2020-04-06, 19:17
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Fast varför stänga ner Blekinge? I ärlighetens namn är det kanske 4 län som har det kämpigt. Stockholm i en klass för sig. Östergötland har en stor ökning av fall den senaste veckan. Sörmland och Dalarna har en stor överdödlighet vilket indikerar att de har problem.

Resten av Sverige har situationen under kontroll just nu.

Uppenbarligen så var det fullt med folk på uteserveringarna på Östermalm o Djurgården.
Det finns tydligen inget annat att frukta än att bubblet ska ta slut.

C-19 bara är en fluga.
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men snälla du. Man blir INTE IMMUN.

HITTA EN EXPERT SOM SÄGER DET TACK.

DÄREMOT bildas antikroppar i kroppen på den som haft covid-19 och tillfrisknat.
Det är till hjälp för att bekämpa viruset, men det är fortfarande INTE samma som IMMUNITET.
Immunitet kan man bara få via ett bra vaccin. Den här skiten stannar kvar i tarmarna och utandningsluft. Ta det på allvar.
Antar att folkhälsomyndigheten har tillgång till de största experterna i sverige (utom dig då), från deras sida.
"Det är oklart hur länge man kommer att vara immun. Utifrån tidigare erfarenheter så är bedömningen att immuniteten varar så länge att man inte kommer att smittas fler gånger under en och samma säsong."
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Ja vi har 200 färre smittade idag. 376 nya bekräftade fall. Nej Juni är för tidigt.

Hör vad du säger, och jag kommer komma och pussa dig om du har rätt.

Men tyvärr är det slack från helgen.

T.o.m Tegnells gudfader tror ju på Day 0 om tre veckor.
Citera
2020-04-06, 19:18
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
I Finland verkar en coronadöd ha uppstått. Dödssiffran sjönk från 28 till 27.
Finland har alltså endast 27 dödsfall.

Sverige har 477 dödsfall.

Jo, jag vet ju att det kan förstås öka även i Finland, men i jämförelse med Sverige är ju Corona-problemet försumbart. Är det dags för Finland att lätta lite på restriktionerna!? Har man redan gjort det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men hör du inte hur dumt det låter? Man "hoppas" att en immunitet ska byggas upp ifrån ett virus som inte GER någon immunitet! Antikroppar ≠ immunitet.
Hur vet du att det inte ger immunitet?
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Bara för att du vill att det ska vara som du säger, så är det inte så.
Ohhhh, the irony. Tror du inte att jag hett skulle önska att det fanns immunitet?
Citera
2020-04-06, 19:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hur vet du att det inte ger immunitet?
Kinesiska experter. Italienska experter. Kina gick ju skittidigt ut och sa att det inte skapades immunitet.

Gäller väl för alla coronavirus för övrigt. Inte bara covid-19 som är coronavirus. Finns även förkylningsvirus i corona-familjen och som alla vet får man inte immunitet mot det heller.
Citera
2020-04-06, 19:20
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Många pålästa skribenter här. Någon av er kanske kan svara på min fråga?

Iom att Sverige har en lite annorlunda taktik för att bekämpa smittan som bygger på en mer liberal hållning i fråga om social isolering - gör inte denna taktik andra länders taktik mindre kraftfull?

Spelar väl ingen roll om resten av Europa isolerar sig för att få smittan att stanna upp om vi i Sverige kör på majoritets-immunitet. Då håller vi ju smittan i rörelse, så att säga, eller?

Jag kanske gör ett tankefel nu, men för mig framstår det lite som att ha ett strikt regel om icke urinering i poolen, förutom i högra hörnet - dvs helt meningslöst (obs. inte min liknelse).

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Hela Europa har blivit simbassängens högra hörn. Anders Tegnell står i högra hörnet, med en gul aura omkring sig. Anders Tegnell ler av lättnad, men hans vänner är inte lika nöjda.

Jag har sett argumentet att vi behöver välkomna Covid-19 för att uppnå flockimmunitet. Resonemanget har varit att utan flockimmunitet behöver hålla gränserna stängda under överskådlig framtid. Vi kommer att bli isolerade, och kommer inte att kunna resa.

Europa har tagit emot Covid-19, och Europa har även lyckats bli världens stora infektionshärd. Kan resultatet bli att omvärlden stänger gränserna mot Europa? Då kommer européer inte att kunna resa till andra delar av Världen. Kan strategin med flockimmunitet leda till motsatsen av vad strategins anhängare sade sig vilja uppnå? Omvärlden kanske anser att flockimmunitet är en dålig idé?

Svenskar får sitta i ett par veckors karantän om de vill åka nånstans ...
Citera
2020-04-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Ok,så när är det då inte tidigt längre?
Augusti tidigast. Men det kan hålla på tills Oktober.
Citera
2020-04-06, 19:21
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnsnow1337
Jag har gång på gång tjatat om munskyddet som FHM avfärdar. Nu har länderna som Italien, Spanien gjort det till lag att bära munskyddet. Dom har gått igenom helvetet och vet nog ett o annat. Det är väl bättre med munskyddet än utan oavsett om man är sjuk eller ej. Tycker FHM har svängt lite för mycket i dialogen och det syns tydligt att dom inte vet vad dom snackar om. Kanske bra att lägga ner den myndigheten och kicka galningen Tegnell.

Alla fattar ju att munskydd är ett måste eftersom detta alltid används inom vården. Så her Corona-Bob Tegnell har aldrig kunnat lurat mig!
Citera
2020-04-06, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Hör vad du säger, och jag kommer komma och pussa dig om du har rätt.

Men tyvärr är det slack från helgen.

T.o.m Tegnells gudfader tror ju på Day 0 om tre veckor.
Vi får se. Få ser hur det blir kommande dagar.
Citera
2020-04-06, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Alla utan symptom?
ja, dem smittade skickades hem omgående, det är 4 av 5 som inte får några symptom. så en gissning är att det är över en miljon idag smittade i Stockholm och bara 250 döda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in