2020-04-06, 22:23
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
53578 kända fall för 14 dar sedan i Italien.
Nu 15887 döda.
Ca 14 dar till död.

Finns inget som tyder på massiva mörkertal. Sök på virusbelastning. (Viral load)
Och så tittat du på vad som sker när man når kritisk massa i ett land.

SARS 1 hade en mortalitet på 9.6%. SARS 2 verkar värre.
0.1-0.3% är tyvärr total fantasi.

Fullständigt nonsens. Om något tyder senaste dagarnas olika rapporter på enorma mörkertal och milt sjuka och asymptomatiska. Du tycks leva i din egen bubbla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
53578 kända fall för 14 dar sedan i Italien.
Nu 15887 döda.
Ca 14 dar till död.

Finns inget som tyder på massiva mörkertal. Sök på virusbelastning. (Viral load)
Och så tittat du på vad som sker när man når kritisk massa i ett land.

SARS 1 hade en mortalitet på 9.6%. SARS 2 verkar värre.
0.1-0.3% är tyvärr total fantasi.

Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
För 14 dagar sedan hade väl sjukvården i Lombardiet redan gått på knäna i minst tre veckor? Givetvis fanns det hur många som helst som inte testades. En studie på Island där man tog tester på personer utan symptom, visade att knappt 1 % av de utan symptom testade positivt. Och detta för flera veckor sedan, när det fortfarande var väldigt få dödsfall norr om Holland. Sedan dess har antalet smittade ökat mångdubbelt överallt. Så ett väldigt stort mörkertal har vi garanterat.

Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Jag vet inte ens hur man ska argumentera mot ett sånt påstående. De vet sannolikheten i att viruset smittar, de vet hur många du tenderar att smitta som smittobärare öppet i ett samhälle. Förstår du inte att vi idag skulle prata hundratusentals döda, kanske miljontals döda redan om det var 20% dölighet?

Jag antar även att du inte tror på immunitet mot detta virus? Med andra ord så kommer hela världens befolkning nu att dö ut inom loppet av några månader...

Sorry försöker inte va spydig, men fan alltså va låg realismen verkar vara här
Vi är många som under lång tid försökt förklara konceptet med mörkertal för Severus, men det biter helt enkelt inte. Så slösa inte er tid för han kommer ignorera er och fortsätta oavsett vad ni skriver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Vi har matats med det för svenskar ogillar rökning. Och inte konstigt, rökning är farligt på många sätt. Är det så, som teorierna i det underlag jag länkade, visar att rökare haft ihjäl de kritiska receptorerna som gör dem mottagliga för COVID 19, faller alla argument om rökning som stor riskfaktor för just den här sjukdomen.

Lungcancer och dålig allmänhälsa är ändå bevisat ha sin överrepresentation där.

Slänger in källan igen, för att undvika tjafs.

https://www.ejinme.com/article/S0953-6205(20)30110-2/fulltext

Alldeles oavsett, svenska statens långa och offensiva arbete mot rökning kommer i slutändan att ha räddat betydligt fler än vad vad som kommer avlida i covid-19. Men det skapar inga rubriker i tidningarna varje gång någon dör i lungcancer.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Klarar han sig lär hans ställning stärkas enormt - framstår då som en kombo mellan stålmannen och fantomen med hjältegloria.

Jo. Han har ju fortsatt arbeta trots att han varit sjuk. Vad händer om han dör? Vad blir påverkan på hans parti, + eller -?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Alla feta dör och då är vi ett lyckligare samhälle. Men tänk dock på den industri som i det västerländska samhället lever på alla feta, vad skall de göra när all feta har dött??

Göda en ny generation fetton. Folk lär sig inte
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Agnes Wold påstår att handsprit saknar effekt mot virus och hon brukar även kasta all handsprit som hon påträffar.

En märklig kvinna.
Är det ens lagligt att kasta bort sånt som uppenbarligen tillhör någon annan än henne själv? Och vad gör hon, häller hon ut hanspriten i vasken, sköljer ur behållaren och tar lydigt med den till återvinningscentralen, eller slänger hon bara alltihop i närmsta sopkorg? Så omoraliskt!
Citera
2020-04-06, 22:24
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Det var väl han som förespråkade flockimmunitet i början?

Då får han väl ta en för laget anser jag. Samma sak med Dr Tengele och Löfven.

Han ändrade sig.
Lite intressant historia i ämnet om flockimmunitet och varför han ändrade sig:

https://www.telegraph.co.uk/global-health/science-and-disease/terrifying-data-behind-government-coronavirus-lockdown/
Citera
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Kan du och dina sär skrivningar utveckla vad ni menar med att det ska hända något?

Det är engelskans fel. Menar att politiker brukar lyssna på varandra och det blir nedstängning av stan =)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det kommer en massa "Please help us" larm på twitter från Japan...
Så nej jag skulle nog inte kopiera något av de länderna.
Där är det viktigt att hålla en bra yta gentemot övriga världen.

”Help us ”
Från vaddå?

Läste att Colombia hade många dödsoffer också, sett några filmklipp därifrån? Skulle ligga folk på gatorna enligt utsago..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Går Boris bort blir jag jävligt rädd för att smittas med min övervikt. 2 vänners vänner i Järva, visst lite långsökt, men har dött och dom var inte inte i riskgrupp 43 och 62 år 😢
Alla är bara urusla på procent. Om 1% dör av något kommer du ha en vän eller bekant som dör.
Om 0.01% dör kommer alla ha en vän till vän en vän som dör.

Det är ett lotteri, har man otur så dör man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vilken helt underbar tung analys. jag skrattade en hel kvart! I LOVE IT!

Lite övriga nyheter från Kina...

""China urgently orders 200,000 body bags from Taiwan.
I’m not the best at maths.
But I’m pretty sure you don’t need 200,000 body bags for 3,326 dead people.""

Från igår...

Givetvis stämmer inte siffrorna Kina har angivit, men för att ge lite perspektiv, 200.000 döda i Kina (förvisso också det sannolikt för lite), skulle motsvara ca 1500 döda i Sverige sett till befolkningsmängd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
I den intervju jag såg nyss hade de köpt in testerna för egna pengar.
Det fattar t.o.m en lågbegåvad att det ger bättre säkerhet både för de äldre och personalen.
Men läkaren som intervjuades jobbade på företaget som sålde testerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in