Citat:
Ursprungligen postat av
teren
Kan nån ge mig lite goda nyheter? Behöver det!
Ärligt talat så fattar inte jag varför precis allting dröjer. FHM har sagt nu i över två veckor att test för antikroppar (se om man är immun) håller på att genomföras och att de ska presentera något inom kort. Det har fortfarande inte hänt.
Mediciner för att behandla covid-19 är minst en månad, förmodligen flera månader bort enligt nån forskare på KI. Vi kommer hinna peaka innan dess så flera hinner dö innan medicinen är på plats.
Det pratas om att testa 100.000 svenskar, ÅTER IGEN, om några veckor.
Varför är vi precis hela tiden sena på bollen? Allting är ju ”några veckor bort”, vecka efter vecka säger de samma sak.
Ja, det är obegripligt hur dåligt det i bästa fall kommuniceras och i värsta fall sköts. Svenska staten är förvisso notoriskt inkompetent men detta haveri är något utöver det vanliga.
Sentineltestningen, vad händer med den?
Alla dekret som kommunicerats till kommunerna, exempelvis att folk över 70 ska få mat tillgodosedd av kommunerna, hur går det med det?
Hur är det ens möjligt att siffror "släpar"? Vilken chef som helst hade ju fått tuppjuck om en medarbetare kom med samma svammel. Att inte ha precisa minutfärska siffror är bara ett tecken på inkompetens eller resursbrist.
Msb, vad i helvete håller dom på med? Informationskampanjer på tjugofem olika språk flera veckor in i en GLOBAL pandemi, den jäveln som inte lyckats tillgodogöra sig information om Covid-19 vid det här laget måste vara på gränsen till utvecklingsstörd.
Journalisterna förtjänar förresten att näthatas ner i avgrunden, knappt några uppföljningsfrågor förekommer, de ifrågasätter inte heller myndigheterna trots att de säger emot sig själva och för ett ologiskt icke-stringent argument.
Känns som att det är såhär det är att leva i en "failed state", kronkollaps nästa anstalt antar jag!