Citat:
Ursprungligen postat av
IlDivino
Har fortfarande inte fått svar på min replik till ditt tidigare svar i vår konversation, ifall du ignorerar kan ju du som tidigare pratat om god argumentationsed åtminstone berätta det. Gärna med tillhörande motivering.
Menar du att din ”ursprungsprognos (Excel-arket med stort E) på miljoner döda i mars ”stämmer rätt bra”?
Gällande det du skrev tidigare ikväll: hur kan du med ens någon form av se-sig-själv-i-spegeln-trovärdighet mena att ”denna katastrof är nog större än vi ens kan föreställa oss”?
Jag har redan sagt att sjukdomen tog ca en månad längre på sig att få fäste i Europa och USA än jag uppskattade. Det har jag inga som helst problem att erkänna, den tiden underskattade jag (väldigt få, speciellt förnekare, här i tråden som någonsin skulle erkänna något sådant).
April är helt enkelt mars i denna beräkning. Ja, till och med USA talar om "upp till 2.4 miljoner döda" och en stor del av detta blir under april-maj. Totalt i världen: "Miljoner döda i april", ja det skriver jag under på varje dag i veckan.