2020-04-06, 22:12
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Boris J fästmö e gravid. Om han dör och dom e ogifta blir det tyvärr jobbigt för henne. Hans andra skilsmässa hade precis gått igenom.
stackars tjej. Ung också.

Boris e inte en «fit» man. Han gillar sin drink och smygrökande. Snubben har chips tuttar. Vet inte om han kanske e ett överlevande ideal. Om han dör lär ju inte trycket lätta om att öppna upp europa igen.

Men jag gillar Boris..Hoppas han blir frisk för det ofödda barnets skull
Går Boris bort blir jag jävligt rädd för att smittas med min övervikt. 2 vänners vänner i Järva, visst lite långsökt, men har dött och dom var inte inte i riskgrupp 43 och 62 år 😢
Citera
Medlem
44 min från helvetet i Italien!

https://youtu.be/tRM5yyaDkMc
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Möjligt att många unga blir sjuka, men man får nog tänka ett varv extra här.

För det första är det främst unga som är ute och rör sig i samhället. Vi har ingen lockdown och äldre har satt sig i självkarantän i högre utsträckning. Unga kommer därför sticka ut i fallen logiskt sett.

Tittar man på Italiens statistik på över 14k döda så är det inte ens 40 personer under 30 år som avlidit. Så ja, unga kan bli rejält påverkade men dödligheten verkar inte så stor bland yngre grupper.

Ja självklart, men det är ju därför världen ser ut som den gör nu. Inte pga extremt hög dödlighet, inte ens bland de allra äldsta, utan för att så många blir sjuka att det i absoluta tal blir mer än vårdapparaten kan hantera. Procentuellt är det såklart få unga som behöver intensivvård, men när så många har det räcker det ju med nån promille.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Låsa in folk i sina hem i ett år? Ja. Jag behöver nog inte förklara hur det skulle vara sämre. Det är vad som krävs om du ska stoppa det helt. Du måste låsa in folk tills vaccin kommer.

Vem har sagt att folk ska stängas in i ett år?
Italien gick i lockdown 9 mars. Den 9 maj blir det två månader.
Till dess är det inte omöjligt att det börjar hända nånting. Det som kommer avgöra huruvida man lättar på lite är siffrorna. Skulle Italien om en månad ha ca 20 döda per dag kommer de garanterat börja lätta på.

Lätta på betyder att saker börjar öppnas upp igen. Men gradvis. Livet som det var 2019 kommer inte vara aktuell under 2020. Men det blir ändå inte mycket mer än 2 månader som folk blir instängda i sina hem.

Tanken är att man till dess man satt upp en rad försiktighetsåtgärder för att det inte ska bli mycket mer än typ 10-20 döda per dag. Detta tills man hittar bromsmedicin som i sin tur kan ta lång tid, men även kortare tid. Till skillnad från ett vaccin kan man hitta bromsmedicin även inom 1-2 månader från nu.

Det är också därför en rad länder börjar prata om att "öppna upp" som tex Danmark och Tyskland. Även i deras fall kommer det vara en strategi som ovan.

Dessa länder har dock lyckats ta sig igenom stormen. Till skillnad från Sverige som är redan mitt i stormen men gör inte ett skit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Nya Zeeland måste ha gjort något mycket bra i den här pandemin.
Deras dödsstal har stått på en person i fler veckor.
De stängde gränsen, helt, den 19 mars, då de hade identifierat totalt 28 smittade. De hade då under en tid haft noggranna kontroller av inresande och 14 dagars karantän för resande från riskområden. När det ändå slank igenom ett par dussin smittade så stängde de dörren helt.

Kort sagt, de var proaktiva och agerade resolut på ett mycket tidigt stadium. Kunde Sverige också ha gjort. Jag håller de som inte fattade de besluten som skyldiga till hittills ca 400 svenskars död.
Citera
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Den svenska modellen kommer inte att visa sig framgångsrik. Tänk att nästan 100 dör varje dag i april. Detta blir flera tusen under en enda månad och detta kommer att fortsätta i maj, juni och framöver.....
Har man en 100% idiot som Tegnell blir det som det blir!
CE märkta munskydd kräver han, när det finns godkända munskydd från USA som testar om man är smittad mm. på 15 min.
Som läkaren svarar: Hellre testad än inte testad alls!
Att alltid ligga två steg efter är idioti!!
Anledningen kan delvis bero på att Tegnell är statlig byråkrat, lojal med regeringen. Han vet att resurser när det gäller bl.annat skydd varit minimal..
Citera
2020-04-06, 22:13
Medlem
kato85s avatar
Kan Boris Johnson ha fått sepsis eller cytokinstorm eftersom förloppet skett så snabbt?
Citera
2020-04-06, 22:13
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Det testas nu på äldreboende med test som FHM vägrar godkänna och testet visade att flera vårdare var smittade eller hade haft C19 jodå testet kan testa fyra olika faktorer - godkänt i USA och har godkänts av universitetssjukhus i Sverige. Va fan AT.....ge dig nu!! På TV4 just nu

Är du säker att det är rätt myndighet du skäller på? Jag tyckte det var läkemedelsverket som inte godkänt testet ännu?
Citera
2020-04-06, 22:14
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tyskland har fattat. Kommer Tengele pudla?

Wearing masks in public could soon be mandatory in Germany, according to a draft list of measures that officials think should allow life to return to normal.

The proposals, contained in a draft action plan document compiled by the interior ministry, seen by Reuters on Monday, include an obligation to wear masks in public, limits on public gatherings and the rapid tracing of infection chains.

Nej, eftersom förnekandet alltid ha haft som grund i att Sverige saknar munskydd.
Tradera och Blocket har ju bannat alla som sysslar med handel av detta, så detta kan man ju inte släppa fritt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Den svenska modellen kommer inte att visa sig framgångsrik. Tänk att nästan 100 dör varje dag i april. Detta blir flera tusen under en enda månad och detta kommer att fortsätta i maj, juni och framöver.....
Det gäller att få folket att acceptera antalet döda för "den goda sakens skull", det jobbas hårt med det nu. Då kan det ju fungera men jag undrar hur många länder som offrat sig ekonomiskt skulle se oss. Inte nog med att vi fegt höll oss "neutrala" under andra världskriget och kalla kriget men nu också under en pandemi då andra kämpar, bara för att få en fördel ekonomiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Det tycks generellt vara en tendens att rökare är överrepresenterade, även om det i alla studier inte går att statistiskt bevisa sambandet.

Vi har matats med det för svenskar ogillar rökning. Och inte konstigt, rökning är farligt på många sätt. Är det så, som teorierna i det underlag jag länkade, visar att rökare haft ihjäl de kritiska receptorerna som gör dem mottagliga för COVID 19, faller alla argument om rökning som stor riskfaktor för just den här sjukdomen.

Lungcancer och dålig allmänhälsa är ändå bevisat ha sin överrepresentation där.

Slänger in källan igen, för att undvika tjafs.

https://www.ejinme.com/article/S0953-6205(20)30110-2/fulltext
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, de flesta som hamnar på IVA har underliggande problem. Boris har säkert några sådana också annars hade han ju inte hamnat där?

Tittade du på aktuellt i dag. Läkare säger att de har flera unga som är svårt sjuka
utan underliggande sjukdommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in