2020-04-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Dom har lika mesig karantän som vi har.
Dom stängde ner gym exempelvis. Stängde skolor. Alla sa ju här att det var så effektivt att stänga ner gym.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Skitsnack!
Vad vet jag jag har ju trots allt bara följt coronaviruset sen tidigaste mittdelen av januari.

Ser att det är många här som hellre sticker huvudet i sanden. Det kan ni få göra om ni vill. Jag har stött på mothugg förr i denna tråd och senare fått rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det beror huvudsakligen på att alla begravningar är uppskjutna.
Så va det innan Corona också. Anhöriga tycker det är viktigare att åka på semester och ha skoj.
Citera
Medlem
Perhaps-Probablys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Det är okej att ha fel. Ingen är perfekt.
Det håller jag med om. Däremot så måste någon först påpeka vad som är fel.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du visar härmed att du inte har koll. Förkylning ger ingen immunitet.

Det är du som har noll koll men tvärsäkert tror att du har det. Du har visst partiell kortvarig immunitet mot förkylningar av coronavirus, från nån månad till några år. Så det är du som återigen visar att du inte har minsta koll.
Citera
2020-04-06, 19:32
Medlem
belfs avatar
Citat:
Nix, de riktiga alarmisterna har tidigt i tråden berättat att det ska bunkras och att det kommer att dö 50000. .
Det är ju FHMs uttalade plan att 6 miljoner svenskar ska smittas av covid19. Själv tror jag inte en miljon ens kommer smittas. Men vem vet. Med strax under 1% dödlighet blir det 50000, det är deras prognos. Fast utdraget under ett halvårs tid eller mer. 1 miljon smittade per månad vilket skulle totalt kollapsa sjukvården såklart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Kinesiska experter. Italienska experter. Kina gick ju skittidigt ut och sa att det inte skapades immunitet.

Gäller väl för alla coronavirus för övrigt. Inte bara covid-19 som är coronavirus. Finns även förkylningsvirus i corona-familjen och som alla vet får man inte immunitet mot det heller.
Du snackar så jävla mycket skit. Jag förstår inte hur du lyckas fatta fel i princip i varenda jävla fråga? Eller sprider du medvetet desinformation?

Nej, det är inte den allmänna uppfattningen bland insatta att man inte får immunitet. På sin höjd säger forskare att man inte ännu vet säkert, men högst troligt får man immunitet eftersom det är så det funkar med nästan alla virus, inklusive andra coronavirus.

Däremot är frågan hur snabbt det muterar och därmed hur länge immuniteten håller. Vissa virus muterar så snabbt att man kan bli sjuk nästa år igen (immunförsvaret känner inte riktigt igen viruset längre, som influensan), men coronavirus verkar vara mer stabila. Det kanske kan räcka att t.ex. ta vaccin vart femte år eller annat godtyckligt årtal framåt.

EDIT: Man har hittat antikroppar mot viruset i friskas blod, vilket indikerar ett immunsvar och immunitet.
Senast redigerad av zorigo 2020-04-06 kl. 19:34.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Augusti tidigast. Men det kan hålla på tills Oktober.

då får vi hoppas på sommaren 2021..vilket år
Citera
2020-04-06, 19:33
Medlem
Citat:
Det går tydligten inte bra med nedstängningen. Å andra sidan dör det ju alltid i Frankrike 1800 per dag (660000/år), men visst ja du har ju lärt mig att det bara är personer som annars skulle levt som dör i covid-19. De 1800 dör ändå och är immuna mot covid-19.

Hade inte corona funnits nu hade 1800 dött av allt möjligt...men de 833 som dog nu dog av covid-19.

så deras dags döda höjdes med corona offren, 833.

Hur kan du inte se det?
Citera
2020-04-06, 19:33
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
De har blivit testat sjuka av labb.

Tror att alla däggdju kan bli sjuka av COVID-19 men tänkte mer på hur de kan smitta familjer!
Citera
2020-04-06, 19:34
Medlem
LukeRhineharts avatar
Samtidigt som det i Sverige tickar på mot 100 döda per dag går hälsoministern i Norge ut med att "smittan är under kontroll". Trots att vi är en gles avkrok i Norra Europa, med en introvert befolkning och långt bättre möjligheter att jobba hemifrån än de flesta européer, lyckas vi vara absolut sämst i klassen bland länderna runt Östersjön.

Jag kan utan omsvep erkänna att jag hörde till sitt-still-i-båten-gänget tidigare. Jag är dock också kapabel till att ändra uppfattning baserat på ny information, och mer och mer börjar tyda på att Sveriges agerande är en praktskandal utan dess like.
Citera
2020-04-06, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hur vet du att det är han som twittrar?

Hur vet du att det inte är han? Lika jävla dum fråga..

Finns inga garantier för något av dom, men varför mörka? Det bästa vore väl att berätta hur illa det var. Då hade ju alls tagit in budskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in