2020-04-06, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
...

+78, runt 200 på riktigt pga coronaviruset idag och totalt närmare 1000 så vi har gått förbi den "peaken". Folk dör som flugor och mörkertalet är enormt! Vi kan räkna med 2-3 gånger då det kommit fram att 2/3:e delar inte rapporteras in (mörkertalen).

https://c19.se/
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
vad sa mannen i tomatpurefärgad pjyamas som svajar som ett träd i skogen som var så jävla bra nu då?

Vad har färgen på hans kläder överhuvudtaget något med detta att göra? Fjortisfasoner.

Han sa samma ska han sagt länge men med tydligare sätt så att det nog gick hem hos fler.

Viruset stoppas inte utan att befolkningen når immunitet. Olika länder har olika strategier att uppnå det. Enkelt och även så det är.
Citera
Medlem
"Oslo kommune vil overvåke hvor folk er i påsken
Oslo kommune vil følge med på hvor i byen folk er i påsken. Folk som oppholder seg på steder med for mange personer, kan få beskjed via SMS om å fjerne seg."
https://www.dn.no/staticprojects/2020/01/coronaviruset/#50820
Senast redigerad av POlROT 2020-04-06 kl. 21:38.
Citera
Medlem
Citat:
Tusentals dödsfall, miljoner smittad. Varför gråter du över BJ? Känner du honom?

Min tes är att du uttrycker känslor pga att det känns "närmre" då det rör sig om en medial politisk figur som på sådant sätt känns mer äkta i ditt vardagliga liv?

Är min tes korrekt? Isådafall objektiv saklig fakta sanningsställt

Ja din tes är korrekt så tillvida att jag inte fäller en tår över vårt svenska blindstyre.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men inte värre än USA. Bara mexarna som slår dom på fingrarna
De ligger strax efter mexikaner och amerikaner.
Ca 65 % lider av fetma i Nya Zeeland.
Exploderat av snabbmatskedjor. Billigare för många utav dem att proppa i sig äckliga pommesfrittes och andra oljiga äckelsaker.
Frågade en kille jag känner om det fanns många feta där när han bodde där. Ja massor överallt. Minst 200 kg.

Men jag är förvånad över att Nya Zeeland har klarat sig så bra i den här pandemin.
Vad gjorde de som ingen annan har gjort. Varför tittar man inte på dem.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nu är det bekräftat.

Boris Johnson vårdas på intensiven.

Expressen
Jag antar det betyder att Boris tillstånd är livshotande eller?
Citera
2020-04-06, 21:34
Medlem
Citat:
Upplever du ofta ambivalens? Förklara vad exakt fick dig att ändra uppfattning bara sådär är du snäll.
Ja han var ej PK för en gångs skull. Han sa emot förnekarna här. Immunitet tar lång tid och sjukdomen är ej över för äns vi når immunitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag ger mig fan på att Boris Johnson kolar. Då blir det nog panik bland det politiska ledarskapet världen över.
Hoppas han klarar det.

Tror tyvärr du får rätt, att han får kasta in handduken vilket är jävligt synd då jag gillar karln mer än de flesta politiker i världen.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Hi Gorgeous!
Hur e läget?
Nej där sa du något. Jag såg Lulu i tråden, kanske Lulu har hittat nåt. Jag får leta lite. Svenskar är ju dock rädda för precis allt, så jag tvivlar på att någon verkar twittra om det riktiga läget.
Men tacksam för tips om du har några?

Börjat hämta mig.

Enda nyheten under dagen som sticker ut är.....
https://metro.co.uk/2020/04/06/nyc-begin-burying-bodies-mass-graves-dug-public-parks-12517337/
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
FHM (Tegnell) säger tydligt i Aktuellt att smittan kommer inte stoppas före en stor del av befolkningen är immun. Hur olika länder väljer att uppnå det skiljer sig.

Han har också sagt att man kan minska smittspridningen, så hur hänger det ihop med att man inte kan stoppa den?
Hur minskar man smittspridningen på ett sätt, som bara går att användas för att minska den, men inte för att stoppa den?
Förklara gärna för mig, fast det kan ni nog inte!
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag antar det betyder att Boris tillstånd är livshotande eller?

Han lär ha problem med syresättningen, så ja.
Citera
2020-04-06, 21:35
Medlem
Imnshos avatar
Tråkigt med Johnson. Han blir nog den förste megakändisen som stryker med. Men knappast den siste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in