2020-04-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnythingGoes
Kom in i matchen nu. Det kinesiska styret är djupt korrupt och inte särskilt klyftigt. Det skulle verkligen kunna vara sant.
Jag tror de har mycket fler döda än rapporterat. Jag vet att det är väldigt korrupt. Men de är inte dumma i huvudet. Det där påstådda citatet utan länk från en patologisk lögnare är inte trovärdigt. Med det inte sagt att Kina inte ljuger; det tror jag de gör.
Citera
2020-04-06, 22:39
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Och varför i helvete skulle Kina, som isf gjort ALLT för att dölja antalet döda, beställa liksäckar från Taiwan???

Stora delar av Kina är återigen i lockdown...så tillverkningen är väl inte på en hög nivå kan man tänka.
Du läser inte så himla mycket nyheter utöver aftonbladet va???
Citera
2020-04-06, 22:39
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Men läkaren som intervjuades jobbade på företaget som sålde testerna?
Uppfattade jag inte. Men det spelar heller ingen roll!
Min dotter arbetar som sjuksköterska. De har bl.annat använt matplast som de lindar runt huvudet för att minska risken..
Ska det vara så i ett land som haft bland världens 2-3 högsta skatteuttag i +40 år?.. Skandal!!!
Citera
2020-04-06, 22:40
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
De äldre håller sig undan mer. (Finns självklart undantag. Som de på aktuellt) men samtliga äldre jag känner håller sig undan sociala kontakter.
De unga däremot. De kör på som vanligt.

Kan detta vara en anledning?

Äldre får ju bra information att hålla sig borta från alla möjliga myndigheter vilket är bra. Dom yngre står ju nästan på varandra. Måste vara superman tänk att det händer inte mig eller så är det dålig information.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja det vore nog sämsta tänkbara om han stryker med, men Boris lär få bästa möjliga vård. Sedan verkar det knepigt hur Corona påverkar vissa, verkar ju som många är immuna och får milda symtom trots allt.
Jag tror även vältränade kan vara i fara eftersom man påfrestar sina organ om man tränar med tex en dold Corona i kroppen.

Man undrar hur vården skulle agera om det fanns en enda respirator kvar och det stod mellan Boris och en annan patient 20 år med mycket goda förutsättningar.

Skulle vården välja 20-åringen, vilket de i teorin ska göra? Tror jag knappast, vilket är skrämmande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Den är inte över.

https://www.nyteknik.se/samhalle/coronaviruset-tog-fart-i-wuhan-som-nu-varnas-for-ny-smittovag-6992664
Hur är det möjligt? Dom eminenta kineserna har ju utrotat viruset enligt många på detta forum
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Tror vi kommer att få se en väldigt skev bild av ålder på svårt sjuka i sverige jämfört med andra länder.
Som alla vet är Mena kraftigt överrepresentaterade i vården på IVA och döda, speciellt somalier.
Tänk på att många av dessa kom hit som "barn" när många i själva verket var allt mellan 18 - 45 år.
En femtonåring som kom för 5 år sedan och nu är "20" kan i verkligheten vara 50 år.

Är Mena så överrepresenterade egentligen eller var det bara inledningsvis?
Citera
2020-04-06, 22:41
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Den är inte över.

https://www.nyteknik.se/samhalle/coronaviruset-tog-fart-i-wuhan-som-nu-varnas-for-ny-smittovag-6992664

JAG vet att det inte är över, och aldrig har varit över.
Jag vet att kinas plötsliga minskning berodde på ekonomin.
Så mig behöver du inte upplysa.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Vi som tycker om Boris, tar det tufft. Även om Sveavägen försöker sitt bästa attt idiotförklara oss.
Som jävla fet är han inte.

Min magkänsla gillar inte detta men jag kan ha fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Det är faktiskt billigare att vara död, men tror inte det är lika intressant som att leva fattig.
Nej men har man inte råd med mat så svälter man ju ihjäl likförbannat.

Dessutom tar ju vatten och el slu i hemmen eftersom personalen på vattenverket och elverket är inlåsta . . .
Citera
2020-04-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Skulle Boris Johnson avlida, som är 55 år, kommer nog folk inte längre lita på myndigheternas tjat om att bara äldre dör.

Det cirkulerade tidigt information från både Holland och Frankrike att hälften av IVA patienterna vad under 50 år.
Då hette det att de var unga skidåkare från Italien som låg inne. Detta var drygt två - tre veckor sedan.

Idag på Aktuellt kommenterade IVA läkaren att de var förvånade över hur många unga som låg i respirator.
Något som våra Corona Bob Tegnel in sin intervju kände sig nödgad att mot säga med att det var fåtal unga och de har därför blivit uppmärksammade, innan hans fokus som alltid gick över till 70 plus.

Boris J följer mönstret som också sades på Aktuellt, drygt en vecka sjuk hemma i feber och sen en snabb försämring och nästan ett akut IVA behov. Nu väntar ca. fem dagars kamp och sen är det 50-50 om han överlever.
Märktes att stämningen i studion blev lite nersatt när nyheten om Boris kom. Den 55 åriga Boris har chansen att bli en game changer i allt detta. Det som behöver hända för att ännu fler ska vakna upp till allvaret.

För övrigt ett ganska lamt intryck av Björn Olsen, han som har sagt flera gånger i artiklar och intervjuer, att vi måste göra mkt mer i Sverige. Restriktioner och stänga ner etc., nu satt han ganska stum med armarna ihopknutna och sa inget alls om det och ganska fåordigt om det han svarade på.
Citera
2020-04-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Stora delar av Kina är återigen i lockdown...så tillverkningen är väl inte på en hög nivå kan man tänka.
Du läser inte så himla mycket nyheter utöver aftonbladet va???

Visa din källa då. Är väl inte så svårt..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in