2020-04-06, 22:32
Medlem
Har någon här inne fått tillåtelse att testa sig utan att vara färdig för respirator?
Citera
2020-04-06, 22:33
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
”Pandemi är som en väderprognos...” Nu tycker jag du vanhedrar meteorologiskt kunnande när du jämför dessa med dig själv som i bästa fall kan kallas ”intresserad”.

Jag tycker nog fortfarande att 0 är närmare än >1 000 000, förstår inte hur du kan tycka annorlunda?

Du svarar fortfarande inte på att du tidigare ikväll menar att ”denna katastrof är nog större än vi ens kan föreställa oss”, när du i själva verket räknade fel på miljoner: du har ju föreställt dig miljoner döda. Så vad menar du?

Nu har jag faktiskt tagit mig tiden att svara på en massa insinuerande frågor, men nu sista svaret. Jag har redan sagt att det blev april, istället för mars som jag trodde i slutet av januari. Kan du ta det till dig, och registrera detta, snälla?!

Om det då blir miljontalsdöda i april, så tycker åtminstone jag att "miljontals" är en bättre prognos än 0. Iallafall tycker jag det.

Ja, jag har föreställt mig miljontals döda, och det kommer att bli miljontals döda (inte i Sverige givetvis, får jag nog för säkerhetsskull tillägga).

Ja, denna katastrof blir nog större än vad vi ens kan föreställa oss. Inte ens jag hade tänkt behöva läsa om överfulla bårhus och överfulla kylcontainers, när vi fortfarande har 3 veckor av dubbleringar framför oss. Och inte ens jag hade tänkt läsa om massgravar i New Yorks parker.
Citera
2020-04-06, 22:34
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Boris Johnson moved to intensive care after coronavirus symptoms worsen.

Nu kanske det händer något när topp politiker blir sjuka.

https://www.youtube.com/watch?v=xfMlGPIN7ws
Vad är det som ska hända som inte händer nu menar du?
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Detta var bara den nya beställningen. Alltså en beställning som gjorts EFTER att utbrottet enligt utsago är över.
De andra vilket gissningsvis är miljoner, är redan brända och urnade.
Det var det som var själva intressanta nyheten.
Kina beställer 200 000 bodybags till döda i en pandemi som påstås vara över.

Och varför i helvete skulle Kina, som isf gjort ALLT för att dölja antalet döda, beställa liksäckar från Taiwan???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerat-Forum
England körde med samma taktik som Sverige i början, "flockimmunitet".

Att gå runt och skaka hand med alla man hittar på ett sjukhus blir kanske rimligt då? Tyvärr så fegade Löfven och Tegnell ur och stanna hemma, medans de uppmuntra alla andra att fortsätta som vanligt.

Exakt vilken taktik tror du de kör på nu?

Lyssnade just på Merkel, hon sa att de kommer öppna Tyskland långsamt för att inte riskera att överbelasta sjukvården.
Vad tror du att det betyder? Att viruset dör ut om vården inte blir överbelastad? Eller att de egentligen går på exakt samma linje som Sverige, men med lite andra åtgärder.
Alla vill hitta balans mellan nerstängning och sjukvårdens belastning.

Nämn gärna ett land i Europa som inte egentligen har flockimmunitet som utväg?
Citera
Medlem
AnythingGoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Wow, ett till påstått uttalande utan länk. Du har inte funderat över rimligheten i det hela? Om Kina skulle vilja dölja sina verkliga siffror (vilket jag iofs tror de vill) så skulle de väl inte beställa något så lättproducerat som liksäckar från Taiwan, en ärkefiende? Givetvis skulle de producerat dessa själva i tysto.

Kom in i matchen nu. Det kinesiska styret är djupt korrupt och inte särskilt klyftigt. Det skulle verkligen kunna vara sant.
Citera
2020-04-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelstein
Någon som vet om viruset är vattenburet eller inte, och varför kan de inte 'erbjuda' en insjuknad patient det 'experimentella' vaccinet som finns?

Vaccin hjälper ju inte om man redan fått viruset.

Här kan du läsa lite om corona i vattnet:
https://www.sciencedaily.com/releases/2020/04/200403132347.htm
Citat:
Fortunately, most water treatment routines are thought to kill or remove coronaviruses effectively in both drinking and wastewater.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stolsittaren
Precis, så skulle Boris då stryka med så kommer det säkerligen orsaka en mindre panik.

Ja det vore nog sämsta tänkbara om han stryker med, men Boris lär få bästa möjliga vård. Sedan verkar det knepigt hur Corona påverkar vissa, verkar ju som många är immuna och får milda symtom trots allt.
Jag tror även vältränade kan vara i fara eftersom man påfrestar sina organ om man tränar med tex en dold Corona i kroppen.
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Tror vi kommer att få se en väldigt skev bild av ålder på svårt sjuka i sverige jämfört med andra länder.
Som alla vet är Mena kraftigt överrepresentaterade i vården på IVA och döda, speciellt somalier.
Tänk på att många av dessa kom hit som "barn" när många i själva verket var allt mellan 18 - 45 år.
En femtonåring som kom för 5 år sedan och nu är "20" kan i verkligheten vara 50 år.
Citera
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vad är det som ska hända som inte händer nu menar du?

Att Sverige tar detta på allvar och lyssnar på sina grannar. Det brukar politiker göra. Det jag personligen vill hända är nedstängning av stan. Vi måste få detta under kontroll.
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
40% av alla testade i New Jersey är positiva på viruset. Mörkertalet lär vara enormt i Stockholm.

Testar dom befolknings helt slumpmässigt eller testar de enbart folk med symtom? Källa?
Citera
2020-04-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Precis. Är det som brukar ske när folk dör. Personen blir ihågkommen. Undrar dock om samma gäller politiker som kändisar, och även då de dör i sjukdom och inte blir dödade/skjutna.

Om någon dör oväntat och i förtid, så är det mer avgörande än själva dödsorsaken. En pensionerad politiker som dör vid 85 års ålder blir det ingen grej av.
Och tro mig, skulle Johnson dö så kommer hela nätet inklusive flashback vara tapetserat med mordkonspirationer inom en vecka. Det är jag i vart fall fullständigt övertygad om. Vill med det säga att jag inte på något sätt kommer stå bakom dessa teorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in