Citat:
Ursprungligen postat av
HG
Skall bli intressant och se när döda i Sverige övergår Kina. Med utvecklingstakten borde vi komma dit i maj.
Kina rapporterar följande idag:
Chinese mainland reports 39 new confirmed COVID-19 cases, with 38 imported cases and 1 from Guangdong. 78 new asymptomatic COVID-19 cases also reported.
"Latest figures:
- 81,708 total confirmed cases
- 3,331 total deaths
- 77,078 discharged from hospitals"
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Eftersom Sveriges siffror alltid mystiskt gar ner varje helg, saval nya fall som antal doda, sa ar det svart att veta nagot med mer sakerhet.
Sen att antalet tester ar fruktansvart fa i en global jamforelse med I-lander, gor inte saken enklare att forsta.
Jag kan inte forsta hur man 2020 inte kan ha ett system dar alla dagar i veckan, under en global panedemi, kan ha en enda person atminstone som ar ansvarig, aven under helger?
Det kanns som ett svenskt fenomen minst sagt........
Sa idag blir det som vanligt. Chinos-byxan Tegnell forklarar en okning pa den 'plana kurvan' med att det var lite fall fran helgen och tidigare som bakats in i mandagens siffror. Folk behover inte oroa sig.
Tvatta handerna. Forsok att inte ga till krogen for ofta. Stall paskkvasten pa parkeringen.
Undrar hur lange detta ska fortsatta och om den ratta dodssiffran nansin kommer ut? Finns det nagot land som ar mindre transparent i vastvarlden?
Om allt nu vore sa bra som Anders sager, sa undrar jag varfor inte all professionell sport kan paga varlden runt, allra minst i Sverige. Eller varfor nagot overhuvudtaget ar stangt.
Nagot ar sjukt, mkt sjukt. Da tanker jag tyvarr inte bara pa de som har drabbats allvarligt av viruset.