2020-04-06, 04:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Ur förhör med Nilss*on, Kenn*eth.

Citat:
Han berättade att vattenlåset var på kvar NFC för undersökningar.

Stefan beklagade sig över att polisens arbete dragit ut på tiden. Han sa att polisen uppträtt klantigt vilket kunde vara katastrofalt för utredningen och syftade då specifikt på ett par skor. Han sa, "det syns på kamerabilderna vilka skor jag hade på mig den kvällen, de skorna har polisen inte tagit i beslag" och "de har jag på mig fortfarande och de har jag haft på mig i förhör". Stefan benämnde det som arbetsskor, som han har på sig då han jobbar. Ken*neth tänkte att det är information som kan vara viktig för polisen. Det har nu stått i tidningen att Lena dog till följd av grovt våld vilket gör att Ken*neth tänker att det kan finnas blod på skorna. Ke*nneth minns inte om Stefan sa det uttryckligen eller om det är hans egen tolkning att de kamerabilder som Stefan syftar på är från kameraövervakningen av hans hus. Kenn*eth känner inte till sedan tidigare att Stefan har övervakningskameror hemma. Då han besökte Stefan i bostaden i somras såg han inga kameror, men de kan sitta dolt och vara kopplade till ett "moln" där bilderna lagras. Kenneth uppger att han arbetar med larm- och säkerhet och brukar titta efter kameror som yrkesskada.

Kenn*eth tror att Stefan eventuellt lämnade uppgifterna gällande skorna till honom för att "testa" om han lämnar det vidare till polisen. Utifr ån det behöver det inte ligga någon sanning i det Stefan säger. Stefan är smart och det skulle kunna vara ett sätt för honom att "gäcka" polisen. Ken*neth resonerar som så att Stefan, om han är skyldig, vet vilka skor han bar och att de i så fall borde vara dumpade eller brända. Det kan därav vara så att han köpt ett nytt likadant par som är rena, som han vill att polisen undersöker till hans fördel. Om Stefan är oskyldig borde han göra som Ke*nneth uppmanade honom, lämna in skorna samt bilderna från kameran för att visa att han inte har med mordet att göra. Då Ke*nneth sa det menade Stefan att "det är inte mitt jobb att förse dem med bevismaterial". Ken*neth uppfattar Stefans beteende som avvikande från hur en oskyldig person skulle agera.

1 somras då Ken*neth och Stefans pratade om mordet efter att han suttit häktad fick Ken*neth en stark känsla av att Stefan är skyldig. Direkt efter samtalet ringde han sin fru och sa, "han är skyldig". Anledningen var det han sa om Lenas relation till Jimm*y och M*ats och att det inte verkade gå ihop. Stefan sa att han förstod att han var misstänkt då han saknade alibi, hade varit hemma och hade motiv. Då polisen inte verkat få fast Stefan har Kenn*eths känsla falnat.

Kompletterande gällande Stefans reaktion på Lenas relationer med andra män

Ste*fan sa att Jim*my Ho*lmqvist blivit totalt lurad av Lena som bara lekte med honom och att de inte haft sex. Det var som att Stefan var svartsjuk och som att det var viktigt för Stefan att betona att Lena bara lurat Jim*my. Ken*neth uppfattade det som att Stefan förnekade att Lena haft någon annan än honom eller att hon skulle ha gått vidare. Det var något som stärkte Ken*neths känsla av att Stefan är skyldig. Kenn*eth har uppfattat det som att det faktum att både Lena och Hanna lämnat honom var en stark trigger trots att Stefan utåt sett ryckt på axlarna åt det och verkat sorglös. Under våren skedde branden i bostaden, han skadade ligamenten i båda tummarna efter för mycket skidåkning och blev lämnad av två kvinnor. Ken*neth hade själv varit sänkt av en sådan vår, medan Stefan snarare varit förstående till och med inför att vara misstänkt för mord.

Både Hanna och Stefan uttryckte det som att det var Hanna som ville skiljas. Stefan var ledsen över det och ville inte skiljas, det sa han till Kenn*eth innan mordet. Hanna och Stefan pratade om att de skulle bo isär men umgås så mycket som möjligt för att Hanna skulle återfå tilliten till Stefan och de skulle hitta tillbaka till varandra. De har pratat på det sättet om sin relationen både innan och efter mordet på Lena. Ke*nneths uppfattning är att de idag är väldigt intensiva med varandra. Då Ken*neth besökte Stefan i somras satt Hanna och åt med familjen då han kom till bostaden. De var Hanna som lagat maten. Hanna och Stefan pratade om att köpa en matta till uterummet och Stefan skojade om att "vi" ska köpa en matta till "min" altan. Då de bodde hos svärföräldrarna sov de i samma säng. Ke*nneth uppfattar det som en kär leksrelation mellan dem.

Vid telefonsamtalet för tre veckor sedan mellan Stefan och Ken*neth sa Stefan att Hanna och han är ihop men att de inte har sex med varandra ännu. Han har tidigare pratat om att Hanna gått vidare med en ny pojkvän, vilket Hanna förnekat då Kenn*eth frågat henne. Hon har sagt att det "höll på att bli något" men att de nu bara är vänner. Stefan har inte pratat om någon ny relation. Stefan hörde av sig till Ken*neth natten till idag via sms och berättade att Lena begravts. De hade telefonkontakt idag gällande det. I samtalet sa Ke*nneth att det Stefan sagt om att Lenas relation till M*ats ligger långt tillbaka i tiden,inte stämmer utifrån vad andra säger. Stefan sa nu att Ma*ts och Lena hade en relation -16.

s. 508-510

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-06 kl. 04:17.
Citera
2020-04-06, 06:19
Medlem
Lillarumys avatar
I början av tråden var det någon EGT som intensivt försökte övertyga att ett mordoffer inte kan skrika, såsom beskrivs i detta fall..
Jo jag vet att EGT är en av SDs stjärtkompisar och att hen är och var ett offfer för manipulation, då hon försökte plantera många ssker i tråden. Som naturligtvis kom från SD själv, en flitig fb besökare.

Men, när vi nu kan se att Lena slogs ihjäl med 17 slag, varav 2 direkt dödande kan man dra några slutsatser., det väcker också frågor.

Skriken kan omöjligt ha pågått i flera minuter, ned det våldet högst 30 sekunder.
Räkna högt till 30 själva.

Varför skrek hon överhuvudtaget? Om vittnet är korrekt och skriken verkligen pågick i flera minuter, vad gjorde mördaren då egentligen?
Och varför försökte SD genom EGT få det till att hon inte skrek?
Glömde han bort att telefonen skulle kunna fastställa tiden för mordet, inte bara skriken?

Obs! Att skriken är avgörande på flerasätt. Var det ett grymt och utdraget dödslörlopp garanterar det en livstidsdom.
Senast redigerad av Lillarumy 2020-04-06 kl. 06:24.
Citera
2020-04-06, 06:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
I början av tråden var det någon EGT som intensivt försökte övertyga att ett mordoffer inte kan skrika, såsom beskrivs i detta fall..
Jo jag vet att EGT är en av SDs stjärtkompisar och att hen är och var ett offfer för manipulation, då hon försökte plantera många ssker i tråden. Som naturligtvis kom från SD själv, en flitig fb besökare.

Men, när vi nu kan se att Lena slogs ihjäl med 17 slag, varav 2 direkt dödande kan man dra några slutsatser., det väcker också frågor.

Skriken kan omöjligt ha pågått i flera minuter, ned det våldet högst 30 sekunder.

Varför skrek hon överhuvudtaget? Om vittnet är korrekt och skriken verkligen pågick i flera minuter, vad gjorde mördaren då egentligen?
Glömde han bort att telefonen skulle kunna fastställa tiden för mordet, inte bara skriken?

Obs! Att skriken är avgörande på flerasätt. Var det ett grymt och utdraget dödslörlopp garanterar det en livstidsdom.

Jag tror att EGT har pumpat SD på info
och sedan lämnat det till polisen så det
ska hen ha cred för.
Citera
2020-04-06, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jo, jag kom ihåg att @Moralensväktare tipsade om det, men fick leta rätt på
inläggen för att läsa exakt vad denne/denna skrivit om GPS, bland annat.
Så nog var paret Davidsson avlyssnat, och polisen hade koll på allt vad de
hade för sig under Arlandaresan.

MV:s inlägg är från den 7-8 juli -18
Har Du (eller någon annan i tråden) läst i FUP om resan till Arlanda finns dokumenterad?

Om det finns, framkommer det om det är bilens ev GPS eller något som polisen monterat och därmed kunde vara avlyssnade?

När SD var hos polisen den dagen för sina förhör har jag fattat det som att han cyklade dit.
Polisen kan iof varit hem till SD under tiden (om nu inte HD hade uppsikt över bilen).
Citera
2020-04-06, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy

Hör man dödsskrik i flera omgångar uppfattas det kanske som att det pågår under längre tid än det gjorde. Det var 2-3 slag som var dödande och LW blev slagen många ggr. Usch!
Jag misstänker också att det var LW:s skrik grannen (som gick ut med hunden) hörde men kanske bara slutet av detsamma.

Har tröttnat på att läsa FUP nu så jag läser om från början av tråden och finner det lika intressant vad som där framkommer (speciellt alla nytillkomna under maj... faktiskt också under april!).
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-04-06 kl. 07:20.
Citera
2020-04-06, 07:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
ska hen ha cred för.
Ska hen ha cred för att ha försett polisen med de (felaktiga) uppgifter SD vill få fram?
Du tror väl ändå inte att SD har berättat sanningen för EGT?
Citera
2020-04-06, 07:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
En tanke kring HDs/annans inblandning före mordet:
Jag tror inte att någon annan har deltagit på något sätt innan mordet utfördes. Om någon hade varit med i planeringen så hade nog SD sett till att få hjälp med alibi, kanske med aktivitet på mobil, datorer eller annat. Men nog har HD fått allting berättat för sig och sedan beslutat sig för att hjälpa till med städning och att ljuga och förtiga fakta rörande det infekterade läget innan mordet. Som många redan skrivit så har SD med största sannolikhet sålt in det som att han gjorde det för HD och familjen. Hård vinkling mot LWs attack och svek mot sina tidigare vänner. Han har nog fått HD att känna sig delansvarig genom fortsatt manipulation och skuldbeläggning. Grunden för denna lyckade värvning av HD har lagts genom många år av nedbrytande narcissisttaktiker.
Med SD:s prat om att döda den ena eller andra, vilket har pågått i flera år, börjar jag nästan tro att SD är som Gyllensvan (eller vad han nu hette) som hade en längtan efter att döda som han kände att han måste uppfylla.

Det verkar som om han startade dessa diskussioner med HD ganska tidigt, och under den tid hon insjuknade i psykos. På det sättet har han fått henne med sig och han har gjort det till ett normalt samtalsämne mellan dem att diskutera vem som ska dödas eller inte dödas. Till slut har det blivit en normal tanke även i HD:s huvud och även nu när hon har tillfrisknat.

Sedan kan HD ha sagt någon som "jag önskar att SW var död" eller "jag önskar att hon inte fanns" utan att mena det bokstavligt. Efter att SD dödade LW kan han ha sagt till HD att han gjorde det för hennes skull och för att hon önskade det. Hon fylls av skuldkänslor och hjälper till att undanröja alla bevis.

I något förhör finns svaret från HD om LW "hon får leva" så HD kanske egentligen inte är lika mordisk som SD, i alla fall inte hela tiden.
Citera
2020-04-06, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastplupp
Exakt så.

Helt ok och lätt hänt.

Hade det handlat om BO hade jag inte tvekat att nämna alias men nu när det rör sig om någon som lever och är psykiskt instabil så ska man nog vara restriktiv.

Orsaken till varför jag känner till det här är för att jag befinner mig i UW's krets och har sett och hört mycket som visar att kvinnan periodvis är mycket instabil.
Inlägg 23/5 2018

Någon som känner till MH via UW.

Framgår inte riktigt här vem hen syftar på men i ett inlägg några minuter senare 10.36 skriver hen att det är UW:s exfru.
Citera
2020-04-06, 09:37
Medlem
Citat:
ska hen ha cred för.

Vad är syftet med alla dina inlägg? Att finna en alternativ mördare?
Citera
2020-04-06, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Med SD:s prat om att döda den ena eller andra, vilket har pågått i flera år, börjar jag nästan tro att SD är som Gyllensvan (eller vad han nu hette) som hade en längtan efter att döda som han kände att han måste uppfylla.

Det verkar som om han startade dessa diskussioner med HD ganska tidigt, och under den tid hon insjuknade i psykos. På det sättet har han fått henne med sig och han har gjort det till ett normalt samtalsämne mellan dem att diskutera vem som ska dödas eller inte dödas. Till slut har det blivit en normal tanke även i HD:s huvud och även nu när hon har tillfrisknat.

Sedan kan HD ha sagt någon som "jag önskar att SW var död" eller "jag önskar att hon inte fanns" utan att mena det bokstavligt. Efter att SD dödade LW kan han ha sagt till HD att han gjorde det för hennes skull och för att hon önskade det. Hon fylls av skuldkänslor och hjälper till att undanröja alla bevis.

I något förhör finns svaret från HD om LW "hon får leva" så HD kanske egentligen inte är lika mordisk som SD, i alla fall inte hela tiden.

Jag är beredd att hålla med dig i just detta fallet, att visst finns det likheter mellan Edvin Gyllensvaan's och SD:s tidigare tankebanor.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-06, 09:46
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ur förhör med Hel*mrich, Ka*rin

362-372
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Citat:
s. 28-29
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:12098da118938afde4d6cc846d9aa3ca

Undrar hur dags flickorna åkte till vindskyddet?

Citat:
Ur förhör med KK. Krille Krall.

s. 522-526
Tack för dina informativa inlägg.
Det ger en unik inbick i levernet hos dom inblandade.
Citera
2020-04-06, 10:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ur förhör med Nilss*on, Kenn*eth.

s. 504-507

Mycket, mycket intressanta uppgifter här!

Särskilt det att SD säger att han tror att man kommer att hitta blod hemma hos honom är extremt skum sak att säga. Han vet alltså att det förekommit blod hemma hos honom. Varför berättade han inte det från starten?

SD verkar reagera starkt på att KN tar upp relationerna med MgL och JH.

Som vanligt är SD lika gåtfull i vad han menar och pratar inte ur skägget. Vad menar han med att han gärna velat dela livet med henne, men ändå inte älskar henne.

När var förhöret?

"Ke*nneth berättade för Stefan att han har läst på nätet att Lena har haft sexuella kontakter med ett par andra senaste tiden. Stefan reagerade på det och sa att hon inte hade sex med någon annan utan bara med honom. Ken*nel tyckte det lät konstigt, det lät ansträngt, Ke*nneth uppfattade det som en jättestark trigger för Stefan och att han blev upprörd. "

//
"Stefan sa till Ken*neth att han tyckte synd om Jim*my att han blivit lurad av Lena. Stefan sa flera gånger att Lena fört Jimm*y bakom ljuset. Ken*neth frågade Stefan om han älskade Lena. Stefan sa att älskat henne tidigare men inte det senaste året. Han ville ändå ha sex med henne. Stefan sa också att han fortfarande gärna hade sett en framtid med henne. Ken*neth tyckte det var konstigt att han sa så när han inte älskade henne längre. Stefan sa om tiden han satt i häkte att det var det mest otäcka han varit med om. Han mådde väldigt dåligt av det. Han sa att han skulle behöva ha medicin om han blev häktad igen. Stefan tror att han kommer bli häktad igen på grund av att polisen kommer hitta blod efter Lena hemma hos honom."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in