2020-04-06, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag är beredd att hålla med.
Han gav raka svar.jag ändrade helt uppfattning om denna människa ikväll.
Citera
2020-04-06, 21:31
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Bild från Stockholm idag, fullt på uteservering!
https://i.imgur.com/KTH835h.jpg
och hjärndöda förnekare hävdar att en lockdown inte skulle göra någon skillnad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Intressant att alla som ligger på intensiven "mår under omständigheterna bra". Det har jag hört hela tiden.
Nej. Man mår inte bra om man ligger på intensiven. Punkt.

Vad sa hon egentligen människan på aktuellt? Kan det bli obligatoriskt med app och nyckelringsspårning på personer? På riktigt?
Hon menade inte Sverige va????

Någon som vet vad dödligheten är för de som ligger på intensiven för Corona i BJ:s ålder?
Att det är allvarligt begriper alla, men hur många är det som faktiskt dör? 20%? 50%? 80%?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Alla vet ju om att Boris Johnson åkte till sjukhus igår ”för att genomgå tester”.

Boris intensivvårdas!.
De kommer såklart försöka mörka detta in i det sista.
Klarar han sig kan man fortsätta hävda att han bara behövde uppsyn. Om han stryker med kommer vi få veta.

Allt jag vet är att han ligger på IVA.

Fråga inte om källa, för den läcker jag aldrig.

4 timmar före

Senast redigerad av DaGoose 2020-04-06 kl. 21:34.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ok! Då är det helt enkelt i luften då eller maten de får.
Kan en människa smittas av fladdermöss så kan väl lika gärna djur smitta sinsemellan varandra.
Om experter skulle börja testa djur, några hundra, kanske även de bär på sjukdomen. Och är det så då liknar det mest av allt det jag funderat på hela tiden att det är mer ett gift.
Kanske finns i naturen också.
Överallt. Är det ett virus ens ?

Nu börjar vi komma in på djupa saker..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Boris Johnsson

Neej

😭😭😭😭

Tusentals dödsfall, miljoner smittad. Varför gråter du över BJ? Känner du honom?

Min tes är att du uttrycker känslor pga att det känns "närmre" då det rör sig om en medial politisk figur som på sådant sätt känns mer äkta i ditt vardagliga liv?

Är min tes korrekt? Isådafall objektiv saklig fakta sanningsställt
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Har du någon länk? Hittar dåligt.
Tyvärr, jag har ingen länk. Gå in på svt-play?
Citera
2020-04-06, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
FHM (Tegnell) säger tydligt i Aktuellt att smittan kommer inte stoppas före en stor del av befolkningen är immun. Hur olika länder väljer att uppnå det skiljer sig.

Ok. Han är inne nu igen och slirar på Megadeath/Flockimmu....(och ingen Mälardalen karantän)

Förstod det.

När har vi undantagstillstånd/samlingsregering/krigslagar?
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Boris Johnsson:
- Testats positiv för covid-19 för 10 dagar sen
- Har haft feber i flera dagar, som vägrar släppa med sig
- Hög feber senaste dygnet kombinerat med andningsproblem
- Diagnos lunginflammation
- Intensivvård
- Överlevnadschans större än 50%
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Har fortfarande inte fått svar på min replik till ditt tidigare svar i vår konversation, ifall du ignorerar kan ju du som tidigare pratat om god argumentationsed åtminstone berätta det. Gärna med tillhörande motivering.

Menar du att din ”ursprungsprognos (Excel-arket med stort E) på miljoner döda i mars ”stämmer rätt bra”?

Gällande det du skrev tidigare ikväll: hur kan du med ens någon form av se-sig-själv-i-spegeln-trovärdighet mena att ”denna katastrof är nog större än vi ens kan föreställa oss”?

Jag har redan sagt att sjukdomen tog ca en månad längre på sig att få fäste i Europa och USA än jag uppskattade. Det har jag inga som helst problem att erkänna, den tiden underskattade jag (väldigt få, speciellt förnekare, här i tråden som någonsin skulle erkänna något sådant).

April är helt enkelt mars i denna beräkning. Ja, till och med USA talar om "upp till 2.4 miljoner döda" och en stor del av detta blir under april-maj. Totalt i världen: "Miljoner döda i april", ja det skriver jag under på varje dag i veckan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Han gav raka svar.jag ändrade helt uppfattning om denna människa ikväll.

Upplever du ofta ambivalens? Förklara vad exakt fick dig att ändra uppfattning bara sådär är du snäll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Wow. Till och med du börjar inse fakta.. Jag trodde helvetet skulle frysa till is innan dess.
Ja han gav raka svar. Inget jag vet inte. Han svarade klockren om Boris Johnson, att de ser ej bra ut. En politiskt korrekt människa hade aldrig svarat så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in