2020-04-06, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Får man sticka emellan med en vetenskaplig fråga i den här tråden, förresten?

Detta med tappat luktsinne. Om man INTE har tappat luktsinnet vid något tillfälle under sjukdomsperioden. Betyder det att man inte har haft corona, utan att det var något annat man hade? Jag hade förkylningsymptom i drygt en vecka nämligen, och sov konstigt mycket - det är nästan bra nu - men jag tappade aldrig luktsinnet.

Skulle ha varit så himla bra om det varit coronan, så vore man fri nu...

Läst så mkt så minns inte var jag läst allt...men nånstans har jag läst att en del personer fick det som symtom, det med luktsinnet. Tror att det var nånstans runt 40 procent, men är rätt osäker på siffran där, kan vara mkt lägre, eller också lite högre... Sorry för dåligt svar men ville bidra. Hoppas ngn annan minns bättre och kan svara bättre.
Citera
2020-04-06, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det står ju att svaret kommer om en vecka.

De varnar även för att testgruppen är friskare än genomsnittsbefolkningen och att testerna kan visa falskt negativt. Men 2% är ju ändå väldigt lågt.

Undrar när testerna är tagna? Jag kan inget om blodgivning.
Citera
2020-04-06, 09:19
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
På vilket sätt är de inkompetenta?

Om man inte har förmågan att ändra uppfattning i en fråga när nya data motbevisar ens egna teorier
så är man per definition inkompetent.
Citera
2020-04-06, 09:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Iofs börjar regioner neka att skicka utrustning och personal till Sthlm.
Så det börjar att knaka lite överallt.

Ja, det går fort från "vi är EN värld och vi älskar alla varandra", till "varje kontinent för sig själv", till "varje land för sig själv", till "varje region för sig själv", till... ja. På slutet blir det väl "varje man för sig själv" som i alla apokalypsfilmer...
Citera
2020-04-06, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Giesecke sa i TV nu i morse att han trodde det kom att gå ner i Stockholm om tre veckor. Ändå lite hoppfullt.
Johan Giesecke och Björn Olsen är hursomhelst de som jag har mest förtroende för i denna kris.
Samma man avfärdade munskydd i direkt tv.
Citera
Medlem
Sverige leder fortfarande dödsligan i Norden.

https://twitter.com/JohanJaveus/status/1247036816928227328/photo/1
Citera
Bannlyst
Det är fan helt otroligt. Vecka efter vecka, dag efter dag. Rekommendationer hit, avrådan dit.
Driver dem med oss som tar det här på allvar?

Vi avråder att resa bort påskvecka.
Vi rekommendera att inte tränga sig.
Vi rekommendera att hålla avstånd.
Det är inte ok att gå ut om man har symptom.

Är det dem som är dumma i huvudet eller tror dem att vi är det?
Jag tar detta seriöst. Men under tiden är kungsträdgården mer befolkat än under en söndagseftermiddag i april 2019.
Jag tar detta seriöst. Men under tiden åker folk till fjällen som om allt var som vanligt.

Så, va i helvete hjälper det om jag följer deras rekommendationer?
När merparten av alla andra skiter totalt i det?
Vad det spelar för roll?
Men för i helvete, det är en pågående pandemi. Alla smittar varandra. De gör ju vad dem vill.
Det gör att jag som gjort allt för att inte bli smittad kan räkna med att vem som helst runtomkring mig är en potentiell virusbärare.
Och om det nu finns riksen att bli smittad på alla möjliga sätt. Och om jag inte har möjligheten att vara hemma 24/7. Då har du utsatt mig hela tiden för att bli smittad.

Driver de med oss?
Citera
2020-04-06, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Som sagt har följt traden fran början och därmed köpte jag kirurgmunnskydd, FFP2 och FFP3 masker redan i januari. Detta efter att läst poster i traden där man länkat seriösa källor. Da var ju saken biff, tycker synd om de svenskar som ej vet hur man skall använda Internet i faktasökning, Utan istället sitter och lyssnar pa smörja och Desinformation som sprids bland annat via aftonbladet, svt, tv4, myndigheter och politiker

Dom är väl CE märkta, annars går det ju inte att använda förstår du väl 🧐
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Har du sett filmen the pharmacist?
Inte det. Vad handlar den om? Vad år lösningen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Det är redan spridning över hela landet, men vem bryr sig med dessa mesiga krav, -håll er hemma.
Nej, man behöver ta i med hårdhandskarna! NU och inte när det är totalt försent!

Jag bryr mig. Har varit förkyld och sett till att inte träffa en enda annan människa förutom min sambo.

Varför klarar inte du av detta? Är du myndig?
Citera
2020-04-06, 09:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Läst så mkt så minns inte var jag läst allt...men nånstans har jag läst att en del personer fick det som symtom, det med luktsinnet. Tror att det var nånstans runt 40 procent, men är rätt osäker på siffran där, kan vara mkt lägre, eller också lite högre... Sorry för dåligt svar men ville bidra. Hoppas ngn annan minns bättre och kan svara bättre.

Tack! Jo, det kändes lite för "lätt" att det skulle vara ett hundra procent säkert symptom, för då skulle väl vården använda det i sin testning... (OK vi befinner oss i Sverige, glömde det...) Jag hoppas och tror att jag har coronan bakom mig nu, jag önskar SÅ mycket att det där antikroppstestet kan komma snart, så att jag kan få det verifierat.
Citera
2020-04-06, 09:22
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Samma man avfärdade munskydd i direkt tv.

Ja, där håller jag inte med honom. Men han kanske menade att gå ute på stan med munskydd, vilket knappast gör någon nytta. Inomhus bland många människor borde munskydd vara bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in