Citat:
Ursprungligen postat av
IlDivino
”Pandemi är som en väderprognos...” Nu tycker jag du vanhedrar meteorologiskt kunnande när du jämför dessa med dig själv som i bästa fall kan kallas ”intresserad”.
Jag tycker nog fortfarande att 0 är närmare än >1 000 000, förstår inte hur du kan tycka annorlunda?
Du svarar fortfarande inte på att du tidigare ikväll menar att ”denna katastrof är nog större än vi ens kan föreställa oss”, när du i själva verket räknade fel på miljoner: du har ju föreställt dig miljoner döda. Så vad menar du?
Nu har jag faktiskt tagit mig tiden att svara på en massa insinuerande frågor, men nu sista svaret.
Jag har redan sagt att det blev april, istället för mars som jag trodde i slutet av januari. Kan du ta det till dig, och registrera detta, snälla?!
Om det då blir miljontalsdöda i april, så tycker åtminstone jag att "miljontals" är en bättre prognos än 0. Iallafall tycker jag det.
Ja, jag har föreställt mig miljontals döda, och det kommer att bli miljontals döda (inte i Sverige givetvis, får jag nog för säkerhetsskull tillägga).
Ja, denna katastrof blir nog större än vad vi ens kan föreställa oss. Inte ens jag hade tänkt behöva läsa om överfulla bårhus och överfulla kylcontainers, när vi fortfarande har 3 veckor av dubbleringar framför oss. Och inte ens jag hade tänkt läsa om massgravar i New Yorks parker.