2020-04-06, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Intressant att alla som ligger på intensiven "mår under omständigheterna bra". Det har jag hört hela tiden.
Nej. Man mår inte bra om man ligger på intensiven. Punkt.

Vad sa hon egentligen människan på aktuellt? Kan det bli obligatoriskt med app och nyckelringsspårning på personer? På riktigt?
Hon menade inte Sverige va????

Det säger sig självt. Allt annat är propaganda vinkling i vänstertakter.
Citera
2020-04-06, 21:28
Medlem
Haloumis avatar
FHM (Tegnell) säger tydligt i Aktuellt att smittan kommer inte stoppas före en stor del av befolkningen är immun. Hur olika länder väljer att uppnå det skiljer sig.
Citera
2020-04-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Försök inte.
Är man emot Tegnells strategi hånas man som "outbildad bonde" helt utan undantag.

Att du kanske tvingas motivera din ståndpunkt eller belägga den med källor är inte ett hån.
De som ogillar regeringen och Tegnell har i regel en ganska trist attityd med beskyllningar om mord och diverse hot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
FHM (Tegnell) säger tydligt i Aktuellt att smittan kommer inte stoppas före en stor del av befolkningen är immun. Hur olika länder väljer att uppnå det skiljer sig.
Ja han var otroligt bra ikväll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är inte otänkbart att de gör. Det är en enorm eftersläpning i inrapporteringen av dödsoffer: Ökningen på 78 st idag var inte folk som dog de senaste 24 timmarna, utan folk som har dött för upp till en vecka sedan. Detta ser man på den märkliga formen på grafen här (varje dödsfall bokförs sedan på det faktiska dödsdatumet):

https://imgur.com/a/NrF9KTQ

Så vi känner helt enkelt inte till dödstalen de senaste 4-5 dagarna ännu.
Står du fast vid att din ”ursprungsprognos (Excel-arket med stort E) på miljoner döda i mars ”stämmer rätt bra”?

Sedan skulle jag även vilja ha svar på något du skrev tidigare ikväll: hur kan du med ens någon form av se-sig-själv-i-spegeln-trovärdighet mena att ”denna katastrof är nog större än vi ens kan föreställa oss”?
Citera
2020-04-06, 21:30
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Jag har hånat och skällt på tegnell men ikväll på aktuellt så var han fan i mig bra.

Jag är beredd att hålla med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Inslaget i Aktuellt om penchisar som säger att de inte är oroliga för ”Äh, jag har ju tagit en extra spruta”, unga grabbar i solen som känner ”kärlek” ...

Så mycket var den lurheranska myndighetstilltron värd. När solen kommer och slår svenskarna i nyllet, skiter folk fullständigt i paradigmen tvätta händerna sitt inne.

Geee.

Blir bra det här.
Sketabra.

Förlåt- men jag hoppas de dör allihop
Citera
Medlem
Soterns avatar
Jag ger mig fan på att Boris Johnson kolar. Då blir det nog panik bland det politiska ledarskapet världen över.
Hoppas han klarar det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Tror du blandar ihop mig med någon annan men på det stora hela verkar vi vara överens.

Ja kanske det
😂
Sorry isåfall
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Med risk för att låta cynisk, men den absoluta majoriteten av de som dött i exempelvis Italien har varit äldre och/eller multisjuka. Dvs varit 75+ med flertalet underliggande sjukdomar.

Jag önskar givetvis ingen att dö men är man 75+ och har flera sjukdomar så kan man inte räkna med mer än ett år i taget, Corona eller inte. Jag tror det snarare är så att Corvid19 samlat ihop 1-4 års dödstal till ett år.
Min mor som garanterat kommer dö om hon får detta kommer bli en siffra i statistiken, givetvis till enorm sorg för mig, mina syskon och alla barnbarn. Men jag vet ju att hon lever på nåder, denna sjukdom till trots.

Läkaren på Aktuellt säger hon är förvånad det är så många unga och friska -som blir svårt sjuka i Covid-19
Hur många då?
Kanske något psykologiskt, tänker man Covid och andningsbesvär när man ligger i influensa lär det bli tungt och andas. Som du kan se här är det 3-4 multisjuka personer under 50 som dött: https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
Kanske tiotalet 50-59 och runt det dubbla 59-70. Sen skjuter staplarna iväg rejält.

Men visst är det många unga i världen, håller med!
Citera
Medlem
Citat:
Jag har hånat och skällt på tegnell men ikväll på aktuellt så var han fan i mig bra.

Trodde Ohlsson skulle bli galen, men de verkade vara väldigt överens om typ allt.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:

Wow. Till och med du börjar inse fakta.. Jag trodde helvetet skulle frysa till is innan dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in