2020-04-06, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Hur vet du att det inte är han? Lika jävla dum fråga..

Finns inga garantier för något av dom, men varför mörka? Det bästa vore väl att berätta hur illa det var. Då hade ju alls tagit in budskapet.

Varför mörka? Vad tror du själv?
För att undvika börsfall, kaos, blotta landets sårbarhet..
Det var inte ens klart vem som skulle träda in istället för honom ifall det behövdes..
Det fanns inga klara regler.

Man försöker vinna tid genom att mörka.
Citera
2020-04-06, 19:45
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Är det mest somalier som vårdas på sjukhus för covid-19? I Stockholm?
Ja majoriteten är det.
Citera
2020-04-06, 19:46
Medlem
IQ-145s avatar
Tegnell testet

- ”Det (viruset) smittar inte ’effektivt’, som vi epidemiologer säger.” – Rätt eller fel?

- Att vi skulle få en stor spridning i Sverige är inte troligt.” – Rätt eller fel?

- ”Viruset sprids inte heller i andra länder.” – Rätt eller fel?

- ”Få smittas utomhus eller i offentliga miljöer, och därför behöver man inte vara orolig för dörrhandtag och liknande.,, – Rätt eller fel?

- "I Kina, och i många andra länder, ses människor bära munskydd. Fast det hjälper inte ett dugg.” – Rätt eller fel?

- “Det finns ingen kunskap någonsin som visar att den här typen av sjukdomar påverkas om man begränsar sina sociala kontakter.” – Rätt eller fel?

- ”Inga bevis för att coronaviruset sprids under inkubationstiden.” – Rätt eller fel?

- ”I exempelvis Alperna och Sydeuropa finns det ingen spridning överhuvudtaget.” – Rätt eller fel?

- ”I Italien verkar det vara ganska klart att det (viruset) kommer från en källa, och att man har rätt bra kontroll på vilka som möjligen kan vara utsatta och sånt...öhhh det tror jag inte ska behöva bli så stort” – Rätt eller fel?

- ”Vår grundbedömning för en omfattande spridning i Sverige är att den risken fortfarande är låg.” – Rätt eller fel?

- ”Att smittas på tunnelbanan är mycket ovanligt, om det överhuvudtaget händer.” – Rätt eller fel?

- ”Det är ungefär samma smittsamhetsgrad som vanlig influensa” – Rätt eller fel?

- ”De här rutinerna har fungerat jättebra hittills. Att vi får fler fall betyder inte att rutinerna är fel, tvärtom.” [Sverige 477 döda – Resten av Skandinavien 294 döda] – Rätt eller fel?

- "Det finns anledning att tro att vi kommer att peaka nu, att vi har peakat...Så vi kan förvänta oss en peak nu, kanske också imorgon, men sen borde det lugna sig igen.” [sagt den 5:e mars] – Rätt eller fel?

- ”Jag tror inte att det kommer att bli en ”klassisk” pandemi med väldigt många sjuka i hela världen samtidigt. Utan det ”hoppar” från olika ”hot spots” som Wuhan och norra Italien.” – Rätt eller fel?

- ”Därför verkar peaken dra ut ytterligare något eller några dygn mer än jag trodde.” [sagt den 8:e mars] – Rätt eller fel?

“Jag är väldigt tveksam till att det hade gjort någon större skillnad.” (Ett tidigare besöksförbud på äldreboenden) – Rätt eller fel?

Har du svarat FEL på alla frågor så anses du vara normalbegåvad.

Har du inte gjort det så anses du lida av en intellektuell funktionsnedsättning. För denna defekt finns tyvärr inget botemedel.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmotionalIntegrity
Kvällens inkik i domedagstråden, och vad skönt att läsa ditt nyktra förhållningssätt till alarmisternas affektiva agerande.

Bedömer du att det finns några som nästan verkar hoppas på att det ska gå åt helvete för Sverige?

Det är något jag känt vibbar av härifrån tråden.

*håller upp skölden så inte en domedagsprofet i affekt kastar en vas i huvet på mig - och kallar mig för klappmongo*

Trevlig kväll!

Det är ju otvetydigt så att många vill ha en katastrof för att kunna säga att regeringen gör fel. Vissa drar ju sig inte heller för att påstå att det mörkas och att det minst skulle vara det tredubbla mot det redovisade.

Det tragiska är ju att samma personer sedan låtsas gråta över hur många som dör. Gör man ens en antydan om att de flesta som dör i covid-19 är sköra och redan innan nära döden, då tar det hus i helsike. Det vill de inte vidkännas. Alla som dör i covid-19 ska enligt dem ses som extra dödsfall och det hävdas gärna att det är unga som löper en betydande risk. Dör de inte så får de förstörda lungor för all framtid och dör vid 60.
Citera
Bannlyst
Kan vi inte testa varenda jävla somalier i Tjärna Ängar/Järva/Vivalla/Katrineholm och Bergsjön.

Varför görs det ej, borde ju ligga i vildarnas egenintresse.

Upp och gapa lite mer nu Somaliska-läkarföreningen.

Kan inte du styra upp det Ducadream?
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-06 kl. 19:53.
Citera
Medlem
Kom tillbaka en tjej till jobbet idag som legat hemma i nästan 3 veckor i viruset. Var lite kämpigare en vanliga influensan tyckte hon. Men nu är hon fit, och inte med i statistiken heller. Bra dag på börsen också!👍
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
bra att vissa äldreboende börjat testa själva..hoppas fler följer
Och hur ska man nationellt ändra strategin efter att man konstaterat att det tar sin in på äldreboenden,
Att låta enskilda boenden bestämma om dom ska testa folk, det är otillräckligt, och då är det redan försent, för vem märker inte om någon har andningssvårigheter, då har dom redan hunnit sprida till andra

Är dessa drabbade äldreboenden lokaliserade till nedre delen av Sverige? och större städer?

Det är väl för att det är fri utgång på äldreboende, som gör att det kanske inte rör sig om
att smittan sprider sig på demensboenden? tyvärr finns äldreboende och demensboende i samma byggnad ofta.

Vad beror det på att smittan inte sprids på äldreboenden i nordiska grannländerna?
Senast redigerad av Jonas Hallberg 2020-04-06 kl. 19:49.
Citera
Medlem
Som göteborgare är jag skitsur över att siffrorna för rikets andra stad inte redovisas separat utan buntas ihop med varenda mjölkstopp på landsbygden. VG-Regionen är stor.

Själv är jag inne på min fjärde vecka med (svaga återstående) symptom. Utan testning förstås.
Bara misstanke.

I min ytligaste bekantskapskrets (varav två som jag inte har träffat på minst ett år) finns det fem personer i ett mischmasch av yrken, boende i fem olika stadsdelar, med samma skit. Otestade.

Göteborg måste få en egen statistik.

Jag kan sätta min sjuklön på att 90% av siffrorna för VG-regionen hamnar här. Alternativt, plus de närmaste kranskommunerna Mölndal och Partille.

Det är viktigt, för utan kommunrapporter kommer folk att fortsätta vandra runt som idioter och tänka - det händer inte mig.

(Sitter hemma, bäst säga det, om någon skulle ge sig på att jävlas)
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekerman
Hej jag tänker på hur det är med vita blodkroppar och covid-19, är det bättre att ha mer eller mindre eller mellan eller har det ingen påverkan?
MER! Ju fler, desto starkare immunförsvar.
Citera
2020-04-06, 19:47
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Kan inte någon med leet math skillz räkna ut var i kalendern vi kommer vara när 300 000 svenskar dött? Exakt det t datumet kan vi alla pusta ut, vi kommer klara oss!

Herregud. Vissa härinne är verkligen slavar underbart FHM, Tegnell et al.
Jag personligen skiter i både Tegnells framtidsversion och någon annans.
Jag hoppas bara att inte allt för många dör utav det här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Kinesiska experter. Italienska experter. Kina gick ju skittidigt ut och sa att det inte skapades immunitet.

Gäller väl för alla coronavirus för övrigt. Inte bara covid-19 som är coronavirus. Finns även förkylningsvirus i corona-familjen och som alla vet får man inte immunitet mot det heller.

Nej ditt mongo vi har immunitet mot andra Coronavirus. Några månader upp till några år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Fel tråd?

Skandal att personal ska riskera sina liv
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/kJrmrQ/skandal-att-personal-ska-riskera-sina-liv

Det här Johan Carlson, är ovärdigt.

Det är inte FHMs fel att det ät brist på skyddsutrustning, det är fittorna på Socialstyrelsen som inte har gjort sitt jävla jobb. Fy fan de ska avsättas efter detta.
Det enda de gör är att skylla på ”arbetsgivarna”, dvs sjukhusen att styra upp sina lager. Socialstyrelsen ska fan jobba dag och natt för att ta fram skyddsutrustning. Jävla svin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in