2020-04-06, 10:10
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Varför skulle det inte vara till Guds fördel? Det har bevisligen fått människor att omvända när Gud har visat sin makt. Tro inte att jag skämtar om er Dum Quijote. Öga för öga, tand för tand, vilket innebär det ni gör mot mig gör ni mot er själva. Ni vill ju ha det så med er allraheligaste yttrandefrihet. Ni dödar barn (abort), så varför skulle Gud respektera era liv? Det är många synder ni straffas för. Om inte varningar hjälper får ni känna av Guds vrede. Jag har inte gjort mig själv känd, det har andra på sitt samvete. Precis, det tillräknas er som en synd.
Jag förstår inte vilka det är du kallar ni i ditt inlägg när du citerar mig.
Citera
2020-04-06, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag förstår inte vilka det är du kallar ni i ditt inlägg när du citerar mig.
Fokusera på den första delen som är ett direkt svar på din fråga.
Citera
2020-04-06, 11:38
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Fokusera på den första delen som är ett direkt svar på din fråga.
Guds makt är väl oberoende vår dyrkan?
Citera
2020-04-06, 14:30
Medlem
Citat:
Guds makt är väl oberoende vår dyrkan?
Att omvända från synd behöver inte innebära att syndarna börjar dyrka Gud. Men det räcker.
Citera
2020-04-06, 15:24
Medlem
Citat:
Att omvända från synd behöver inte innebära att syndarna börjar dyrka Gud. Men det räcker.

Nja Gud gillar inte konkurrens, "du skall inga andra Gudar hava jämte mig". Det är nog en synd att inte dyrka Gud.
Citera
2020-04-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Nja Gud gillar inte konkurrens, "du skall inga andra Gudar hava jämte mig". Det är nog en synd att inte dyrka Gud.
Men det räcker när syndarna upphör med sina synder, som att sluta mörda och förfölja Guds utvalda.
Citera
2020-04-06, 17:30
Medlem
Citat:
Men det räcker när syndarna upphör med sina synder, som att sluta mörda och förfölja Guds utvalda.

Är det verkligen så, är det inte synd att vända sig bort från Gud, att inte tro?
Citera
2020-04-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Är det verkligen så, är det inte synd att vända sig bort från Gud, att inte tro?
Ja, men det beror på straffets syfte. Covid-19 får en del att vända sig bort från Gud.
Citera
2020-04-06, 17:36
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ja, men det beror på straffets syfte. Covid-19 får en del att vända sig bort från Gud.
Var har du hört det?
Citera
2020-04-06, 17:39
Medlem
Citat:
Var har du hört det?
Vissa har skrivit att Gud är hemsk som straffar syndare på det sättet. So what else is new...
Citera
2020-04-06, 17:43
Medlem
Citat:
Vissa har skrivit att Gud är hemsk som straffar syndare på det sättet. So what else is new...

Det är väl inte värre än syndafloden direkt.
Citera
2020-04-06, 17:49
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Jag ser det inte som att Gud har något val i frågan, gör du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in