Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Enig, det handlar även om tid och resurser, så 10 miljoner i prioritering är 20m i kostnader för vad som prioriterats bort, Minst. man även multiplcerat med det förändrade läget, tex prishöjningar eller som vi nu sätt export/import förbud, kanske skulle de lyfta nationella krisåtgärder som inport/export förbud tack vare MSBs genusstudier.....
sen har jag svårt att se hur msb inte kan försvara kostnaden av tex n95 andningskydd vs genustudier (förutsatt att feminister inte har fritt spelrum) i sitt uppdrag, det omvända däremot....
Mmhmm!
Och det är mycket värre än så...
Västmanlandsbranden 2014 gav 3 år av lärdom och förberedelse inför att det skulle bli dags för krissäsong igen.
Mig veterligen sparkade MSB en utredare vilken gav hård kritik i en rapport. Detta för att aktivt kunna ignorera verkligheten, istället för att produktivt hantera denna.
Likaså ser vi hur MSB aktivt har misskött sitt uppdrag inom ramen för psykologiskt försvar, samt aktivt börjat producera splittrande genustrams vilket kräver grov relativisering mm. av verklighetsfaktorer mm.
Summa sumarum: Privatpersoner under enormt skattetryck gör bättre för att säkerställa sig själva + nära omgivning, bara de är medvetna och ej passiviserade under statligt finansierad och riktad social repression.
På tal om repression. På senare tid kan vi se att ex. SÄPO snedseglat upp på genusgrundet och avser spilla tid, samt skatteresurser på "rödpillrade" personer.
Jag tar för givet att den egentliga anledningen till detta är att "de" ej längre har en verklighetsbaserad grund att utgå ifrån.
D.v.s. inget egentligt hot är större, utan "de" är bara uppenbart bräckligare, likt prepubertalt gråtande flickor som ständigt väljer det som är uppenbart fel p.g.a. ideoogisk idiotisk kognitiv låsning.
Se ryss och nazist-tramset vars verkshöjd är nästan ofattbart låg. För mindre än en vecka sedan var Ygerman ute och ryssanklagade en södermalms-mormor som gafflade om 5G.