRE med en lina innanför pannbenet, om inte annat så för att de mår bättre själva och slipper lacka ur på alla packade äckel som beter sig som fittsvin samtidigt som de moraliserar och fördömer.

Och varifrån tror du kokainet kommer ifrån då? Du tror de odlar och producerar det själva, eller?
Tänk efter lite. Det är inte hjärnkirurgi, som du säger...

Gängen får pengar för kokainet.
Gängen köper vapen och annat för pengarna.

Det förpestar hela samhället. Eller du kanske gillar gängvåld och skjutningar?

Har faktiskt en bekant med en ledig lägenhet i Rosengård. Skicka PM så kan jag ge dig nycklarna till lägenheten, du får gärna stanna där 1 månad, så får vi se hur mycket du gillar narkotikaförsäljning efter det.

Du verkar dessutom inte veta vad kokain gör för skada i kroppen. Att påstå att det inte är några som helst problem, utan bara fördelar med det, är bland det dummaste jag läst. Hoppas du trollar. Som sagt, skicka PM så får du mer info om hur du kan få bo mitt i Rosengård (Amiralsgatan), helt gratis, en månad. Fixar det åt dig.
Senast redigerad av Hampost 2020-01-02 kl. 23:30.
Citera
2020-01-03, 06:26
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag förstår inte problemet. Vilken katastrof kan inträffa om krogpersonal använder droger på arbetstid?
Knark är det som göder gängen och de flesta droger är otroligt skadliga för kroppen och hjärnan. Dessutom är det inte vidare tryggt med drogad personal om något som kräver utrymning inträffar.

Men du ser bara fördelar med drogad personal?
Citera
2020-01-03, 06:38
Medlem
Herostratoss avatar
Knark i restaurangbranschen? Vet inte om jag återhämtar mig från denna chock....
Citera
2020-01-06, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
Det förekommer narkotika bland anställda på nästan alla hotell, klubbar, caféer och restauranger i Borås. Det är helt jävla sjukt hur mycket det knarkas. Vad fan är det med folk?

Inte ens Café Viskan är drogfritt. Tvärtom! Det är en av de största ställena om man vill hitta knark. Kolla bara på deras toaletter.

Vad fan har hänt med samhället egentligen?

För att inte tala om de som också våldtar. Kolla bara på Viva Nightclub där anställda dörrvakter bjudit hem tjejer för att knarka och sedan våldtagit dem. De är dessutom vänner med ägarna av Café Viskan och umgås frekvent. Har själv sett dem hänga tillsammans på stan. Vidrigt.

Medan man i Borås Tidning skriver om hur bra deras företag går och de mer eller mindre hyllas i media för att de driver fina klubbar och caféer. Ren jävla bullshit! Sen samarbetar företag som Swedbank/Fastighetsbyrån med Café Viskan och ger presentkort m.m.

Samhället består av mängder av knarkare asså. De som driver restauranger/klubbar osv, eller är högt uppsatta chefer är de som knarkar mest, inte lilla Hassan som hänger på Norrby.

Finns tråd om Viva och våldtäkterna här på fb. Det var en av tjejerna som våldtagits som tog upp detta i en artikel i media innan, ca 2 år sen eller så.

Om folk bara visste vilka de köper mat, fika eller drinkar hos.

För att inte tala om en av cheferna på "Pulsen AB - Omsorg" och hans kokain-älskande son, som dessutom fått anställning där utan utbildning för att hans pappa fixar allt...

Är det inte dags att införa obligatoriska drogtester på alla stora/kända arbetsplatser i Sverige? Iaf i Borås. Polisen kan enkelt rensa bort hundratals narkomaner om de skulle drogtesta bara idag t.o.m.

Något måste göras.

Något måste göras avslutar du, ja absolut, måste omsättas i praktiken men någon måste ju ta befälet. Allt för många som avvaktar från att agera ute i verkligheten idag. Uppmärksammar man inte så accepterar man per automatik sakerna du lyfter upp.
Citera
2020-01-06, 23:19
Medlem
Har jobbat i krogbranschen massor med år och det där är väl inget nytt, många som snortar lite för att hålla sig pigga (=stå ut) långa jobbpass när du ska springa bland högljudda fulla gäster utan rast. Hinna äta kan du glömma osv. Bättre att dra en lina än dricka sprit, alkohol gör dig ouppmärksam och slö medan en liten stödlina gör dig alert och vaken.

Jag har suttit e:ad i kassan på Ica med många gånger, jag svär ingen har anat ett skit. Droger finns överallt även i arbetslivet, du träffar garanterat minst en handfull personer varje dag som rökt en joint eller dragit en lina utan att du har en aning, så vad är problemet? Droger brukas av advokater, dagisfröknar, städare, poliser, servitriser, geologer... de allra flesta klarar mycket väl att sköta sitt jobb och har du enklare arbetsuppgifter gör du det utan problem t.o.m fast du är pårökt på arbetstid. Värre med någon som dricker sprit, hen luktar, beter sig illa och tappar kontrollen vilket inte händer på samma sätt vid måttligt drogbruk.

För att inte tala om byggbranschen - är det någon som inte pudrar näsan där?
Senast redigerad av SilverSpoonz 2020-01-06 kl. 23:37.
Citera
2020-01-07, 23:05
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
Och varifrån tror du kokainet kommer ifrån då? Du tror de odlar och producerar det själva, eller?
Tänk efter lite. Det är inte hjärnkirurgi, som du säger...

Gängen får pengar för kokainet.
Gängen köper vapen och annat för pengarna.

Det förpestar hela samhället. Eller du kanske gillar gängvåld och skjutningar?

Har faktiskt en bekant med en ledig lägenhet i Rosengård. Skicka PM så kan jag ge dig nycklarna till lägenheten, du får gärna stanna där 1 månad, så får vi se hur mycket du gillar narkotikaförsäljning efter det.

Du verkar dessutom inte veta vad kokain gör för skada i kroppen. Att påstå att det inte är några som helst problem, utan bara fördelar med det, är bland det dummaste jag läst. Hoppas du trollar. Som sagt, skicka PM så får du mer info om hur du kan få bo mitt i Rosengård (Amiralsgatan), helt gratis, en månad. Fixar det åt dig.

Jag vet mycket väl vilka länder kokain produceras i, och det största problemet Sverige har att lösa just nu är ju sydamerikanska gäng som skjuter och spränger eller hur? Peruanska gängkriminella? Bolivianska gruppvåldtäkter?
Tänk efter lite själv, om du har problem med det så har jag faktiskt en bekant som ÄR hjärnkirurg, han kan nog fixa dig.

Om jag gillar gängskjutningar eller inte har ju ganska mycket med narkotisk personal på en krog i borås att göra, eller hur? Du tycker inte att ett sånt påstående är lite långsökt och väldigt off topic?

Kul att din bekant har en lägenhet i Rosengård, själv har jag besökt Malmö EN gång i mitt liv och lovade mig själv att aldrig göra om det pga att Malmö redan då var den absolut vidrigaste stad jag någonsin besökt, med den vidrigaste populas jag någonsin mött, och att ni har de vidrigaste blattarna i hela Sverige är ju en naturlig följd av det. Efter 25 gångna år håller jag fortfarande mitt löfte... så tack för ditt flotta erbjudande, men Rosengård är lite, lite grann för exotiskt för mig. Spyr lite i munnen när jag tänker på att du har anknytning dit, har du avlusats? Zyklon B kan jag rekommendera. Hjälper mot mer än löss.

Dessutom: tror du Rosengård kan lära mig något jag vill veta om narkotika, dess ursprung och distributionsvägarna till Sverige efter 50 år på Södermalm? Jag drog därifrån, bor nu i eget hus tre mil från närmaste blatte. TRE MIL, inte tre decimeter som du. Kan klara mig en månad utan att se en blatte om jag planerar mina inköp. Och du? tjugo sekunder?

Avslutningsvis vill jag upplysa dig om att jag är IN I HELVETE VÄL PÅLÄST om hur skadliga vissa droger kan vara för vissa användare, jag har sett grejerna på betydligt närmare håll än du (WORD!) men jag fördömer varken allt bruk eller alla brukare, framför allt tycker jag inte att en stackars trissa i Borås som försöker göra sin arbetskväll lite mer uthärdlig ska få bära skulden för gängskjutningar för att DU, din jävla klåpare, idiot och jävla riksnolla till skitskalle som antagligen aktivt röstat fram situationen, tror att du har rätt att insinuera det.
Senast redigerad av Sugminhalal 2020-01-07 kl. 23:12.
Citera
2020-01-08, 00:00
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Knark är det som göder gängen och de flesta droger är otroligt skadliga för kroppen och hjärnan. Dessutom är det inte vidare tryggt med drogad personal om något som kräver utrymning inträffar.

Men du ser bara fördelar med drogad personal?

En till...suck!
Jag vet garanterat mer än du om hur droger skadar användaren.

KAN DU REDOGÖRA FÖR EN ENDA EPISOD DÅ DU BLIVIT LIDANDE AV KNARKANDE RESTAURANGPERSONAL I BORÅS? OM INTE, HÅLL FÖR HELVETE KÄFTEN I DENNA TRÅD OCH DRA DITT HJÄRNTVÄTTADE ÅSIKTSRUNK OM GREJER DU INTE HAR EN ANING OM NÅGON ANNANSTANS!
DROGER GÖDER INTE "GÄNG", DET GÖR DEN INKOMPETENTA, INFILTRERADE OCH INDOKTRINERADE BEFOLKNING SOM RÖSTAT HIT "GÄNGEN"! Är folk i gemen så in i helvete slut i huvudet? Allvar?
Citera
2020-01-08, 07:00
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag vet garanterat mer än du om hur droger skadar användaren.
Jag skrev att droger göder gängen. Om droger skadar användaren eller inte saknar relevans här.
Citat:
...KÄFTEN I DENNA TRÅD OCH DRA DITT HJÄRNTVÄTTADE ÅSIKTSRUNK OM GREJER DU INTE HAR EN ANING OM NÅGON ANNANSTANS!
Det var inte en åsikt.

Att droghandel är en stor och viktig del inom gängen är ren och skär fakta.
Citat:
KAN DU REDOGÖRA FÖR EN ENDA EPISOD DÅ DU BLIVIT LIDANDE AV KNARKANDE RESTAURANGPERSONAL I BORÅS?
Vi kan väl ta exemplet med den knarkande restaurangpersonalen i Borås eftersom du själv nämnder den episoden. Jag får lida av att de kostar skattepengar i form av polisingripande och till övrigt rättsväsende. Det måste du väl i alla fall förstå, även om du säkert anser att knark skulle vara legalt.
Senast redigerad av constant 2020-01-08 kl. 07:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in